تاريخ انتشار: 09 مرداد 1397 ساعت 19:05:07
نگاهی دیگر (قسمت سیصدوهفتادوپنجم )

گفتم: آقاجون جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی گفت اولویت دولت حمایت از زندگی مردم به خصوص اقشار ضعیف در مقابل تحریم است.
گفت: یعنی دولت در صدد یا ناچار از نگاه حمایتی و کمیته امدادی برای تامین نیازهای ضروری است و فرصت افزایش توان تولید ملی را نخواهد داشت.
گفتم: جهانگیری تاکید کرد آمریکا پیش از آنکه تحریم ها را اجرایی کند در صدد تاثیر بر افکار عمومی و تخریب امید و اعتماد به آینده است.
گفت: اینکه به واقعیت قدرت اثرگذاری دشمن باور داشته باشیم بسیار عقلانی است اما اینکه هر کمی و کسری را به دشمن نسبت دهیم قطعا به ناکجا آباد خواهیم رسید لذا لازم بود معاون اول رئیس جمهور به روشنی و ذکر مصادیق ملموس و قابل اثبات به اقدام تخریبی دشمن طی دو ماه گذشته اشاره می کردند.
گفتم: جهانگیری گفته باید بسته کمک به معیشت مردم تهیه شود و به گونه ای برنامه ریزی کنیم که آثار تحریم در زندگی مردم به حداقل برسد.
گفت: یعنی هنوز بسته خاصی طراحی و تنظیم نشده است و باید در انتظار برنامه بود ضمن اینکه نباید منتظر طرح و برنامه خاصی برای حرکت چرخ پیچیده تولید پایدار باشیم.
گفتم: محسنی اژه‌ای ۱۰تیر۹۳ در برنامه زنده تلویزیونی نگاه یک گفت: من به سهم خود از تلاش خیلی خوب تیم ملی فوتبال کشورمان برابر آرژانتین تشکر می‌کنم اعضای تیم تلاش خیلی خوبی داشتند هرچند به ظاهر بردی نداشته باشند ولی تلاش شان قابل تقدیر و تشکر است.
گفت: واقعا باخت هم چقدر می تواند برد باش ، اما جالب این است که تیم مذاکره کننده با ۱+۵ هنوز از ایران حرکت نکرده مورد تخریب و تهاجم قرار می گرفتند ، واقعا امثال اژه ای چطور فکر می کنند که مذاکره تیم ایران با شش تیم قدرتمند هم سنگر و پر کینه را بسیار ساده تر از بازی تیم فوتبال با تیم فوتبال دیگر است؟آیا آنجا نیز حتی شکست نمی توانست پیروزی تلقی گردد؟
گفتم: معاون دادستان مشهد گفت: در پی کشف ۸ تخته پوست ببر ۲ تخته پوست یوزپلنگ و ۸ جمجمه متعلق به گربه‌سان ها در باغ وحش وکیل‌آباد مشهد نسبت به فراخوان مدیران اداره کل حفاظت محیط زیست و دامپزشکی خراسان رضوی اقدام شد.
گفت: طفلک گربه سانان که تصور می کردند با انتقال به باغ وحش وکیل آباد شهر مشهد از زندگی آرامی برخوردار خواهند بود غافل از اینکه به قتلگاه هدایت می شوند.
گفتم: آگهی های پر تعداد فروش مستقيم لوازم خانگی از منطقه تجاری بانه اخیرا بسیار چشمگیر است.
گفت: بله پس از انتخاب کالا درّ منزل در تمامی شهرها تحویل می گردد ،احمدی نژاد در سفر کردستان درسال ۸۵ در ۵۷ نقطه مرزی از جمله بانه ایجاد و زمینه نابودی تولید ملی را فراهم ساخت ، نکته کلیدی اینکه پرداخت قیمت سالانه بالغ بر ۲ میلیون بسته بزرگ کالای ورودی (حداقل ۲۰ هزار کانتینر بزرگ) توسط چه کسانی و با چه مکانیسمی به طرف خارجی پرداخت می شود؟
گفتم: کاهش قیمت سکه به ۴ میلیون تومان اعلام شد یعنی بازار در حال آرام گرفتن است؟
گفت: آقاجون مراکز خرید و فروش ارز و سکه مانند فردوسی ، منوچهری ، سبزه میدان و ... از دیروز با استقرار محسوس نیروی انتظامی تحت فشار قرار گرفته است ، مراجع قضایی از دستگیری گسترده عوامل بازار تا امکان اعدام به عنوان مفسد فی الارض گفتند و سایت های اعلام قیمت ارز و سکه ملزم به عدم اعلام نرخ زنده بازار شدند.
- اما امروز قیمت گوشت و مرغ پس از لبنیات رکورد زدند که به معنای عدم کاهش واقعی نرخ ارز و سکه می باشد نکته دوم اعلام آمادگی رییس جمهور آمریکا برای آغاز مذاکره بدون پیش شرط با ایران و اعلام رئیس جمهور ایران مبنی بر عدم اقدام نظامی در تنگه هرمز بود که با اعلام سفر وزیر خارجه عمان به آمریکا و ایران نیز می تواند به تنهایی چاشنی آرامش باشد.

  تعداد بازديدها: 3303
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=80749
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.