تاريخ انتشار: 14 بهمن 1397 ساعت 23:17:18
چرا دندان های فرزندم پوسیدگی دارد؟

بسیاری از والدین تصور می کنند درد دندان بچه ها صرفا به همان بدقلقی های دوران نوزادی و دندان درآوردن بچه مرتبط می شود و البته تصور می کنند دندان های شیری مهم نیستند، ایده ای اشتباه که می تواند بر آینده بهداشت دهان و دندان افراد تاثیری بیار منفی بگذارد.

به گزارش انتخاب، مراقبت از دندان های شیری درست به اندازه دندانهای دائمی حائز اهمیت است، چرا که هر نوع عفونت و مشکل دندان های شیری می تواند بعدها روی دندان های دائمی نیز اثراتی منفی بگذارد، بنابراین توصیه می شود والدین به سلامت دندانهای شیری کودکان نیز توجه کنند.

مسواک زدن ساده ترین روشی است که والدین می تواند برای پیشگیری از مشکلات دهنان و دندان کودک خود به او یاد  دهند. سعی کنید به فرزند خود بیاموزید حداقل روزی یکبار و یا هر بار پس از مصرف خوراکی های شیرین و چسبنده دندانهای خود را با مسواک نظافت کند.

استفاده از نخ دندان نیز گزینه ای مناسب برای کودکان است که البته برای جلوگیری از زخمی شدن لثه ها با احتیاط کامل انجام می شود. فلوراید تراپی روشی جدید است که اخیرا بسیار رایج شده است. برخی دندانپزشکان معتقدند این روش در پیشگیری از مشکلات دندانها نقشی موثر دارد.

به کودکان آموزش دهید در مصرف شیرینی و شکلات و خوراکی های اسیدی زیاده روی نکنند. افزون بر این سعی کنید خودتان نیز الگوی مناسبی  برای کودک باشید و مرتب مسواک بزنید و البته به رژیم غذایی خود توجه کنید.

  تعداد بازديدها: 968
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=82505
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.