تاريخ انتشار: 19 فروردين 1398 ساعت 00:08:26
می خواهند با تروریستی اعلام کردن سپاه، آمریکا را به باتلاق بکشانند/ بهتر است ترامپ این را بداند تا به فاجعه ای دیگر برای واشنگتن کشیده نشود

وزیر امور خارجه اقدام احتمالی آمریکا برای تروریستی اعلام کردن سپاه را موجب ورود واشنگتن به یک باتلاق توصیف کرد و گفت چنین کاری فاجعه‌ای دیگر برای ایالات متحده خواهد بود.

به گزارش «انتخاب»، «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران روز یکشنبه با اشاره به تلاش گروه‌های حامی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای متقاعد کردن آمریکا به قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی، نوشته است که اگر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا چنین اقدامی انجام دهد، واشنگتن را وارد یک باتلاق می‌کند.

ظریف در توییتر تصویری از دو خبر منتشر کرده، یکی مربوط به حمایت‌های مالی «شلدون ادلسون» سرمایه‌دار معروف حامی رژیم صهیونیستی از ترامپ و تبدیل او به یک «دست‌نشانده» است و دیگری خبری مربوط به اظهارات «جان بولتون» مشاور امنیت ملی دولت آمریکا که گفته بود از نقشی که در آغاز جنگ عراق داشته، پشیمان نیست.

او سپس نوشته است: «کسانی که نتانیاهو را در وهله نخست قرار می‌دهند و از مدت‌ها پیش با اشتیاق برای تروریستی اعلام کردن سپاه تلاش کرده‌اند، کاملا از تبعاتی که این کار برای نیروهای ایالات متحده در این منطقه دارد، مطلعند. در حقیقت، آن‌ها می‌خواهند به نمایندگی از او (نتانیاهو) ایالات متحده را به یک باتلاق بکشانند.»

وزیر امور خارجه افزود: «بهتر است تا دونالد ترامپ این را بداند، تا به فاجعه‌ای دیگر برای ایالات متحده کشیده نشود.»

روز جمعه روزنامه «وال استریت ژورنال» به نقل از منابع آگاه گزارش داد که دولت ترامپ در تلاش برای تشدید فشار به ایران و بازداشتن شرکت‌های خارجی از تجارت با ایران، قصد دارد سپاه را به عنوان یک گروه تروریستی اعلام کند. در صورت صحت این گزارش، این اولین بار خواهد بود که آمریکا یک نهاد رسمی کشوری را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار می‌دهد. کارشناسان حقوقی به آمریکا هشدار داده‌اند که چنین کاری اصول کنوانسیون ژنو را تضعیف کرده و می‌تواند نیروهای آمریکایی را نیز در معرض خطر قرار دهد.

  تعداد بازديدها: 1654
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=83012
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.