تاريخ انتشار: 10 مرداد 1397 ساعت 00:22:19
جلسه تنظیم بازار استان تهران: تأمین ٥٠ هزار رأس دام کوچک برای عرضه در روز عید قربان

جلسه ستاد تنظیم بازار استان تهران با دستور بررسی روند تغییرات قیمت در کالا‌های اساسی، کنترل بازار عرضه دام زنده در عید قربان و برنامه‌ریزی ورود به ماه محرم و تنظیم بازار در این ماه برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در ابتدای جلسه پرتوزاده معاون سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران گزارشی از تغییرات قیمت کالا‌های اساسی طی هفته گذشته تاکنون ارائه داد، بر این اساس قیمت شیرخام با ٩ درصد افزایش از ١٤٤٠ تومان به ١٥٧٠ تومان رسیده است که تغییرات قیمتی در اقلام ماست، پنیر و سایر مواد لبنی به دنبال داشته است.

در گزارش صمت استان تهران آمده است؛ نوسان قیمت مرغ این قلم کالا را به هر کیلو ٩٥٠٠ تومان رسانده است و برای کنترل این افزایش قیمت شرکت پشتیبانی امور دام به عرضه مرغ گرم در میدان بهمن تهران اقدام کرده است.

پرتوزاده افزود: قیمت مصوب مرغ زنده در ستاد تنظیم بازار ٥١٥٥ تومان است، اما تا حدود ٦٢٠٠ تومان هم در هر کیلو به فروش می‌رسد، قیمت مرغ گرم نیز در هر کیلو ٨١٧٥ تومان مصوب است، اما تا ٩٣٠٠ تومان هم به فروش می‌رسد و برای کنترل این فاصله قیمتی شرکت پشتیبانی امور دام توزیع مرغ گرم در میدان بهمن را ادامه می‌دهد تا به قیمت مصوب برسیم.

معاون سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران با اشاره به دستور وزیر برای جلوگیری از خروج دام از کشور برای کنترل عرضه و قیمت در داخل گفت: مقایسه تغییرات قیمت گوسفند زنده و گوشت گوسفندی از سال گذشته تاکنون نشان می‌دهد ٢٨.٧ درصد در قیمت گوسفند زنده و حدود ٢٢ درصد در قیمت گوشت گوسفندی تغییرات مشاهده می‌شود.

در ادامه نماینده جهاد کشاورزی استان تهران گزارشی از اقدامات انجام شده برای کنترل بازار عرضه دام زنده در روز عید قربان ارائه داد و اظهار داشت: بر اساس برآورد دامپزشکی، ٥٠ هزار رأس دام کوچک برای کشتار در عید قربان نیاز است که تا حدود ٦٠ هزار تن می‌رسد.

وی ادامه داد: برای جبران کمبود‌ها برنامه ریزی واردات از طریق توزیع سه هزار لاشه وارداتی انجام شده است و امور عشایر استان تهران نیز شش هزار رأس دام برای توزیع در روز عید قربان تأمین می‌کند.

در ادامه جلسه، موضوع تنظیم بازار ایام محرم در استان تهران در دستور کار قرار گرفت که بر اساس گزارش ارائه شده؛ میزان اقلام اساسی مورد نیاز استان در این ماه در اقلام برنج هشت هزار تن، شکر سه هزارتن، گوشت مرغ و گوشت قرمز (مخلوط) هر کدام پنج هزار تن سهمیه درخواستی استان تعیین شده است.

  تعداد بازديدها: 1354
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=80754
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.