تاريخ انتشار: 12 تير 1397 ساعت 21:57:47
نگاهی دیگر (قسمت سیصدوسی وهشتم)

گفتم: آقاجون به نقل از حجت الاسلام بطحایی نماینده مجلس خبرگان رهبری نوشتند عده‌ای که اول انقلاب اجاره‌نشین بودند و حتی توان پرداخت اجاره‌شان را هم نداشتند امروز چگونه صاحب خانه‌های چند هزار متری در تهران شده‌اند؟ باید از این افراد حسابرسی شود چرا که ما با کسی تعارف نداریم.
گفت: ایشان باید با احترام به شان و منزلت جایگاه مجلس خبرگان که ناظر بر عملکرد و بقاء شرایط رهبری است بفرمایند:
- آیا شرعا و قانونا می توان اشخاص را بدلیل پیشرفت مالی و رفاهی طی چهل سال مورد مواخذه و در مظان اتهام قرار داد؟
- آیا حجت الاسلام بطحایی دستاورد معقول حکومت اسلامی را توقف رشد مادی و رفاهی مردم مثلا در سطح چهل سال پیش می داند؟
- آیا دید حجت الاسلام بطحایی که پیشرفت و کسب رفاه طی چهل سال را جرم انگاری کند قابلیت گرایش و تبعیت دارد؟

گفتم: شاید منظور حجت الاسلام بطحایی عضو مجلس خبرگان رهبری لزوم اعمال نظارت مراجع ذی ربط نسبت به منشا افزایش دارایی مقامات در طی دوران مسئولیت باشد ، شاید هم ناظر بر لزوم ساده زیستی مسئولین است.
گفت: بطحایی هم می داند که اظهار نظر نباید زمینه غیبت ، تهمت و افتراء به مومنان و بندگان خدا را فراهم کند در حالیکه مبهم گویی زمینه بدبینی مخاطبین به سلامت تمام مسئولین چهل ساله کشور را فراهم می کند که قطعا با آموزه های دینی تطابق ندارد.
- شارع مقدس تمکن مالی و وسعت مال را مذموم نمی داند که متمولین را دعوت به یاری نیازمندان می کند.
- افرادی که طی چهل سال توان کسب درآمد حلال نداشته باشند قطعا شایسته برای انتصاب در پست های مدیریتی حکومت اسلامی نیستند.
- واحد اندازه گیری حجت الاسلام بطحایی برای اندازه گیری میزان درآمد افراد شاغل در موقعیت های مختلف و متکی بر توانمندی و فرصت های متفاوت چیست؟ چرا تصور می کنند مومنان باید مانند چهل سال پیش اجاره نشین باشند؟

گفتم :حجت الاسلام بطحایی باید توضیح می دادند ، براساس کدام ادله شرعی و قانونی تصور می کند اجاره نشینی صواب و برخورداری یا بهره گیری از رفاه مشروع و قانونی گناه و مشمول مذمت است؟
گفت: آقاجون شاید بر ناکارآمدی ما همین نکته کفایت کند که طی چهل سال هنوز پاسخ سوالات ابتدایی زندگی اجتماعی را مبهم و نیازمند توضیح می دانیم.
- حتما می دانند که ایجاد ابهام در خصوص سلامت مسئولین کشور علی الخصوص در شرایط فعلی اقدامی ناصواب و غیر هوشمندانه است.
- خوب بود حجت الاسلام بطحایی از روند فعالیت و تغییرات شرایط زندگی خود طی چهل سال گذشته می گفتند و اینکه طی سال های عضویت در مجلس خبرگان رهبری جز حضور در جلسات سالانه و ارائه چند سخنرانی انتقادی بیرون مجلس در خصوص اطمینان از شرط بقاء ، شرایط یا کمک به مفام معظم رهبری در اعمال نظارت بر زیر مجموعه بسیار گسترده مندرج در اصول ۱۰۹ و ۱۱۰ قانون اساسی چه اقدامات قابل ارائه به مردم دارند.
- حجت الاسلام بطحایی باید توضیح دهند چرا فقر و فعالیت بی اجر و مزد را از ویژگی های مدیر در ایران اسلامی می دانند؟ توهمی که به سیل اتهامات مدیریتی از جنس ادعای بطحایی منجر شده است.

  تعداد بازديدها: 4307
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=80499
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.