تاريخ انتشار: 09 مرداد 1397 ساعت 18:09:07
نگاهی دیگر (قسمت سیصدوهفتادوسوم )

گفتم: آقاجون علی الظاهر مقامات حکومت ضمن انکار توان اثرگذاری آمریکا و اصرار بر اینکه هیچ غلطی نمی تواند بکند هنوز معتقدند باید بر کارشکنی و اخلال دشمن در تمامی زمینه های بحرانی و بحران زای کشور اصرار کرد.
گفت: باید خدا را شاکر باشیم که پس از چهار دهه برای دشمنی به نام آمریکا شان اثرگذاری در ایران را قائل می شوند.
گفتم: دشمن شناسی می تواند زمینه همگرایی و همزبانی داخلی باشد.
گفت: در هر کشوری شاید ، اما اینجا ایران است و اصولا دشمن را می پذیریم تا هموطنان را با انتساب به دشمن مذکور مورد هجوم و اتهام قرار دهیم و الا با دشمن مذکور کاری نیست.
گفتم: یعنی حتی پذیرش واقعیت اثرگذاری تصمیمات و اقدامات دشمن نمی تواند زمینه همگرایی یا به فرمایش مقام معظم رهبری حمایت و همراهی با دولت باشد؟
گفت: طی ساعات گذشته که بیش از پیش به ضرب الاجل های اعلامی آمریکا مبنی بر آغاز اعمال تحریم علیه کشورمان نزدیک می شویم شاهد موارد جالبی بودیم.
- رسانه ملی و سایت های خبری روز یکشنبه به شرح و تفسیر از حضور لاریجانی رئیس مجلس در میان مردم و کسبه بازار گفتند و نوشتند.
- نوشتند رییسی تولیت آستانه قدس رضوی و کاندیدای احتمالی سیردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هم با حضور در نشست تهران در جمع برخی گروه های همسو به بررسی شرایط موجود پرداخته است.
- مجری برنامه صبحگاهی تلویزیون با رگی متورم از ضرورت سخن گفتن مقامات سه قوه و وزرا با مردم می گوید.
- چند برنامه تلویزیونی به پخش مصاحبه های کوتاه خیابانی مبنی بر ضرورت سخن گفتن مسئولین دولت با مردم اقدام می کنند
- لاریجانی رئیس مجلس در جلسه یکی از کمیسیون ها و لاریجانی رئیس قوه قضائیه در جلسه قوه قضاییه همزمان بر ضرورت توضیح رئیس جمهور و مقامات دولت برای مردم تاکید می کنند.
- سرلشگر جعفری فرمانده کل سپاه هم به قول خودش در دلنوشته خطاب به رئیس جمهو می گوید چرا با آن قهر و غضبی که در شما سراغ داریم و در رقابت های انتخاباتی و یا با مخالفین خود بعضا به کار می بردید با نارسایی ها و سوءمدیریت های بخش اقتصادی دولت برخورد نمی کنید!؟

گفتم: پس هیچ کس مسئول هیچ چیز نیست و تنها دولت باید پاسخگوی همه چیز در برابر مردم باشد.
- سردار جعفری از نقش بانک ها و موسسات مالی و اعتباری نظامی در اقتصاد چیزی ننوشته بود؟
- جعفری از چند صد سایت و کانال فعال تلگرامی مروج بدگمانی علیه دولت ننوشته بود؟
- جعفری از هزینه کرد چند صد هزار میلیارد تومان پروژه پیمانی ... چیزی ننوشته بود؟
- راستی لاریجانی نگفت صدها میلیارد وجوه مردمی واریز نشده به خزانه کل را کدام موسسات مالی و اعتباری سرمایه گذاری کرده بودند؟
- راستی مگر قوانین و برنامه های بودجه پنج ساله یا به فرمایش رهبری ریل گذاری کار مجلس نیست؟
- لاریجانی از فساد زایی قوانین چیزی نگفته است؟
گفت: البته در میان هجمه گسترده برادران لاریجانی تا رییسی و جعفری تا شبکه های تلویزیون علیه دولت مستأصل از وزش نسیم تحریم آمریکایی ، نتانیاهو هم طبق معمول بر طبل ضد دولت جمهوری اسلامی کوبید و ترامپ با امید به زمین گیر ساختن دولت ایران قبل از آغاز تحریم ها گفت: آماده مذاکره بدون پیش شرط با رئیس جمهور ایران است.
گفتم: احتمال دارد رئیس جمهور برای ایجاد زمینه گفتگوی رو در رو و مستقیم با رییس جمهور آمریکا برنامه خاصی داشته باشد؟
گفت: آقاجون رییس جمهور ایران بر خلاف روسای جمهور سایر کشورها از چنین اختیار و ظرفیتی برخوردار نیست ، چرا که روسای جمهور در سایر کشورها همزمان فرمانده نیروهای مسلح و تبیین کننده سیاست خارجی هم هستند.
- مواردی که در کشور ما در کنار دستگاه تبلیغی و قضایی از حوزه اختیارات رهبری محسوب می گردد و رئیس جمهور ایران قادر به اتخاذ تصمیم نیست.
- اما سایر قوا و دستگاه ها می توانند بجای امر و نهی  یا دلنوشته و ابهام آفرینی در کنار قوه مجریه قرار گرفته و در مسیر اجرای تصمیمات ابلاغی به دولت و برای عبور از بحران های با ریشه داخلی و خارجی کمکش کنند.
- دلالان ارز در گزارش تلویزیون گفتند دلار به ۱۲ هزار تومان رسید هیچ کس فروشنده نیست همه خریدار هستند یعنی جعفری ، برادران لاریجانی ، رییسی و مدیران صدا و سیما قادر به درک همین یک نکته خواهند بود امروز یعنی چهار روز تا اعمال بخش اول تحریم باقی است ، بازار بر خلاف بسیاری درک می کند.
- چرا اصرار کنندگان بر ورود به جنگ و بی تاثیری تحریم به مردم توصیح نمی دهند نمی شود اعلام جنگ کنیم و از موشک باران پایتخت کشورهای همسایه بنویسیم و دولت را پاسخگو بخوانیم و والسلام
 

  تعداد بازديدها: 3144
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=80745
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.