تاريخ انتشار: 17 اسفند 1397 ساعت 19:41:10
خاموشی سراسری در ونزوئلا / دولت مادورو: خرابکاری است

خبرگزاری رویترز امروز به نقل از شاهدان عینی خبر داد که برق در بخش های وسیعی از ونزوئلا قطع شده و دولت این کشور خرابکاری در نیروگاه برق آبی تولیدکننده بخش اعظم برق کشور را دلیل این واقعه اعلام کرده است.

به گزارش ایرنا، در ونزوئلا که با مشکلات تورم حاد، کمبود مواد غذایی و دارویی و مهاجرت گسترده بیش از 3 میلیون شهروند دست و پنجه نرم می کند، قطع برق امری متداول است.

منتقدان، فساد و کمبود سرمایه گذاری را عامل مشکلات شبکه توزیع برق ونزوئلا می دانند، در حالیکه نیکولاس مادورو رئیس جمهوری این کشور معتقد است که مخالفان سیاسی مسبب مشکلات این بخش هستند.

وی ساعاتی پیش در صفحه توییتر خود نوشت:جنگ انرژی برقی که امپریالیسم آمریکا علیه مردم ما اعلان کرده و مدیریت می کنند، مغلوبه خواهد شد.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا ساعاتی پیش از مادورو توییت کرده بود که قطع برق ناشی از 'بی کفایتی' حکومت ونزولا بوده و واشنگتن و کشورهای دیگر در آن دخالتی ندارند.

به نوشته رویترز، پس از قطع برق، جمعیت روانه خیابان اصلی کاراکاس شد و بسیاری معتقد بودند که باید چندین ساعت پیاده مسیر بازگشت به خانه هایشان را طی کنند چرا که معدود اتوبوس های موجود در خیابان پر بوده و متروی شهر نیز تعطیل بود.

  تعداد بازديدها: 1199
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=82792
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.