تاريخ انتشار: 12 شهريور 1397 ساعت 23:01:50
نگاهی دیگر(قسمت چهارصدونهم)

گفتم: آقاجون اتاق بازرگانی ایران بعنوان نماینده ملی بخش خصوصی کشور در نشست اخیر هیئت نمایندگان با امضا اکثریت قاطع اعضا با صدور بیانیه‌ بر ضرورت فوری عضویت ایران در گروه کاری اقدام مالی مبارزه با پولشویی (FATF) تاکید کرد.
گفت: متاسفانه علی رغم نزدیکی ضرب الاجل تمدید شده برای اجرای مواد کنوانسیون و تاکید و هشدار جدی بخش خصوصی کشور مبنی بر ضرورت عضویت ایران همچنان با تعلل سیاسی مواجه و در کنار کره شمالی تنها کشورهای مندرج در لیست سیاه ریسک پذیر خواهیم بود.
گفتم: براساس اعلام مراجع رسمی ۴۴ میلیون کاربر تلگرام هستند، در حالی که همه پیام‌ رسانه ای داخلی علی رغم الزام و تبلیغ فراوان شامل سروش۴ میلیون ، آی‌گپ ۲۰۰ هزار ، بله ۵۰۰ هزار ، بیسفون ۵۰ هزار ، گپ ۵۰۰ هزار و ویسپی ۲۰۰ هزار  که مجموعا حدود ۶ میلیون کاربر دارند.
گفت: نکته جالب توجه اینکه براساس اعلام وزارت ارتباطات حداکثر ظرفیت پیام رسان های داخلی در بهترین شرایط مجموعه ۱۵ میلیون کاربر است بهرحال علاوه بر ناتوانی مالکین پیام رسان های داخلی در ایجاد جذابیت و جذب اعتماد عمومی متاسفانه در تامین حداقل زیر ساخت فنی و سخت افزاری فعالیت بی دغدغه و روان ۶ میلیون کاربر نیز مستأصل و نیازمند حمایت مستمر از بودجه عمومی هستند.
گفتم: براساس آمار مراکز بین المللی بیش از ۲۵ هزار نفر از مسلمانان میانمار در درگیری های نژاد پرستانه سال گذشته مظلومانه به شهادت رسید.
گفت: اتفاقا برخی کانال ها و سایت های خبری در صدد القاء این نکته بودند که چرا جنس برخورد خبری و سیاسی ایران با تهاجم ائتلاف عربی به رهبری عربستان که به شهادت مظلومانه بیش از ۶ هزار یمنی طی چهار سال منجر گردید نسبت به قتل عام وحشیانه ۲۴ هزار مسلمان مظلوم میانماری متفاوت است؟
گفت: ایران محکومیت قتل عام و نسل کشی مسلمانان مظلوم و بی دفاع میانمار را هم از مجاری سیاسی و بین المللی پیگیری کرده است اما متاسفانه مسلمانان میانمار بر خلاف مردم یمن از تشکل و دسترسی به منابع دفاعی برخوردار نیستند.

گفتم: پس از آنکه آمریکا و مکزیک بر سر مفاد جدید پیمان نفتا توافق کردند، ترامپ از کانادا خواست ظرف ۵ روز درباره پیوستن به پیمان جایگز تصمیم‌ گیری کند. همچنین مجددا اعلام کرد: ​​اگر تغییرات مورد نظر آمریکا اعمال نگردد از سازمان تجارت جهانی خارج خواهد شد؟!
گفت: اعلام خروج آمریکا از برجام در برابر موارد مذکور یا خروج از پیمان محیط زیست و یونسکو و اعمال محدودیت تجاری علیه اتحادیه اروپایی ، چین ، روسیه و ...از حیث ابعاد و آثار بین المللی شاید برای آمریکای ترامپ موضوعی با اولویت فرعی است رویه ی آمریکای ترامپ که بدون توجه به سایر موارد به غلط به ضعف ما در برجام تلقی می شود.
گفتم: مقام معظم رهبری فرمودند: از من هم گاهی سوال می‌شود که شما گفتی برجام را آتش می‌زنیم چرا نزدید؟ علتش  همین بود گفتیم شاید بشود منافع ملی را با برجام تامین کنیم وگرنه ما هم آتش زدن را بلدیم.
گفت: سیاست خارجه یعنی تنظیم معادله بین ما و صدها بازیگر و عامل خارجی که مطلقا  تحت اراده و مدیریت ما نبوده و در بسیاری از موارد از منافع متضاد برخوردارند، سیاست خارجی محل احساسات و حتی حقایق و واقعیات نیست که از ابتدا قرار بر حرکت بر مدار عزت ، حکمت و مصلحت بود.
گفتم: قدوسی نماینده مشهد در زمان سوال از دکتر ظریف در مورد دری اصفهانی اقدام به پخش کلیپی علیه رئیس جمهور ، وزیر خارجه ، تیم مذاکره کننده ، سیروس ناصری و دری اصفهانی کرد. قدوسی مدعی است کلیپ توسط اطلاعات سپاه تهیه و در اختیار وی قرار داده شده است.
گفت: در مورد موضوع کلیپ دری اصفهانی باید به چند نکته توجه کرد.
- دری متهم در اختیار اطلاعات سپاه است، اتهام دری در دادگاه صالحه رسیدگی و منجر به صدور حکم نشده است لذا ساخت و انتشار کلیپ قطعا جرم مشهود و نقض حفاظت است.
- نمایندگان مجلس توضیح وزیر خارجه را قانع کننده و ادعای قدوسی را رد کردند.
- کلیپ اطلاعات سپاه از متهم در حال بازجویی با چه ادله و منطقی جهت انتشار علیه دولت در اختیار قدوسی قرار گرفته است.
- براساس اعلام رئیس مجلس، وزارت اطلاعات محتوای کلیپ مذکور را تایید نمی کند.
- دکتر ظریف گفت: دری عضو تیم مذاکره کننده نبود پس از معرفی بانک مرکزی و تایید وزارت اطلاعات در تیم فرعی مالی حضور داشت. دری مهمترین عامل اخذ ۱.۷ میلیارد دلار مطالبات ایران از آمریکا است.

گفتم: اقدام کریمی قدوسی نماینده مشهد در منافات و مغایرت آشکار با فرمایشات دو روز پیش مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت اتحاد و حمایت واقعی از رئیس جمهور و دولت نیست؟
گفت: آقاجون وقتی رسانه های جریان فکری خراسان دقیقا صبح پس از سخنان مهم رهبری به موضع گیری آشکار علیه مطالب معظم له اقدام کردند، حتما هنجار شکنی و اقدام قدوسی علیه امنیت و وحدت ملی هم مجاز و ضروری بوده است.

  تعداد بازديدها: 3484
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=81050
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.