تاريخ انتشار: 10 آذر 1397 ساعت 16:40:10
درباره فراستی و "من و شما": مجری، کارشناس یا بازجو نیست


متاسفانه برخی خبرنگاران، دوست دارند بازجویی کنند تا پرسش گری ...

 عصرایران؛ رضا غبیشاوی - برنامه اخیر "من و شما" شاهد مجادله لفظی مسعود فراستی (کارشناس) و آرش ظلی پور (مجری) بود و در نهایت فراستی، برنامه زنده را به نشانه اعتراض، ترک کرد.
 درباره این برنامه و اتفاق می توان گفت که ...

1- مجری برنامه همزمان خود را در جایگاه و مقام کارشناس و مناظره کننده با فراستی قرار داد. در نتیجه دو جایگاه مجری و کارشناس باهم مخلوط شدند و  این موضوع به کارکرد "مجری" و "مصاحبه کننده بودن" در برنامه آسیب زد . در نتیجه، آرش ظلی پور در این برنامه، نه مجری بود و نه کارشناس.

 این وضعیت، بروز یک اشتباه و وضعیت غیرحرفه ای است. مجری و کارشناس باید از یکدیگر تفکیک شوند تا بتوانند به ماموریت خود به خوبی بپردازند.

[درباره فراستی و]

اگر مطالبی که از زبان مجری گفته شد از زبان یک میهمان کارشناس دیگر در کنار فراستی مطرح می شد مشکلی نبود و میان فراستی و آن کارشناس مجادله و بحثی صورت می گرفت و در این میان، مجری نیز گفت و گو و مجموعه ای از سوالات را هدایت می کرد.

2- لحن و رفتار مجری درمقابل فراستی به عنوان کارشناس برنامه به دور ادب مورد انتظار از یک مجری و میزبان برنامه است.
نوع کلمات، لحن صحبت کردن، جهت نگاه و چشم ها، طرز نشستن و بیان کلمات مجری برنامه، این احساس ناخوشایند را به میهمان و کارشناس برنامه یعنی فراستی منتقل کرد.

3- برخی گفته اند که این برنامه براساس الگوی برنامه های چالشی مثل هاردتاک بی بی سی یا برنامه "الاتجاه المعاکس" الجزیره (با مجری گری فیصل قاسم) است که در آن نیز مجری، به بحث و جدل با میهمان می پردازد و سوالاتی را در این باره مطرح می کند.

در این باره هم باید گفت در برنامه هاردتاک، مجری (استیفن ساکر یا زینب بدالی) بازهم سوالاتی را مطرح می کند با هدف دریافت پاسخ و نظر میهمان نه اینکه خود مدافع سرسخت یک نظر یا منتقد سرسخت میهمان باشد و حالت بازجو به خود بگیرد.

  تعداد بازديدها: 1686
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=81903
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.