تاريخ انتشار: 13 بهمن 1397 ساعت 22:14:58
تنش میان عربستان و مراکش شدت گرفت

اهتمام عربستان به جبهه پولیساریو در واکنش به مواضع مراکش درباره مسائل خاورمیانه مانند قطر و نیز مخالفت با استقبال از شاهزاده«محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی صورت گرفته است.

به گزارش جماران، روزنامه رأی الیوم در گزارشی نوشت: رسانه های عربستان سعودی به جبهه «پولیساریو» به شکل گسترده پرداخته و آن را به مثابه یک کشوری ارائه کردند که توسط ده ها کشور به رسمیت شناخته شده است. این اهتمام عربستان به جبهه پولیساریو در واکنش به مواضع مراکش درباره مسائل خاورمیانه مانند قطر و نیز مخالفت با استقبال از شاهزاده«محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی صورت گرفته است.

شبکه تلویزیونی «العربیه» در یکی برنامه های خود سیر و تاریخ جبهه پولیساریو پرداخت و این جنبش را مانند جنبش هایی ارائه کرد که دارای مبارزه تاریخی مشروع در رویارویی با «اشغالگری» مراکش است و آن را به عنوان نماینده ملت صحرا ارائه کرد و به نادیده گرفتن مواضع مراکش و دیدگاه این کشور نسبت به صحرا و جبهه پولیساریو در این برنامه اقدام کرد.

اهتمام رسانه ای عربستان سعودی به جبهه پولیساریو را نمی توان از روابط سرد میان مراکش و عربستان سعودی طی یک سال اخیر جدا دانست. مراکش اقدام به تعلیق مشارکت اش در جنگ علیه یمن کرده است و این امر ریاض را به شدت نگران کرد.

همچنین مراکش نه فقط حاضر نشد در محاصره قطر توسط عربستان و سه کشور دیگر متحد ریاض( امارات، بحرین و مصر) شرکت کند بلکه درهای خود را به روی این کشور به شکل چشمگیر برای تبادل دیدارها باز کرد و از زمان آغاز محاصره به قطر مواد غذایی فرستاده است.

مراکش علاوه بر آن حاضر نشد با عربستان در جنایت قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد عربستانی در ماه اکتبر گذشته در کنسولگری عربستان سعودی در شهر «استانبول» ترکیه اعلام همبستگی کند. مراکش سیلی محکمی به صورت محمد بن سلمان ولیعهد عربستان زد زمانی که حاضر نشد از وی طی سفر دوره ای اش در جهان عرب پیش از سفر به آرژانتین برای مشارکت در نشست گروه بیست، استقبال کند.

عربستان سعودی از جمله کشورهایی بود که بر حمایت از موضع گیری مراکش و نیز به شمار آوردن صحرای غربی به عنوان اراضی مراکش اصرار داشت اما این مساله طی یک سال اخیر تغییر کرد و به لحاظ رسانه ای شروع به این کرده است که جبهه پولیساریو را مورد توجه قرار دهد و نیز کمک هایی به پناهندگان صحرای غربی در اردوگاه های«تندوف» در جنوب غرب الجزایر ارائه می کند.

  تعداد بازديدها: 1169
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=82492
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.