تاريخ انتشار: 13 فروردين 1398 ساعت 00:31:33
کشف اکانت های جعلی در شبکه‌های اجتماعی که به نفع نتانیاهو فعالیت می‌کنند

انتخابات سراسری اسرائیل روز ۹ آوريل برگزار خواهد شد و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که رقابت بین نتانیاهو و بنی گانتز فرمانده سابق ستاد کل ارتش و رقیب اصلی او بسیار نزدیک خواهد بود.

یک گروه پژوهشی اسرائیلی روز دوشنبه ۱۲ بهمن گفت شبکه‌ای از حساب‌های جعلی در شبکه‌های اجتماعی را کشف کرده که در آستانه انتخابات هفته آینده به نفع بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم تبلیغات می‌کنند.

نوئام روتم و یووال آدام، دو پژوهشگر موسسه‌ای به نام «بیگ‌باتس پروجکت» در گزارشی گفتند صدها حساب کاربری جعلی را در شبکه‌های اجتماعی کشف کرده‌اند که به نفع نتانیاهو و حزب لیکود و علیه مخالفانش پیام منتشر می‌کنند.

انتخابات سراسری اسرائیل روز ۹ آوريل برگزار خواهد شد و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که رقابت بین نتانیاهو و بنی گانتز فرمانده سابق ستاد کل ارتش و رقیب اصلی او بسیار نزدیک خواهد بود.

نتانیاهو که برای پنجمین بار برای تصدی مقام نخست‌وزیری نامزد شده با چندین اتهام و پرونده فساد مالی روبرو است.

کارزار انتخاباتی اسرائیل عمدتا روی حملات شخصی دو نامزد اصلی یه یکدیگر متمرکز شده است. بنی گانتز روی ضعف‌های اخلاقی رقیبش متمرکز شده و نتانیاهو در مقابل تلاش می‌کند ژنرال گانتز را یک «چپگرای» ضعیف جلوه دهد.

حزب لیکود نتانیاهو نیز تلاش کرده که چنین وانمود کند گانتز از نظر روحی و ذهنی بی‌ثبات است.

به گفته پژوهشگران موسسه «بیگ‌باتس پروجکت»، به نظر می‌رسد افراد را برای باز کردن و فعال نگاه داشتن حساب‌های کاربری در توئیتر استخدام کرده‌اند.

به گفته آنها، «مضمون اصلی پیام‌هایی که توسط این حساب‌ها منتشر می‌شود تبلیغات حزب لیکود و حمله به مخالفان آنها، به خصوص بنی گانتز و تمامی منتقدان این حزب است».

پژوهشگران می‌گویند تعیین تعداد دقیق این حساب‌های جعلی دشوار است ولی تاکنون ۴۰۰ حساب جعلی و چند صد مورد دیگر را که مظنون به ارتباط با این شبکه هستند، شناسایی کرده‌اند.

آنها بین حساب‌های جعلی و آقای نتانیاهو و یا حزب لیکود ارتباط مستقیمی پیدا نکرده‌اند. ولی یائیر، پسر نتانیاهو که در گذشته نیز فعالیتش در شبکه‌های اجتماعی دردسر ساز شده بود، در بسیاری موارد مطالب منتشر شده توسط این حساب‌های جعلی را تایید کرده است.

پژوهشگران می‌گویند مشخص نیست چه فرد یا گروهی این شبکه را هدایت می‌کند.

  تعداد بازديدها: 1637
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=82967
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.