تاريخ انتشار: 12 دي 1397 ساعت 19:49:03
کشته شدن 2 ایرانی عضو طالبان در حمله ارتش افغانستان


این دو شهروند ایرانی به نام‌های مستعار ملا احمد و ملا جُندُالله شهرت داشتند.

 ارتش افغانستان از کشته شدن 2 ایرانی عضو طالبان در نتیجه حمله نیروهای دولتی خبر داد.

به گزارش عصرایران، سپاه ۲۰۹ شاهین ارتش افغانستان در شمال این کشور اعلام کرد که دو "عضو ایرانی" گروه طالبان همراه با ۲۷ نفر دیگر از افراد این گروه در ولایت فاریاب در شمال افغانستان کشته شده‌اند.

در خبرنامه سپاه شاهین آمده که این دو شهروند ایرانی به نام‌های مستعار ملا احمد و ملا جُندُالله شهرت داشتند.

به نوشته بی بی سی، ارتش افغانستان گفته است که این 27 نفر در درگیری مستقیم میان طالبان و یک کاروان نیروهای ارتش که در مسیر منطقه شیرین تگاب و خواجه سبز پوش ولایت فاریاب در حرکت بودند و همچنین در حمله هوایی کشته شدند.

سپاه شاهین ارتش افغانستان افزود که قرارگاه ملا شفیق‌الله حقیار در منطقه قره شیخی ولسوالی خواجه سبز پوش هدف این حمله هوایی بوده است.

ارتش افغانستان افزود که دو تن از کشته شدگان طالبان از فرماندهان محلی این گروه به‌نام ملا نصرت و ملا صدی، معاون کمیسیون نظامی طالبان در منطقه خواجه سبز پوش بودند.

در روزهای گذشته اعلام شده بود که مسیر میمنه به ولایت جوزجان به دلیل حضور نیروهای طالبان در مسیر، بسته شده، ولی ارتش افغانستان گفته که بعد از عملیات ارتش، این مسیر باز شده است.

به گفته منابع ارتش، در این عملیات‌ها به غیر نظامیان آسیبی نرسیده‌است.

قبل از این برخی مقام‌های ارشد امنیتی افغانستان از جمله محمد معصوم استانکزی، رئیس امنیت ملی افغانستان گفته بودند که ایران و روسیه به بهانه اینکه طالبان علیه گروه موسوم به دولت اسلامی یا داعش می‌جنگند، روابطی با این گروه ایجاد کرده و به آنها کمک می‌کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به اظهارات رئیس امنیت ملی افغانستان درباره روابط ایران با گروه طالبان گفته بود که ایران در مسائل داخلی افغانستان دخالتی نمی‌کند و انتشار اظهارات "ضد و نقیضی" از سوی بخش‌های امنیتی افغانستان را ناشی از برخی مسائل داخلی این کشور دانسته بود.

  تعداد بازديدها: 1170
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=82234
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.