تاريخ انتشار: 07 مرداد 1397 ساعت 22:38:57
نگاهی دیگر (قسمت سیصدوهفتادویکم )

 گفتم: آقاجون دلار از ۱۰ هزار و سکه از ۴/۵ میلیون تومان گذشت در حالی که دستگاه های حاکمیتی و دولتی با چشم بستن بر شرایط بسیار دشوار و دلایل حقیقی و واقعی شکل گیری کلاف سردرگم همچنان به نشانی غلط و ساده لوحانه تکراری بی اثر اشاره می کنند.
گفت: مقامات عالی کشور باید معنای آثار ویرانگر افزایش افسار گسیخته قیمت دلار و سکه بعنوان دو شاخص کلیدی اقتصاد کشورمان را درک کنند باید بدانند که هر تصمیم گیری کلان داخلی و خارجی نیازمند فهم ضریب اثرگذاری در حوزه زندگی روزمره و امید و اعتماد به آینده مردم است.
- نکته کلیدی که متاسفانه در سخنان حماسی و هدفگذاری شده علیه دشمن مقامات عالی کشورمان کمتر دیده و شنیده می شود.

گفتم: مسئولین از رکورد شکنی مصرف برق در روز جاری گفتند در حالی که ادارات با تغییر و کاهش ساعات کاری بنابر اعلام دستگاه ذی ربط علی الظاهر به صرفه جویی ۲ هزار مگاواتی رسیده بودند ضمن اینکه مدارس و دانشگاه ها تعطیل و طبیعتا سیستم تولید و توزیع برق تحت فشار حداکثری نیست اما مشکل حل نشده و افزایش داشته است.
گفت: ایران از ظرفیت فوق العاده آفتاب پر قدرت ۳۰۰ روز در سال برخوردار است اما سهم برق خورشیدی و بادی از برق تولیدی کشور با کمتر از ۴۰۰ مگاوات یعنی کمتر از ۳% است.
- آلمان مانند ایران با مشکل با افزایش گرما مواجه بوده و بجای آه و ناله دائمی از فرصت مذکور بهره گیری و طی شش ماه گذشته موفق به افزایش ۲۱% ظرفیت برق خورشیدی می شود.
- ظرفیت برق خورشیدی آلمان با ۲۱% افزایش به ۵ هزار و ۸۷۶ گیکا وات و برق بادی با ۱۰% افزایش به ۱۶ هزار و ۵۶۲ گیگاوات در ساعت رسید و ما همچنان فقط ناله می کنیم.

کفتم: انگلیس که یکی از بزرگترین وارد کنندگان محصولات فراوری شده انگور فرانسه شناخته می شد با توجه به افزایش چند درجه دما طی سال های گذشته شرایط را برای کشت انگور مناسب دانسته و تغییر کشت را در دستور قرار داد و واردات از فرانسه را نزدیک به صفر رسانده و به صادر کننده جدید فراورده‌های انگور تبدیل شده است.
گفت: بسیاری از کشورها شرایط اقلیمی جدید را به مثابه فرصت تعریف و مورد بهره برداری قرار می دهند فهم تخصصی که در کشور ما هرگز موضوعیتی نداشته است.
- شاهدیم که علی رغم وقوع تغییرات شدید و بلند مدت اقلیمی هیچ تغییری در نوع و میزان کشت را شاهد نبوده و نیستیم چنانکه فهم چرایی بروز نوسانات انفجاری نرخ دلار و سکه را نداشته ، همچنان بدنبال اجرای راهکارهای غلط ، ناکارامد و شکست خورده دهه شصت در آخرین سال های دهه نود هستیم.

گفتم: یکی از روزنامه های امروز تیتر زد که سایه جنگ عملیات روانی است ، جنگ در عرصه اقتصادی جریان دارد.
گفت: آقاجون بسیاری از کارشناسان سال هاست بر غیر واقعی و غیر عملی بودن وقوع جنگ نظامی تاکید می کنند و متقابلا ساده لوح ، نا آگاه و غربزده یا حتی نفوذی دشمن نامیده و بر ضرورت حفظ هزینه های بسیار سنگین نظامی اصرار می شود.
- آمریکا یا به تعبیر ما شیطان بزرگ و دشمن آشکار سالهاست بی هیچ پرده پوشی بر پیگیری جنگ اقتصادی و فلج کننده تاکید و اصرار دارد ، اما متقابلا مقامات عالی رتبه کشور و دولت حتی همزمان با سقوط ارزش پول ملی به چاه دلار ۱۲ هزار تومانی و سکه ۴/۵ میلیون تومانی به ادامه بازی دزد و پلیس اصرار دارند.
- سال هاست بسیاری از ضرورت گرفتاری در مدل فروپاشی ونزوئلایی می گویند و گوش شنوایی برای شنیدن نیست.

  تعداد بازديدها: 3558
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=80719
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.