تاريخ انتشار: 23 تير 1397 ساعت 23:21:50
نگاهی دیگر (قسمت سیصدوپنجاه و چهارم)

گفتم: آقاجون پس از مهار ضربه پنالتی روناردو توسط بیرانوند موجی از شادی فراهم و حتی برخی از اتفاق مذکور بعنوان دستاوردی تاریخی و قهرمانانه یاد کردند چنانکه مجریان برنامه های مختلف صدا و سیما با ذکر نام قهرمان به استقبال بیرانوند رفتند.
گفت: همه ما در لحظه تماشای مسابقه با مهار توپ به وجد آمده و لذت بردیم اما می توانیم پس از لحظات هیجان انگیز با مقیاس معیارها و شاخص های عقلانی به بررسی و نتیجه گیری بپردازیم؟
گفتم: رونالدو شلیکی دیدنی داشت که توسط بیرانوند به خوبی مهار شد مگر بیش از لذت ناشی از تماشای چنین صحنه هیجان انگیزی باید به فهم دیگری هم می رسیدیم؟
گفت: مردم کشورهای مختلف براساس اتفاقات در لحظه به هیجان آمده و غرق لذت می شوند اما برای ارزش گذاری به معیار ها و شاخص های روند فعالیت و عملکرد توجه می کنند لذا به مرور آموخته اند تا از اتخاذ تصمیمات هیجانی پرهیز نمایند تا بجای لحظه به بلند مدت اندیشیده و برنامه ریزی کنند.
گفتم: اندیشه مذکور در برخورد با رونالدو و بیرانوند چگونه قابل مشاهده و توضیح است؟
گفت: پس از اتمام بازی و خروج دو تیم ایران و پرتغال در مرحله گروهی و یک هشتم بازی ها ارزش گذاری مبتنی بر عقلانیت حرفه ای و اقتصادی توسط باشگاه های ورزشی آغاز شد.
- ارزش گذاری باشگاهی که در قالب پیشنهاد خرید فوتبالیست تعریف و مشخص می شود ، ارزش گذاری مبتنی بر پول سازی فوتبالیستی هایی که در لیست خرید یا فروش قرار می گیرند.

گفتم: ارزش گذاری باشگاهی مبتنی بر فهم تخصصی و سودآوری برای دو سوی ضربه پنالتی رونالدو - بیرانوند چگونه بود.
گفت: رونالدو بلافاصله توسط یوونتوس به قیمت ۱۰۵ میلیون یورو خریداری شد ، اما بیرانوند با طرح چند گمانه زنی خرید حدود یک میلیون یورویی یعنی ۹% قیمت رونالدو توسط کشورهای همسایه در پرسپولیس ماندنی شد.
گفتم: قیمت پیشنهادی یا پرداختی باشگاه ها برای خرید شاید بیانگر ارزش گذاری کامل نباشد؟
گفت: قیمت خرید بازیکن برای باشگاهی که با یک اشتباه باید شاهد فرو ریختن ارزش سهامش باشد اقدام هیجانی و بدور از درک فنی و بی معنا است.
- برای درک صحت ارزش گذاری یوونتوس باید بدانیم که فروشگاه مرکزی یوونتوس تنها در ۲ روز ۵۵۰ هزار تیشرت رونالدو را به بیش از ۸۵ میلیون یورو به فروش رساند.

گفتم: از مقایسه تفکر هیجانی و روند نگر چه نکته خاصی را می توان دریافت.
گفت: آقاجون مدیریت هیجانی یعنی زندگی و قضاوت در لحظه ها و درک روند بینی یعنی فهم اهداف بلند مدت و اتخاذ تصمیم و رویکردها برای تحقق راهبردهایی که باید از قبل تدوین شده باشند ، مشکل فرهنگی که متاسفانه در تمام سطوح مدیریتی کشور رسوخ کرده و قابل مشاهده است
- فهم راهبردی یعنی نمی توان و نباید بر مبنای لحظات و احساسات تصمیم سازی و عمل کرد و الا دهه های بعد هم باید با پنالتی بیرانوند مانند غزال تیز پا خاطره بازی کنیم در حالی که آنها با فهم منافع و موقعیت سنجی ظرف دو روز ۸۵% خرید رونالدو را باز می گردانند.

  تعداد بازديدها: 3153
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=80596
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.