تاريخ انتشار: 18 اسفند 1397 ساعت 23:42:39
کاهش علائم آلزایمر با ترکیبات چای سبز و هویج

مطالعات جدید محققان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی نشان می‌دهد ترکیبات موجود در چای سبز و هویج نقش مهمی در پیشگیری و کاهش علائم آلزایمر دارند.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری مدیکال اکسپرس، ترکیبات محافظ موجود در هویج اسید فرولیک یا FA نام دارد که یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است. این ترکیب علاوه بر هویج در برنج و گوجه فرنگی نیز دیده می‌شود. ترکیبات موجود در چای سبز که در مقابل بیماری آلزایمر نقش بازدارنده دارد،‌ اپی‌گالوستاچین گالت یا EGCG نام دارد که علاوه بر خواص مقابله با زوال عقل، می‌تواند در محافظت از دندان‌ها، و توسعه داروهای بهبوددهنده حملات قلبی و سرطان موثر باشد.
تحقیقات قبلی تاثیر این دو ترکیب را بر کاهش علائم آلزایمر در موش‌های مهندسی شده نشان داد و محققان پژوهش های جدیدی را در مورد ترکیب این دو ماده انجام دادند. در این مطالعه 32 موش که به صورت ژنتیکی به آلزایمر مبتلا شده‌ بودند بررسی شدند و گروهی طی یک دوره سه ماه با ترکیب EGCG و FA تغذیه شدند، در گروه دیگر از FA یا EGCG به تنهایی استفاده شد و گروه آخر از دارونما استفاده کردند. در این مدت گروه های کنترل تحت آزمون‌های شناختی قرار گرفتند. نتایج نشان داد گروهی که با ترکیب دو ماده تغذیه شدند، پیشرفت بهتری داشتند و علایم آلزایمر در آنان کاهش یافته بود.
محققان دلیل قطعی این امر را نمی‌دانند ولی احتمال می‌دهند ترکیب این دو ماده طبیعی از انباشت پلاک بتا آمیلوئید که عامل اصلی آلزایمر است در مغز جلوگیری می‌کند.
محققان بر این باورند مواد طبیعی نقش مهمی در جلوگیری و کاهش روند آلزایمر دارند و در تلاشند با استفاده از این ترکیبات روش‌های درمانی موثری توسعه دهند.
نتایج این مطالعه در نشریه Biological Chemistry منتشر شده است.

  تعداد بازديدها: 1425
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=82808
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.