تاريخ انتشار: 18 بهمن 1397 ساعت 23:58:29
عراق پایگاهی برای ضربه زدن به سایر کشورها نیست

مرجع عالیقدر شیعیان دیروز در مقر اقامتش در نجف اشرف نماینده سازمان ملل در عراق را به حضور پذیرفت.
به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه سومریه نیوز، جانین هنس پلاسخایرت، نماینده سازمان ملل در عراق دیروز چهارشنبه بعد از دیدار با آیت‌الله سید علی سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان در نجف اشرف گفت: ما از دیدار با سید علی سیستانی که مرجع عقل و حکمت است خرسند شدیم. او ابراز امیدواری کرد که دولت عراق به ویژه در زمینه مبارزه با فساد عملکرد قوی داشته باشد. سید علی سیستانی بر لزوم بهبود خدمات تاکید کرد و گفت که نزاع بر سر منافع و دستاوردها میان سیاستمداران هرگز اجازه پیشرفت را نخواهد داد.
آیت‌الله سیستانی در دیدار با این نماینده تاکید کرد: اگر فراکسیون‌های سیاسی روش خود را در برخورد با مسائل کشور تغییر ندهند دیگر فرصت واقعی برای حل بحران‌های کنونی وجود نخواهد داشت.
آیت‌الله سیستانی گفت: عراقی‌ها بهای سنگینی در جنگ با داعش پرداختند و اکنون نیاز به بازسازی مناطق آسیب دیده و بازگشت آوارگان داریم و باید این مساله جزو اولویت‌های دولت باشد. این مساله در کاهش خطر گسترش تفکرات افراطی در این مناطق سهم خواهد داشت. نهادهای بین‌المللی و جامعه جهانی باید به تسریع در این روند کمک کنند.
وی بر لزوم اجرای قانون درباره تمامی شهروندان و افراد مقیم و منحصر کردن سلاح به دولت و مقابله با اقدامات غیرقانونی از جمله ترور و ربودن تاکید کرد.
سیستانی گفت: عراق می‌خواهد روابط خوب و متوازنی با تمامی کشورهای همجوار و دولت‌های حامی صلح براساس منافع مشترک و بدون مداخله در امور داخلی یا لطمه زدن به حاکمیت و استقلال داشته باشد و نمی‌خواهد به پایگاهی برای ضربه زدن به کشوری دیگر تبدیل شود.

  تعداد بازديدها: 1425
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=82548
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.