تاريخ انتشار: 18 اسفند 1397 ساعت 08:54:51
داعش 50 تن طلا و 400 میلیون دلار عراق را دزدید

یکی از سران جریان صدر عراق آمریکایی ها را شریک سرقت ده ها تن طلای و صدها میلیون دلار از بانک های عراقی توسط داعش دانست و خواستار فشار بغداد بر واشنگتن برای استرداد اموال به سرقت رفته شد.

یکی از اعضای ارشد جریان صدر در عراق از سرقت 50 تن طلای این کشور و نیز 400 میلیون دلار به دست گروه تروریستی داعش خبر داد.
به گزارش ایرنا به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، «حاکم الزاملی» از رهبران جریان صدر در عراق گفت: گروهک تروریستی داعش در سال 2014 میلادی 50 تن طلا و 400 میلیون دلار از بانک های عراق سرقت کرد.
وی گفت: دولت عراق باید به آمریکایی ها برای استرداد موارد سرقت توسط داعش بعد از کنترل نیروهای آمریکایی بر منطقه الباغوز در شرق سوریه فشار بیاورد.
رامی عبدالرحمان رئیس دیده‌بان حقوق بشر سوریه نیز پیشتر تاکید کرد که گروهک تروریستی داعش 40 تن طلا از ملت سوریه و عراق به سرقت برده و این گنج بعد از سیطره ائتلاف ضد داعش و نیروهای سوریه دموکراتیک بر آخرین مقر داعش در شرق سوریه به دست آنها خواهد افتاد.
گزارش های متعدد نشان دهنده ادامه جنایت های داعش در پوشش حمایت نیروهای آمریکایی و انتقال اعضای این گروه تروریستی به وسیله نظامیان آمریکایی برای جان به در بردن از مهلکه ارتش های عراق و سوریه است.

  تعداد بازديدها: 1242
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=82804
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.