تاريخ انتشار: 01 مرداد 1397 ساعت 19:05:48
نگاهی دیگر (قسمت سیصدوشست سوم )

گفتم: آقاجون مقام معظم رهبری روز گذشته فرمودند هدف اصلی و واقعی دیپلماسی حفظ منافع ملی است.
گفت: حفظ و گسترش منافع ملی قطعا مهمترین معیار تشخیص صحت اهداف ، راهبردها و رویکردهای داخلی و خارجی است که در چهار دهه هرگز به رسمیت شناخته نشده است.
گفتم: رهبری فرمودند تعامل یا تقابل تنها روش هایی برای تأمین منافع ملی هستند.
گفت: سال هاست که متاسفانه به غلط یا عامدا رویکرد (شیوه) و عامل معادل ساده لوحی و خیانت و تقابل جایگزین مفاهیم هدف و راهبرد شده است لذا علی رغم گذشت چهار دهه هنوز تعریف راهبرد ایران در موضوع آمریکا مشخص نیست؟
گفتم: یعنی تقابل با آمریکا هدف یا راهبرد  سیاست خارجی ایران نیست؟
گفت: راهبرد ایران برخلاف تمام موضوعات خارجی صرفا در موضوعات اسرائیل ، فلسطین ، لبنان و اخیرا سوریه و عراق مشخص و قابل اشاره است.
گفتم: رهبری فرمودند دستگاه دیپلماسی باید منافع ملی را حفظ و تأمین کند.
گفت: دستگاه دیپلماسی متولی جمع بندی و تبیین شرایط سیاست خارجی است سایر دستگاه ها نیز به منظور تامین اهداف موظف به برنامه ریزی ، انتخاب رویکرد و فعالیت در چارچوب ابلاغی هستند.
گفتم: رهبری فرمودند برخی به غلط سخن از لزوم جدایی دیپلماسی از ایدئولوژی به میان می آوردند در حالیکه دیپلماسی ایدئولوژیک هیچ اشکالی ندارد و القاء تقابل میان ایدئولوژی و منافع ملی صحیح و منطقی نیست.
گفت: قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و عتبات اخیرا اظهار داشتند که با توجه به اهمیت حج در آیات و روایات نباید اجازه دهیم اختلافات سیاسی موجب تعطیلی حج شود که طبیعتا با فرمایش رهبری سازگار نیست.
گفتم: چرا علی رغم فرمایش دیروز رهبری مبنی بر کارکرد دیپلماسی ایدئولوژیک قبلا می فرمودند من دیپلمات نیستم انقلابی هستم؟ انقلابی‌ام به همین علت صریح ، صادقانه و قاطعانه حرف می‌زنم.
گفت: امام خمینی(س) هم بارها بر اعلام مواضع رسمی توسط مقامات اجرایی تاکید داشتند طبیعتا منظور رهبری نیز می تواند به همین معنا باشد چنانکه براساس اصول حقوق و روابط بین الملل تعهدات دولت ها با مسئولیت دستگاه دیپلماسی یا مقامات رسمی مانند رئیس جمهور قابل پذیرش می باشد.
گفتم: برخی روزنامه ها و سایت های خبری تحت عنوان صندوق گیت و با اشاره به پرونده موسسه اعتباری ثامن الحجج نوشتند چگونه یک دامدار بانکدار شد؟
گفت: همانطور که دامپزشکی سی سال رییس ستاد کل نیروهای مسلح و دامپزشکی دیگر سال ها است دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور را عهده دار است.
گفتم: پس از اینکه شایعات مربوط به دریافتیِ مالی برخی مجریان تلویزیونی از موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج خبر ساز شد علیخانی با حضور در برنامه زنده شبکه ۳ از خود و شبکه دفاع کرد.
گفت: آقاجون ایکاش مسئولین عالی صدا و سیما می فهمیدند که روزانه ده ها نفر به همین شیوه و با استناد به اخبار مبهم مورد تخریب قرار می گیرند که هرگز امکان پاسخگویی را نداشته و نخواهند داشت.
- یاد و خاطره مرحوم آیت الله هاشمی گرامی باد که پس از اتهام سازی احمدی نژاد و علی رغم درخواست کتبی و البته تهیه و پخش هزاران ساعت برنامه سازی تخریبی صدا و سیما علیه آن مرحوم قادر به استفاده از فرصت پاسخگویی از این دستگاه به اصطلاح رسانه ملی نشد.

  تعداد بازديدها: 3688
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=80669
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.