تاريخ انتشار: 15 مرداد 1397 ساعت 00:28:01
نگاهی دیگر (قسمت سیصدوهشتادودوم )

گفتم: آقاجون نماینده کهگیلویه طی سخنانی با اشاره به سیاست گذاری اخیر جعفری خطاب به مطهری نماینده تهران در مجلس گفته اگر پدرتان در قید حیات بود از شما برائت می جست.
گفت: احتمالا رضا و رامین فرزندان همین هاشم پور بودند که اخیرا تصاویر تفریحات لاکچری خود را برای اطلاع مردم فلک زده به قول امام جمعه مشهد محروم از شام و نهار ایران و علی الخصوص استان محروم کهگیلویه و بویر احمد در فضای مجازی به نمایش گذاشتند.
گفتم: هاشم پور از چرایی اینکه اگر شهید مطهری در قید حیات بود باید از فرزندش اعلام برائت می کرد چیزی نگفته است.
گفت: بودند بزرگان حوزه اندیشه که چون مطهری و بهشتی در کمترین زمان ممکن به شهادت رسیدند اما امروز نیز فرزندان آزاده و اندیشمند شان همچون پدر باید اینگونه آماج حملات کور قرار گیرند.
گفتم: مهاجری عضو شورای سردبیری سابق کیهان به رسم کیهان نویسی با اشاره به ادعای ساده زیستی قاضی پور نوشته آقای قاضی پور حاضر است درباره باغ و چندخانه در ارومیه و تهران و سفر اروپایی با فرست کلاس هم شفاف‌ سازی کند تا معلوم شود چقدر از شعار به عشق امام حسین ، یاحسین کاسبی کرده؟
گفت: هیچ اطلاعی از شرایط قاضی پور ندارم و شایسته پیگیری عمومی هم نمی دانم ضمنا قاضی پور هم مانند بازاریان شرافتمند قبل از انقلاب بسیار متمول و البته مومن و مردم دار  هم باشد اما مناسب است مهاجری نیز به نقد دیدگاه های ارائه شده در مجلس نامبرده علی الخصوص در موضوعات مهم اقدام کند که دستاورد روشنگرانه نیز داشته باشد.
گفتم: روزنامه رسالت در شماره امروز با چاپ عکس چهار امام جمعه تیتر کرد مطالبات مردم از زبان ائمه جمعه که گویی مردم معترض روزهای خیابانی در شهرهای مختلف در لبیک به امامان جمعه مذکور علیه دولت به خیابان آمدند.
گفت: البته روزنامه جمهوری اسلامی با ذکر همان عنوان خواستار برکناری امامان مذکور از منصب نماز جمعه شده است. دومین نکته اینکه معترضین در شهرهای مختلف شاید به دعوت امامان جمعه آمده باشند اما علیه تمام ارکان حاکمیت سخن می گویند که امامان جمعه هم بخش دائمی ، برخوردار و البته غیر پاسخگویش هستند.
گفتم: وزیر کشور و دادگستری دولت موقت می‌ گوید روزی طالقانی احضارم کرد و گفت در اطراف منزل ما یک دکان مشروب‌ فروشی بود که مردم در روزهای اوج‌گیری انقلاب حمله کردند و همه وسایلش را از بین بردند.
شاید آن بیچاره نمی‌دانسته که این کار حرام است یا برای اداره زندگی مجبور به این کار بود گذشته از این تنها مشروبات دکان قابل اِمحا بوده و کسی شرعاً حق نداشته است سایر وسایل را از بین ببرد.
الان صاحب آن مغازه از زندگی ساقط شده است.
او را پیدا کنید و کمکش دهید تا دوباره روی پای خود بایستد. ناچار چند روز گشتم تا شاید صاحب مشروب‌ فروشی را پیدا و دستور طالقانی را اجرا کنم.
گفت: آقاجون آیت الله طالقانی اولین امام جمعه محبوب تهران در طالقان زادگاه پدری نیز بسیار محبوب بود و خاطره جالبی نقل کردند.
- آیت الله طالقانی در زمستان پس از انقلاب که به طالقان رفته بود با عده‌ای از مردم به سمت کوه مقابل روستا حرکت و پس  از بالا رفتن از کوه با کلنگ دیوارک‌هایی که مردم با خشت دور قبر جدش ساخته بودند را به دست خود خراب می کند.
- آیت الله طالقانی ظهر در مسجد محل سخنرانی و خطاب به مردم می گوید دیدم کار مردم شده است نذر و نیاز به مزار سید آقا
- گفته بود او هم انسانی بود مانند شما گیرم علم و تقوای بیشتری داشت ولی اینها باعث نمی‌شود که شما برای هر مشکلی بروید آنجا و نخ و پارچه گره بزنید.
- آیت الله طالقانی می توانست از امام زاده شدن مزار جدش شادمان باشد و ... اما با غیرت به پیرایه زدایی از دین مردم همت کرد.

  تعداد بازديدها: 3420
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=80792
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.