تاريخ انتشار: 22 شهريور 1397 ساعت 01:16:07
نگاهی دیگر(قسمت چهارصدوبیستم)

گفتم: آقاجون خبرگزاری فارس به نقل از سایت کاخ سفید نوشت دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در گرامی‌ داشت عید یهودی‌ها اظهار کرد.
- کاش زودتر از برجام خارج می‌شدم
- کار بزرگی برای اسرائیل انجام دادم
- اروپایی‌ها هم حالا دارند ایران را ترک می‌کنند
گفت: نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل هم در خصوص شرایط ایران اظهار کرد‌.
- مماشات با ایران غیرقابل قبول است
- تمامی جهان باید در مقابل ایران متحد شوند

گفتم: با علم به موارد مذکور چرا برخی هنوز در برابر خروج آمریکا از برجام همصدا و همراه با اسراییل به شادمانی مشغولند؟ چرا ایجاد گره آمریکایی در مسیر اجرای برجام را همگام با اسرائیل پیروزی خود می دانند؟ جریان داخلی مذکور مگر با اسراییل در مقابله با برجام اهداف و منافع مشترک دارند؟
گفت: نکته کلیدی اظهارات  رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر اسرائیل تلاش برای تغییر مواضع اروپا در قبال برجام و انزوای ایران است.
گفتم: اروپا علی رغم همه فشارهای اعمالی آمریکا ، اسرائیل و عربستان با اشاره به پایبندی ایران به تعهدات اعلامی پایبندی خود به برجام را ضروری می داند لذا علی الظاهر انزوای ایران برای آمریکا و اسرائیل دشوار به نظر می رسد.
گفت: ائتلاف مثلث آمریکا ، اسراییل و عربستان بدلیل پایبندی ایران و اروپا و جامعه جهانی به برجام علی رغم همه تلاش های خصمانه برخلاف گذشته تاکنون قادر به تحقق خواست نخست وزیر اسرائیل برای رو در رو قرار دادن جهان در مقابل ایران نشدند اما باید توجه داشت که ما نیز باید از بحران سازی جدید و خود تحریمی پرهیز کنیم.
گفتم: مهمترین زمینه موجود برای بحران سازی و خود تحریمی یا خود منزوی سازی که چیزی جز تحقق خواست و رویای اسرائیل نیست چیست؟
گفت: آقاجون حدود دو هفته از فرصت تمدید شده ایران برای عضویت در کنوانسیون مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم باقی مانده است.
- ایران بعنوان تنها کشور غیر عضو کنوانسیون جهانی مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم در صورت استمرار وضع موجود پس از حدود دو هفته و طی مراحل فنی در فهرست سیاه قرار گرفته و تمامی کشورها و مراکز بین المللی در تعامل مالی با ایران به توصیه گروه اقدام مالی عمل خواهند کرد.
- پس از فرصت مذکور ایران عملا و فارغ از برجام و با توجه به خواست ۱۹۴ کشور جهان از تعاملات بین المللی مالی حذف خواهد شد یعنی خواست و تلاش مثلث آمریکا ، اسرائیل و عربستان برای انزوای جهانی ایران به دست خودمان به نتیجه خواهد رسید.

  تعداد بازديدها: 3719
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=81125
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.