تاريخ انتشار: 21 تير 1397 ساعت 14:37:31
نگاهی دیگر (قسمت سیصدوچهل ونهم)

گفتم: آقاجون خانم جوانی که شب شهادت امام صادق علیه السلام از رقصیدن مقابل یکی از مساجد اقدام به تهیه و انتشار کلیپ کرده بود دستگیر شد البته برخی نوشتند کاش برای دستگیری مفسدان اقتصادی هم با واکنش سریع عمل می کردند.
گفت: پس از اقدام غیر عقلانی و غیر شرعی ضبط و پخش اعترافات مائده که با موج اعتراضات عمومی مواجه و مراکز مختلفی مانند ناجا ، صدا و سیما و قوه قضاییه نیز از اشاعه منکر اعلام برائت کردند شاهد اقدام قبیح مذکور توسط زنی دیگر در شب شهادت امام جعفر صادق علیه السلام بودیم که قطعا درصدد بهره گیری از فضای موجود بود.
گفتم: مگر هر دو نفر با یک موضوع مشترک سوژه روز نشدند طبیعی بود که متحمل برخورد مشابه نیز باشند.
گفت: برخورد با موضوع مائده قطعا غیر اخلاقی ، مغایر قانون و شرع بود که اشاعه منکر فردی در جامعه گناه و حرام قطعی است ، امام علی علیه السلام فرمودند فَقَد جَعَلتُ الاقرار بالذَنب إلیکَ همانا من اعتراف به گناه را نزد توست و بسیار دعا کردیم که اللهمّ زَیّنّی فیهِ بالسّتْرِ والعَفافِ
- اما برخورد با فرد دوم که در بهترین حالت به اقدام لجوجانه تا قصد اهانت آشکار نسبت به ساحت مقدسات و اولیاء الهی قابل تعبیر است ، قطعا با حکم متفاوت روبرو و بی توجه به فضا سازی احتمالی در صورت تشخیص دادگاه صالحه یا حاکم اسلامی نیازمند جاری ساختن حدود شرعی مندرج در ماده ۵۱۳ قانون مجازات اسلامی است.
گفتم: بنابراین همانقدر که مسئولین ذی ربط در مورد اول مستحق سرزنش و توبیخ هستند در مورد دوم باید سزاوار تقدیر ، سپاسگزاری و حمایت باشند.
گفت: آقاجون متاسفانه سیاست زدگی یا سیاست بازی مبتنی بر قبیله گرایی و فرقه زدگی به مهمترین عامل در قضاوت ما تبدیل شده است لذا می توان انتظار مشابه سازی غلط بین دو سوژه ناهمگون یا تهاجم به قضاوت موضوع اول به بهانه وقوع موضوع دوم را داشت.
- باید همگان به گوهر دین و اخلاق بازگشته خدای تا بری از لجاجت و قبیله گرایی بتوانیم بین عمل مبتلا به گناه در موضوع مائده و عمل برای وقوع گناه در موضوع دوم تفکیک قائل و مبتنی بر عقل و شرع قضاوت کنیم.

  تعداد بازديدها: 3315
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=80570
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.