تاريخ انتشار: 11 آذر 1397 ساعت 20:30:39
مجلس شأن خود را حفظ کند؛ استیضاح ظریف جلوه خوبی ندارد و مورد تایید نیست / افرادی مانند ظریف افسران بین المللی ایران هستند؛ نباید در این شرایط آنها را تضعیف کنیم / قطعاً برای سخنان ظریف مدارکی وجود دارد؛ ما هم از این موضوعات بی‌اطلاع نیستیم

آیت الله سید محمد غروی، عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره استیضاح ظریف توسط عده ای از نمایندگان متعلق به طیف پایداری در مجلس، با تأکید بر اینکه باید افرادی که در بخش خاکریز روابط بین الملل فعال هستند را تقویت کنیم می‌گوید: نباید افرادی را که نقش مهمی در مسائل بین‌المللی دارند تضعیف کنیم چرا که این موضوع به صلاح کشور نیست.

آیت الله غروی در گفت و گو با خبرنگار «انتخاب» درباره موضوع استیضاح محمد جواد ظریف گفت: من منکر این موضوع نمی شوم که استیضاح حق مجلس است و نمایندگان حق دارند از وزرای مورد نظر خود و خصوصا اظهارنظرهایی که نیاز به تحقیق و بررسی دارند سوال بپرسد و توضیح بخواهد؛ اما این استیضاح ها نباید به گونه‌ای پیش برود که تبدیل به موضوعی تکراری شده و در نزد مردم و افکار عمومی مسئله استیضاح بی مفهوم شود.

غروی خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی نباید به گونه ای رفتار کنند که عملکرد آنها چوب لای چرخ دولت گذاشتن تلقی شود.

وی تاکید کرد: علاوه بر اینکه ما در شرایط فعلی در داخل کشور نیاز به انسجام داریم و نباید به گونه‌ای رفتار شود که این قضاوت در خارج از مرزها به وجود بیاید که در داخل کشور اختلاف نظر وجود دارد.

این عضو جامعه مدرسین یادآور شد: در واقع باید به گونه‌ای رفتار کنیم که از کشمکش جلوگیری شود و این نوع نگاه نسبت به کشور به وجود نیاید.

وی تصریح کرد برخی از وزرا جایگاه خاص بین المللی دارند و جایگاه آنان باید حفظ شود.

غروی با تأکید بر اینکه باید افرادی که در بخش خاکریز روابط بین الملل فعال هستند را تقویت کنیم گفت: نباید افرادی را که نقش مهمی در مسائل بین‌المللی دارند تضعیف کنیم چرا که این موضوع به صلاح کشور نیست.

وی افزود: افرادی مانند ظریف افسران بین المللی ایران هستند و باید از اقتدار خاصی برخوردار باشند و به صلاح نیست که اقتدار آنها در سطح بین الملل زیر سوال ببریم.

این استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: اگر در سخنان افرادی مثل ظریف ایرادی دیده می شود باید از او در قالب سوال و نه استیضاح دعوت شود و به نقد و پیگیری پرداخته شود. چراکه پیگیری این موضوع به شکل استیضاح جلوه خوبی ندارد و مورد تایید هم نیست.

وی افزود مجلس باید علاوه بر اینکه اختیارات خود را در نظر می‌گیرد شأن خود را هم حفظ کند و شرایط کشور را هم مورد بررسی قرار دهد و بر اساس آن تصمیم گیری های لازم را انجام دهد.

او تاکید کرد مجلس باید شرایط بین المللی افراد را رعایت کند و مورد بررسی قرار دهد.

وی تصریح کرد: قطعاً در رابطه با سخنان ظریف مدارکی وجود دارد و ما هم نسبت به گذشته این موضوعات بی اطلاع نیستیم و این مدارک باید مورد بررسی قرار بگیرند.

غروی در پایان گفت: علاوه بر این که شأن و حریم وزرا باید حفظ شود آنها هم باید از پرداختن به مسائلی که خوراک دشمن را فراهم می‌کند بپرهیزند.

  تعداد بازديدها: 1925
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=81918
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.