تاريخ انتشار: 21 بهمن 1397 ساعت 12:12:49
به افسردگی کودکان توجه کنید

شاید تصور کنید که افسردگی صرفا به بزرگسالان مرتبط می شود و کودکان را شامل نمی شود، اما افسردگی می تواند در کودکان نیز بروز پیدا کند.

انتخاب: مسائلی مثل گوشه گیری کودکان، اضطراب آنان، عدم شادی کودکان از مواردی که تا پیش از آن برایشان مهم بود و مواردی مشابه زنگ خطرهای افسردگی هستند.اما متاسفانه بسیاری از افراد به این زنگ خطرها بی توجهی می کنند.

کودکان نیز درست مثل بزرگسالان به علل مختلف علائم افسردگی را نشان می دهند، بنابراین والدین باید به این علائم توجه کرده و نسبت به زنگ خطرهای رفتاری فرزند خود حساس باشند.

کودکی که ناگهان در دروس خود افت کرده، بی توجه شده، از دریافت هدیه یا خوراکی های محبوبش خوشحال نمی شود، باید بر اساس نشانگان خود تحت بررسی دقیق باشد.

تحقیر و دعوا کردن کودک در چنین شرایطی اشتباهی بزرگ است و بهتر است با کودک در کمال آرامش و مدارا صحبت کرد، اگر راهی برای بازگرداندن کودک به حالت عادی نمی یابید، می توانید کودک را به رواندرمانگر ارجاع دهید.

کودک شما اسباب بازی نیست و روحیه ای حساس دارد، بنابراین هرگز در دوران افسردگی او را با همسن و سالان یا همکلاسی هایش مقایسه نکنید.

گاهی افسردگی کودک حاصل ترس او از موضوعی مشخص است، بنابراین با رفتارهای اشتباه شما به احساسات ناخوشایندش دامن زده می شود.

  تعداد بازديدها: 1420
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=82582
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.