تاريخ انتشار: 20 دي 1397 ساعت 00:55:51
از منزل امام(ره) تا منزل هاشمی

همزمان با سالروز تولد آیت الله هاشمی رفسنجانی (یکشنبه سوم شهریور1397)، طی مراسم با شکوهی با حضور اقشار مختلف مردم و شخصیت‌های علمی،  سیاسی  و مذهبی، منزل مسکونی ایشان به « خانه موزه» تبدیل شد و اکنون دیدار از این مکان که  جنب بیت حضرت امام خمینی در جماران قرار دارد، برای عموم آزاد است.

آن روز به همراه جمعی از دوستان که در این مراسم حضور داشتند، از جاهای مختلف آن بیت شریف  دیدن انجام گرفت  و  برای بازدید کنندگان بسیار خاطره انگیز شد. به خصوص وقتی از کوچه پس کوچه های قدیمی و  باریک  و با صفای محله جماران  وارد کوچه حسینیه می شوی ، دیدارهای مردمی  با خمینی کبیر در دهه شصت مانند فیلم سینمایی از جلوی چشمانت عبور می کند.

به همه دوستداران انقلاب  پیشنهاد می‌شود   اگر فرصت داشتند از این مکان شریف دیدن کنند و چه بهتر که دیدارشان همراه با اعضای خانواده و فامیل ها باشد . بازدید  از این خانه تاریخی در جنب بیت امام  می‌تواند بسیاری از حقایق را که از سوی مخالفان کینه توز هاشمی تحریف و وارونه نشان داده شده، واضح و شفاف سازد و پرده از اغراض سیاسی آنان بردارد.

چهارم خرداد 1358 وقتی هاشمی توسط گروهک انحرافی فرقان ترور شد و حضرت امام، آن پیام تاریخی را صادر نموده و نوشتند: «بدخواهان بدانند هاشمی زنده است، چون نهضت زنده است»   از ایشان خواستند منزل شخصی نسبتا بزرگ خود را رها کرده  و در جماران جنب منزل امام  ساکن شود تا از ترورهای بعدی در امان بماند.

با توجه به این که  آیت الله هاشمی قبل از پیروزی انقلاب  از روحانیون صاحب ثروت و سرمایه بود و زندگی نسبتا خوبی داشت ، به فرمایش رهبری از ثروتش در راه انقلاب، مبارزان و مجاهدان  هزینه می‌کرد ؛ چنانکه  تعداد زیادی از طلاب انقلابی و غیر انقلابی  را در منطقه سالاریه قم صاحب زمین و منزل کرد، حتی به شهادت رهبری،  بیشترین قرض ها را در میان طلاب ، ایشان از هاشمی  گرفته بود  ، اما همین هاشمی  بعد از پیروزی انقلاب، فقط به عشق انقلاب و خدمت به مردم ،  خود و خانواده اش را نزدیک به چهل سال در این منزل قدیمیِِِ جماران محصور و زندانی  ساخت. ایشان که هم در زمان امام و هم در زمان رهبری، شخصیت دوم انقلاب به حساب می آمد  و  دارای مسئولیت‌های مهم و برجسته بود، هرگز حاضر نشد مثل بعضی ها  خانه اش را تبدیل به احسن کند.

این در حالی بود که وی از سوی برخی حسودان و مقدس مآبان  مرتب به اشرافی گری متهم می شد، درست همانند شهید بهشتی که مخالفان حسودش می گفتند :  او در  خانه ای زندگی می کند از درب ورودی تا ساختمانش به 20 دقیقه پیاده روی نیاز دارد!

اما همان طوری که تقدیر الهی در دهه شصت   مخالفان کینه توز بهشتی مظلوم  را برای همیشه رسوا ساخت ، امروز در دهه نود  همان تقدیر  این خانه ی با عظمت  و با شرافت را  بهترین سند برای شرمساری  مخالفان هاشمی قرار داده است. در آستانه  دومین سالگرد مدرس زمان و امیرکبیر دوران  اگر خواستید این واقعیت و حقیقت را از نزدیک ببینید به جماران بیایید، نخست از منزل خمینی کبیر دیدن کنید سپس وارد خانه هاشمی شوید. از منزل امام تا منزل هاشمی چندان راهی نیست.

*جماران

  تعداد بازديدها: 1919
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=82290
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.