تاريخ انتشار: 09 اسفند 1397 ساعت 22:43:31
آغاز جنگ هوایی میان هند و پاکستان

بخش اخبار جهان: ارتش پاکستان اعلام کرده دو فرونده هواپیمای هندی را که وارد کشمیر پاکستان شده بودند، سرنگون کرده و خلبانان آنها را هم اسیر کرده است، اتفاقی که از آغاز جنگ هوایی میان اسلام آباد و دهلی خبر می‌دهد.
به گزارش ایسنا، درحالی که ارتش پاکستان چنین خبری داده، خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از بیانیه وزارت خارجه هند نوشته است که هندی‌ها هم مدعی‌اند یک فروند جنگنده پاکستانی را سرنگون کرده و پذیرفته‌اند که تنها "یکی" از جنگنده‌های میگ 21 شان در پاکستان هدف قرار گرفته است.
همچنین پاکستان و هند که پس از سرنگونی دو جنگنده هندی در آسمان پاکستان و یک جنگنده پاکستانی، در آستانه جنگی تمام عیار قرار گرفته اند، پروازهای داخلی و بین‌المللی خود را در شهرهای بزرگ متوقف کردند.
ازسوی دیگر رسانه‌های پاکستانی دیروز گزارش دادند، در تازه‌ترین درگیری‌های مرزی میان سربازان هند و پاکستان در مرز کشمیر، دو طرف اقدام به تبادل آتش سنگین کردند.
در حمله مرزبانان هندی و حملات توپخانه‌ای آنان به خاک پاکستان و هدف قرار دادن مناطق مسکونی 4 غیرنظامی کشته و 11 نفر دیگر بر اثر این حملات زخمی شدند.
این حمله یک روز پس از حملات هوایی هند به پایگاه‌های گروه تروریستی جیش محمد در خاک پاکستان صورت گرفت.
حمله انتحاری این گروه مستقر در پاکستان در 14 فوریه(25 بهمن) به نیروهای نظامی هند در کشمیر موجب کشته شدن دستکم 41 تن از آنها شد.
ازسوی دیگر پلیس ایالت جامو و کشمیر اعلام کرد که یک بالگرد می‌17 نیروی هوایی هند صبح دیروز در منطقه "بودگم" سقوط کرد که در این حادثه دو خلبان این بالگرد کشته شدند.
این حادثه در میان آتش باری سنگین میان نیروهای نظامی هند و پاکستان در مناطق مرزی کشمیر و همچنین بمباران پایگاه‌های شبه نظامیان در خاک پاکستان توسط نیروی هوایی هند اتفاق افتاده است.
در این میان اسلام آباد روز گذشته اعلام کرد، حملات متقابل در امتداد خط کنترل نظامی در محدوده آسمان پاکستان صورت گرفت و هدف ما نمایش حق، اراده و توانایی مان برای دفاع از خود است.
پس از این تحولات عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان اعلام کرد کشورش حاضر به همکاری با هند درباره حمله اخیر در کشمیر است که به کشته شدن نزدیک به 40 تن از نیروهای پلیس هند انجامید و عامل بروز تنش‌های اخیر شد.
همچنین «سوشما سوراج» وزیر خارجه هند در حاشیه نشست سه جانبه هند، چین و روسیه (RIC) در شهر «اوجان» چین اعلام کرد: دهلی نو خواهان ادامه تنش با پاکستان نیست.

  تعداد بازديدها: 1321
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=82744
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.