تاريخ انتشار: 02 مرداد 1397 ساعت 23:07:12
نگاهی دیگر (قسمت سیصدوشست ششم )

گفتم: آقاجون نوشتند با پرداخت ۳۱۲ میلیون دلار ارز مسافرتی در سه ماه گذشته و با احتساب متوسط حداقل ۷۵۰۰ تومان برای هر دلار در بازار آزاد دولت ۱۰۲۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار رانت به جیب مسافران سفر خارجی واریز کرد.
گفت: دستگاه های مسئول با پیچیده سازی مسائل ساده به اشتباه در درک واقعیت مشکلات و راه حل ها دچار می شوند و جامعه را به ناکجا آباد می کشانند.
- مردم با هر انگیزه و دلیلی برای انجام سفر خارجی نیازمند پر داخت با ارز معتبر هستند که به غلط به توزیع رانت تعبیر شده است.
- مردم برای تهیه ارز قانونی مورد نیاز باید به صرافی یا بانک مراجعه و تبدیل ارز را انجام دهند.
- ایران بدلیل نداشتن صادرات قابل توجه غیر نفتی فاقد ارز قابل خرید در بازار قانونی است.
- دولت برای رفع نیاز عمومی مردم نسبت به فروش بخشی از ارز در اختیار از طریق شبکه بانکی یا به واسطه صرافی های خاص اقدام می کند.
- دولت برای کنترل سطح عمومی قیمت ها به ارز بعنوان کالای کمیاب توجه داشته و با تاکید بر عناصر سیاسی و کمتر اقتصادی قیمت گذاری می کند.
- قیمت گذاری کمتر از بازار ارز را به کالای سودآور تبدیل و همواره با صف خرید روبرو هستیم.
- تاکید بر ارزش ارز بعنوان کالای سودآور و کمیاب به مقفول ماندن دائمی مشکلات و مسائل اصلی اقتصادی و سیاسی منجر می شود.

گفتم: اژه ای معاون اول قوه قضائیه گفت برخی از افراد دستگیر شده در موضوع ارز با قرار وثیقه آزاد شدند.
گفت: یعنی برخلاف جنجال سازی های اولیه مبنی بر دستگیری عوامل اصلی ملتهب کننده بازار ارز جرم جدی امنیتی یا مرتبط با فساد اقتصادی واقع نشده بود که غالبا با قرار آزاد شدند و دلار در زمان بازداشت افراد مذکور از ۹ هزار تومان عبور کرد.
گفتم: سردار اکبرشاهی رئیس پلیس راه‌آهن کشور گفت فردی بدلیل انتقال جاسازی شده 150 هزار دلار و 40 هزار یورو از استان خراسان رضوی به تهران دستگیر شد.
گفت: ایکاش سردار جهت تنویر افکار عمومی به عنصر جرم عمل مذکور اشاره می کردند چرا که هنوز خراسان جزء خاک ایران است و انتقال ارز همراه فرد با قطار هم جرم نیست ضمنا در همین خراسان هر روز توصیه می شود که در کنار ضریح و داخل حرم نیز مراقب پول خود باشید.
گفتم: ولی رئیس اتحادیه طلا و جواهر اظهارات روحانی و ترامپ را عامل اصلی گرانی سکه دانسته و تاکید کرد در دوران جنگ هم مردم به این شکل نگران نوسانات قیمت ارز و طلا نبودند.
گفت: رهبران جامعه باید در بیان دغدغه های سیاسی به شدت دقت داشته و گرفتار عملیات روانی دشمن نشوند ، ایران برای عبور از آمریکا بیش از هر موقعیت و زمانی نیازمند حفظ آرامش و تشدید همراهی جهانی است.
گفتم: رئیسی تولیت آستان قدس رضوی گفته بانک قرض الحسنه آستان قدس در انتظار مجوز بانک مرکزی است ، درصدد هستیم شفافیت مالی آستان قدس بیشتر شود چون در بیرون نسبت به درآمد و هزینه آستان شایعه زیاد است و علاقه دارم این شفافیت اتفاق بیفتد.
گفت: برخورداری موسسات اقتصادی از مالکیت بانک و موسسه مالی به مثابه دسترسی به بزرگترین امکان ممانعت از شفاف سازی مالی است.
- رییسی در صورت تمایل به شفاف سازی باید نسبت به شفاف کردن صورت های مالی مجموعه عظیم اقتصادی آستان و پرداخت حقوق عمومی اقدام کند ، ورود امکان بانک و موسسه مالی به حوزه اقتصادی آستان قدس به معنای استمرار عدم شفاف سازی ابدی در آستان قدس خواهد بود.

  تعداد بازديدها: 3654
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=80681
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.