تاريخ انتشار: 12 مرداد 1397 ساعت 23:39:48
نگاهی دیگر (قسمت سیصدوهفتادوهشتم )

گفتم: آقاجون آیات عظام مکارم شیرازی و نوری همدانی با اشاره به سقوط ارزش پول ملی ضمن تاکید بر برخورد قاطعانه و سریع با مفسدان اقتصادی فرمودند خیلی از مشکلات معیشتی با تحریم ارتباط ندارد.
گفت: روابط ترکیه و روسیه پس از سقوط جنگنده روسی در سوریه تا آستاته برخورد نظامی پیشرفت و امروز در شرایط بسیار قابل قبولی قرار دارد تحریم دو مقام ترک توسط آمریکا بر خلاف مقطع بحران با روسیه به کاهش فوری ارزش لیر ترکیه در برابر دلار منجر شد.
گفتم: با فرض اینکه اعلام حضرات مبنی بر عدم ارتباط معیشت و تحریم مبتنی بر فهم و شناخت دقیق کارکرد تحریم پولی و مالی و اثرگذاری هدفمند بر معیشت کشور  نیست با موضوع ترکیه چه ارتباطی دارد؟
گفت: ترک ها طی روزهای گذشته حماسه آفریدند ، ترک ها قطعا مایه مباهات و افتخار رهبر ترکیه رجب طیب اردوغان در برابر آمریکا شدند.
گفتم: ترک ها با چه عملی مایه افتخار ترکیه و رهبرشان اردوغان شدند؟
گفت: ترک ها پس از کاهش ارزش لیر در برابر دلار به بانک ها و صرافی ها هجوم برده و صف فروش دلار تشکیل دادند برخلاف ما که از روز اعلام خروج آمریکا از برجام با هجوم به بازار دلار ، طلا ، خودرو و مسکن تلاش و تشکیل صف تمام ناشدنی خرید تلاش کردیم از شر پول ملی خلاص شویم.
- بانک ها و صرافی ها در ترکیه نوشتند خرید دلار و طلا و در ایران نوشتند فروش دلار و طلا نداریم.
- ترک ها در حاشیه سخنرانی رهبرشان رجب طیب اردوغان به طور نمادین و تحقیر آمیزی برای روشن کردن سیگار از دلار استفاده کردند و در ایران تصویر ده هزار تومانی پاره را کنار اسکناس یک دلاری در شبکه مجازی قرار دادند.
- مقامات ، دستگاه ها و مردم ترکیه بدنبال راهکار پشتیبانی از رهبرشان اردوغان هستند و در اینجا همه بر سر دولت فریاد می کشند ، صف خرید دلار به صف خرید بنزین رسید مجلس جز سوال از دولت و رییس جمهور وظیفه دیگری نمی شناسد.
- ترک ها به اعتماد رسیدند و ما در بی اعتمادی گرفتاریم.

گفتم: چرا ما بر خلاف ترک ها در برخورد با تحریم ، حفظ ارزش پول ملی را وظیفه و علاقه خود نمی دانیم؟
چرا مراجع عظام بجای انتقاد و بیان توصیه کلی برای یک بار به ارائه یک راهکار عملی اقدام نمی کنند؟
چرا دلیل بی تفاوتی مردم به اعلام عملیات بانکی ربوی (جنگ با خدا) را توضیح نمی دهند؟
چرا مراجع امروز قدرت اثرگذاری حداقلی بر مردم ایران را ندارند؟
گفت: آقاجون سوالات مذکور باید بعنوان درک چرایی کاهش اثرگذاری جریان مرجعیت در ایران مورد بحث و بررسی جدی قرار گیرد.
- اما مراجع عظام با توجه به در اختیار داشتن مدیریت هزاران مرکز مذهبی ، دهها حوزه علمیه و پژوهشکده های متعدد و صرف هزینه های سالانه قابل توحه و اعطای مدارک فاغ التحصیلی باید حداقل قادر به توضیح رفتار متضاد دو ملت ترک و ایرانی در برابر خواست در بحران رهبران کشورشان باشند.

  تعداد بازديدها: 3392
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=80774
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.