تاريخ انتشار: 15 مرداد 1397 ساعت 18:27:56
بیانیه مشترک موگرینی و سه کشور اروپایی در پاسخ به تحریم های آمریکا علیه ایران: قوانین «مسدودساز» تحریمی از فردا اجرایی می شوند

تروئیکای اروپا و فدریکا موگرینی در بیانیه ای اعلام کردند که از فردا قوانین مسدود ساز تحریم های آمریکا علیه ایران اجرایی می شود.

به گزارش جماران، موگرینی در بیانیه ای مشترک با وزرای خارجه آلمان، فرانسه و انگلستان، ضمن ابراز تأسف از احیای تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران، اعلام کرد نسخه به روز شده قوانین مسدودساز تحریمی اتحادیه اروپا از فردا برای مقابله با تحریم های آمریکا علیه ایران، اجرایی می شوند.

به گزارش جماران، متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

«ما عمیقا از بازگشت تحریم‌ های آمریکا در پی خروج این کشور از توافق هسته‌ ای با ایران ابراز تاسف می کنیم.

برجام موثر واقع شده و هدف خود، به ویژه در خصوص ارائه اطمینان از این که برنامه ایران به طور انحصاری صلح آمیز است، دنبال می کند. تاییدیه صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران در 11 گزارش متوالی آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز ارائه شده است. برجام یک عنصری کلیدی برای معماری منع اشاعه هسته‌ ای در جهان، عنصری حیاتی برای تامین امنیت اروپا، منطقه و سراسر جهان است. انتظار می‌ رود ایران به اجرای کامل تعهدات هسته‌ ای خود ذیل توافق هسته‌ ای ادامه دهد.

رفع تحریم‌ های مرتبط با هسته‌ ای، جزئی اساسی از این توافق است - که نه تنها بر روابط تجاری و اقتصادی با ایران، بلکه بر زندگی ایرانیان هم تاثیر مثبت گذاشته است. ما مصمم هستیم که از فعالان اقتصادی اروپایی که در حال انجام تجارت قانونی با ایران هستند، مطابق با قوانین اتحادیه اروپا تحت قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد حفاظت کنیم. به همین دلیل است که نسخه به روز شده قوانین مسدودساز اتحادیه اروپا روز 7 اوت (سه‌شنبه) اجرایی می‌ شوند تا از شرکت‌ های اروپایی ای که در ایران تجارت قانونی انجام می‌ دهند، در برابر آثار تحریم‌ های فراسرزمینی آمریکا محافظت کنند.

اعضای باقی‌ مانده در برجام، متعهد شده‌ اند که از جمله، کانال‌ های مالی موثر با ایران و ادامه صادرات نفت و گاز ایران را حفظ کرده و تداوم بخشند. در این مسئله، مانند دیگر موضوعات، کار ما، از جمله با کشورهای ثالث علاقه مند به برجام و حفظ رابطه اقتصادی با ایران ادامه دارد. این تلاش‌ ها در هفته‌ های آینده و در سطح وزرا مورد ارزیابی قرار گرفته و تقویت می‌ شوند.

حفظ توافق هسته‌ ای با ایران، مسئله احترام به توافقنامه‌ های بین‌ المللی و مسئله امنیت بین‌ المللی است.»

  تعداد بازديدها: 1306
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=80797
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.