تاريخ انتشار: 27 دي 1397 ساعت 08:59:04
دستگیری خبرنگار و مجری" پرس تی وی" در آمریکا


هنوز معلوم نیست انگیزه این بازداشت چیست.. دولت ترامپ پیشتر ایران را به گروگان گرفتن شهروندان آمریکایی به اتهام جاسوسی، برای باج خواهی از واشنگتن متهم کرده است.

پلیس آمریکا یک خبرنگار و مجری شبکه انگلیسی زبان "پرس تی وی" ایران را به اتهام  نامعلوم، بازداشت کرده است.

به گزارش عصرایران به نقل از رویترز، "مرضیه هاشمی" خبرنگار آمریکایی‌تبار شبکه خبری انگلیسی زبان " پرس تی وی" ایران، روز یکشنبه در فرودگاه بین‌المللی " لمبرت" در شهر "سنت لوییس" آمریکا بازداشت شده و به بازداشتگاهی در شهر واشنگتن دی‌سی انتقال داده شده است.

این خبرنگار شبکه "پرس تی وی" برای دیدار با خانواده خود به آمریکا سفر کرده بود.

نام اصلی این خبرنگار" ملانی فرانکلین" بوده است که پس از گرویدن به اسلام و مهاجرت به ایران، او نام مرضیه هاشمی را برای خود برگزیده است.

بنا به اعلام روابط عمومی شبکه پرس تی وی، خانواده این خبرنگار از بدرفتاری با او در طول دوران بازداشت خبر داده است. به گفته خانواده این خبرنگار، ماموران هنگام بازداشت حجاب او را از سرش برداشته و پاهای او را زنجیر کرده‌اند.

بنا به گفته خانواده این خبرنگار، از روز یکشنبه غذای این خبرنگار تنها بیسکویت و نان بوده است، چون ماموران زندان غذای حلال در اختیار او نگذاشته‌اند. همچنین بنا به گفته خانواده این خبرنگار، او از اینکه پوشش حجاب اسلامی در زندان در اختیار او قرار داده نشده، ناراحت است.

پلیس فدرال آمریکا که این خبرنگار را در بازداشت گرفته، هنوز درباره دلایل بازداشت او و نحوه نگهداری و اتهامات این خبرنگار ، توضیحی ارایه نکرده است.

طی 2 سال گذشته در اثر سیاست های خصمانه دولت ترامپ علیه جمهوری اسلامی ایران، تنش ها در روابط دوجانبه افزایش یافته و هنوز معلوم نیست انگیزه این بازداشت آیا ارتباطی به مسایل سیاسی و تنش های سیاسی بین دو کشور دارد یا نه. دولت ترامپ پیشتر ایران را به گروگان گرفتن شهروندان آمریکایی به اتهام جاسوسی، برای باج خواهی از واشنگتن متهم کرده است.

  تعداد بازديدها: 1414
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=82344
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.