تاريخ انتشار: 11 آبان 1397 ساعت 17:55:57
شکست کارزار فشار حداکثری ترامپ علیه ایران/ دسترسی ایران به سوئیفت قطع نمی شود

مقامات ارشد وزارت خارجه آمریکا که در زمینه مسایل ایران فعالیت دارند، 'مایک پمپئو'، وزیر خارجه دولت 'دونالد ترامپ' را به ادامه دسترسی ایران به سوئیفت متقاعد کردند.

به گزارش ایرنا؛ 'واشنگتن فری بیکن' نوشت، واشنگتن با تسلیم در برابر اروپا و ایران، امتیازاتی بزرگ، از جمله دسترسی به جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی(سوئیفت) به ایران می دهد که به واسطه آن، فشار ناشی از تحریم های پیش رو علیه تهران کاهش می یابد.

این تارنمای اطلاع رسانی آمریکایی امروز(جمعه) به نقل از افراد آگاه از مساله اعلام کرد، مقامات ارشد وزارت خارجه آمریکا که در زمینه مسایل ایران فعالیت دارند، 'مایک پمپئو'، وزیر خارجه دولت 'دونالد ترامپ' را به ادامه دسترسی ایران به سوئیفت متقاعد کردند. 

به گفته این مقامات، در حالی که ترامپ و شخصیت های عالیرتبه کنگره آمریکا برای اعمال تحریم های شدیدتر علیه ایران در تلاشند، گفته می شود، وزارتخانه های خارجه و خزانه داری آمریکا تسلیم فشار متحدان اروپایی و ایران شده اند. احتمالا ایران به انجام تعاملات بانکی از طریق سوئیفت ادامه خواهد داد و دولت آمریکا نیز با تمدید معافیت تحریمی چندین کشور، امکان ادامه خرید نفت آنها را از ایران فراهم خواهد کرد. 

طبق گزارش های دریافتی، این امتیازات موجب خشم مقامات آمریکایی مخالف ایران و حتی کاهش مشارکت 'جان بولتون'، مشاور امنیت ملی آمریکا در روند اجرای تحریم های 4 نوامبر(13 آبان) شده است.

یکی از کارکنان ارشد کنگره آمریکا به واشنگتن فری بیکن گفت: کارزار فشار حداکثری ترامپ علیه ایران از هم پاشید. مقامات دولت به ما می گفتند، با توجه به اینکه ایران مجبور خواهد شد صادرات نفت خود را به صفر برساند، دادن امتیازاتی در زمینه دسترسی به سوئیفت کار درستی است. اکنون آنها می گویند، دقیقا الان شروع یک کارزار طولانی است، دادن امتیازاتی در زمینه سوئیفت و انرژی به ایران کار درستی است. 

به گفته یکی از مشاوران کنگره آمریکا، بازماندگان دوره 'باراک اوباما' در وزارت خارجه با هدف پیوستن احتمالی دوباره به توافقنامه هسته ای ایران در آینده، به روند متقاعد کردن پمپئو به حمایت از این امتیازات کمک کردند.

گفته می شود، این امتیازات شامل معافیت چین، کره جنوبی و هند از تحریم های آمریکاست. قرار است روزهای آینده جلساتی برای بررسی جزییات امتیازات جدید به ایران برگزار شود.

  تعداد بازديدها: 1398
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=81650
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.