تاريخ انتشار: 12 تير 1397 ساعت 21:26:44
نگاهی دیگر (قسمت سیصدوسی وهفتم)

گفتم: آقاجون جلسه غیرعلنی امروز مجلس برای بررسی وضعیت اقتصادی با حضور نوبخت و شریعتمداری آغاز شد.
گفت: همین چند هفته پیش جلسه غیر علنی با حضور معاون اول رئیس جمهور و برخی وزرا برای بررسی گرانی های اخیر برگزار شد.
گفتم: لاریجانی گفته در این جلسات در خصوص وضعیت قیمت‌ها و نگرانی هایی که در کشور به وجود آورده صحبت و نمایندگان و مسئولین نقطه نظارتشان را بیان می کنند.
گفت: اگر دولتیان و مجلسیان قرار است در مورد فشارهای اقتصادی لحظه لحظه زندگی روزانه مردم صحبت کنند چرا جلسه غیر علنی یا بدور از چشم مردم برگزار می شود؟ یعنی مجلسیان و دولتیان تصور می کنند مردم نامحرمند یا ظرفیت درک دشواری شرایط را ندارند؟
گفتم: شاید تصور می کنند مردم علی رغم اطلاع کامل از طرح و اقدامات آمریکا برای بازگرداندن تحریم های اقتصادی علیه ایران و مشاهده سکه ۳ میلیون تومانی و دلار ۹ هزار تومانی یا افزایش قیمت خودرو و مسکن و غیره قدرت درک درهم ریختگی اقتصاد کشور را ندارند؟
گفت: مجلسیان و دولتیان شاید تصور می کنند بتوانند در نشست های غیر علنی از این دست و بدور از فضای احساسی و شعارهای انتخاباتی و سیاسی به جمع بندی معقول دست یافته و راه های برون رفت کم هزینه از بحران را پیشنهاد کنند.
گفتم: مجلسیان و دولتیان چند ماه پیش بودجه ۹۷ را با جلب نظر شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت بستند ، طبیعتا در فهم شرایط و داشته ها چیز جدیدی اتفاق نیفتاده است بنابراین اگر توانی بود حتما باید در تدوین برنامه و بودجه ۹۷ قابل مشاده باشد.
گفت: آمریکائی ها معتقدند باید ایران را وادار به تغییر رفتار کنند.
- مقام معظم رهبری نیز بعنوان تبیین کننده سیاست های کلی نظام ، سیاست خارجی و سیاست های دفاعی تاکید فرمودند که در برابر زیاده خواهی آمریکا ایستاده و از حقوق کشورمان مانند صنعت هسته ای یا دفاع از ملت های مظلوم کوتاه نخواهیم آمد.
- رهبری تاکید فرمودند حتی کوتاه آمدن ایران از آرمان ها باعث کاهش فشارهای استکبار علیه مردم ایران نخواهد شد.

گفتم: در همین حال اروپائیها در تلاش برای دستیابی به بسته های حمایتی سیاسی و اقتصادی هستند تا بدون رویارویی با آمریکا بتوانند برجام را بعنوان توافقی جهانی به سرانجام برسانند.
گفت: اما روسیه و چین همچون دوران مذاکرات ایران و ۱+۵ ضمن همراهی کامل با اعمال تحریم ها علیه ایران در مسیر مذاکره و راه حل یابی بی طرف و بی اثر هستند.
گفتم: مجلس و دولت برای برون رفت از بحران و ممانعت از هزینه سازی های جدید برای ایران باید بتوانند با مردم در مورد مشکلات و دستاوردهای امروز و فردا صادقانه سخن بگویند.
گفت: آقاجون باید درک کنند که مردم ایران هم حق دارند بدانند دقیقا و بدور از مبهم گویی برای تحقق چه واقعیتی بالغ بر پانزده سال هزینه کرده و باید برای سال های غیر مشخص آینده هزینه کنند. باید بفهمند که از حقوق ابتدایی مردم شنیدن از درک مسئولین کشورشان است تا بتوانند بدون ابتلا به برخوردهای احساسی انتخاب کنند.

  تعداد بازديدها: 3223
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=80498
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.