تاريخ انتشار: 18 مرداد 1397 ساعت 15:19:18
نگاهی دیگر (قسمت سیصدوهشتادوهشتم)

گفتم: کیهان سخنان رییس‌جمهور مبنی بر اینکه اگر روزی ضرورت ایجاب کند می توان از ظرفیت اصل ۵۹ قانون اساسی استفاده کرد را زمینه سازی برای تحقق خواست برخی عناصر بدسابقه و متهم به همراهی با آمریکا در آشوب نیابتی سال ۸۸ برای مراجعه به نظر مردم در رفراندوم عمومی شدند.
گفت: براساس اصل ۵۸ اعمال قوه مقننه (قانون گذاری) از طریق مجلس شورای اسلامی است ، اصل 59 نیز تاکید دارد در مسایل بسیار مهم اقتصادی ، سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی ممکن است اعمال قوه مقننه از راه همه‌پرسی و مراجعه مستقیم به آراء مردم صورت گیرد.
گفتم: با توجه به نص موارد ۵۸ و ۵۹ قانون اساسی مذاکره با آمریکا می تواند به همه پرسی گذاشته شود؟
گفت: مذاکره و رابطه مبتنی بر قانون گذاری نبوده و مانند امور دفاعی تابع سیاست های اعلامی رهبری است براساس نص اصل ۵۹ مجلس در موضوعات بسیار مهم و بدلایل خاص وکالت از مردم در قانون گذاری را متوقف و با رای دو سوم نمایندگان رای به یک قانون را مستقیم از مردم مطالبه می کنند.
گفتم: چرا کیهان مراجعه به رای مستقیم مردم در قانون گذاری را کار جریان نفوذی سرویس های جاسوسی و کمک به ترامپ رئیس جمهور آمریکا می داند.
گفت: اولا رویه معمول و دائمی جریان فکری کیهان است که همه جاسوس دشمن هستند مگر در جریان فکری مذکور  حضور داشته باشند. دوما جریان فکری کیهان طی دو سال گذشته تنها کسانی بودند که بدون استثنا در تمام لحظات با مواضع مثلث شوم ترامپ ، نتانیاهو و بن سلمان در مقابله با دستاورد ایران در برجام همصدایی و همراهی کردند.
گفتم: فارغ از اینکه موضوع مذاکره با آمریکا در چارچوب اصل ۵۹ نیست ، چرا جریان فکری کیهان مراجعه به پیشنهاد فرضی مصوب حداقل ۲/۳ نمایندگان مجلس برای مراجعه به رای مستقیم مردم در تصویب قانونی خاص را که می توانند خود تصویب کنند خیانت به ایران می دانند؟ مگر میزان رای مردم نیست؟ مگر مجلس در راس امور و عصاره فضایل ملت نیست؟
گفت: رویه جریان فکری کیهان علی رغم رسوخ در برخی ارکان نظام و حاکمیت حتما ملاک عمل نیست ، جریانی که اصولا رای مردم را فاقد ارزش عقلانی می دانند. لذا رئیس جمهور منتخب رای مستقیم مردم را همواره فاقد مشروعیت اعلام می کنند. موضوع فقدان مشروعیت انتخاب مستقیم مردم از معضل ماندگار دمکراسی از مشروطه تا امروز ایران می باشد.
گفتم: برخی معتقدند تجمعات مردمی اصولا می تواند به معنای اعلام مستقیم انتخاب مردم باشد لذا برای درک یا اتکا به رای مردم نیازمند همه پرسی نیستیم.
گفت: انتخاب در تمامی کشورها و ایران تعریف و تعبیر قانونی روشنی دارد ، لذا تجمعات و کمپین های سیاسی و اجتماعی به معنای انتخاب پذیرفته نشده است.
- اولا همه اقشار مردم امکان برپایی تجمع و طرح خواست های خود را ندارند.
- ثانیا منظور از تجمع مورد نظر آنها حضور در مراسم عمومی و مناسبتی است که اصولا نباید و نمی تواند حامل پیام سیاسی و اجتماعی خاصی باشد.
- ثالثا اگر تجمع به معنای انتخاب تلقی گردد اعلام مکرر برگزاری مدام انتخابات در ایران مضحک خواهد بود.
- رابعا تجمعات با گرایش خاص سیاسی و اجتماعی مکرر در انتخابات مبتنی بر رای گیری یا صندوق در جایگاه گروه اقلیت انتخاباتی قرار می گیرد.

گفتم: آیا امام خمینی (س) بعنوان رهبر و معتمد آحاد مردم ایران قائل به اتکا بر رای مستقیم مردم از طریق همه پرسی و صندق رای بودند؟
گفت: آقاجون پس ماه ها برپایی راهپیمایی های میلیونی و همصدایی تام در پذیرش رهبری و رای امام خمینی در خصوص کم و کیف نظام و حکومتی که باید برپا می شد ، براساس فرمان صریح و عملی امام خمینی بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران مشروعیت انتخاب نظام سیاسی ، جنس و شکل حکومت و حاکمان صرفا با مراجعه به رای مستقیم و آزادانه مردم در پای صندوق های رای گیری اعلام شد.
- امام خمینی حتی مکرر تاکید فرموده و عمل کردند که رای ایشان در سیستم انتخاب مردمی مانند تمام اقشار اجتماعی از مومن تا کافر به انقلاب و جمهوری اسلامی فقط یک رای خواهد بود.

  تعداد بازديدها: 3686
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=80827
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.