تاريخ انتشار: 11 تير 1397 ساعت 00:04:23
هنوز هم فرصت باقی است!

دولت بجای اطلاع رسانی سریع و گفتگوی شفاف و صادقانه با مردم و مدیریت بحران، چهره ای ضعیف، غیرپاسخگو و مستاصل از خود به نمایش گذاشت.

دکتر مصطفی معین در یادداشتی اینستاگرامی با عنوان شیپور عدو! به کم کاری دولت در اطلاع رسانی اشاره کرده است.

به گزارش جماران ، در یادداشت این استاد دانشگاه آمده است:

در بهمن ۱۳۹۵، مصاحبه ای با روزنامه همبستگی داشتم که با عنوان "کارشکنی رقیب برای روحانی فرصت است"، در صفحه اول آن روزنامه انعکاس یافت. منظورم بیشتر رقیبان انتخاباتی روحانی و محافظه کاران داخلی و دولت موازی بود که اخبار کارشکنی آنها را در یکسالی که از انتخابات ریاست جمهوری گذشته است دیدید و شنیدید! اول بلوائی را برعلیه دولت در مشهد به راه انداختند که ترکش های آن دامن خودشان را گرفت و به دنبال آن بر موج نارضائی جوانان و جامعه سوار شده و به تنش های خیابانی افزایش قیمت ارز و سکه و...دامن زدند! البته روحانی نتوانست از این فرصت های تحمیلی بهره گیری کند. دولت بجای اطلاع رسانی سریع و گفتگوی شفاف و صادقانه با مردم و مدیریت بحران، چهره ای ضعیف، غیرپاسخگو و مستاصل از خود به نمایش گذاشت. در مقایسه، رقیبان متخاصم خارجی نظام(مثلث ترامپ، بن سلمان و نتانیاهو و تروریست های محلی و خائن آنها) از این ضعف و غفلت به خوبی سوء استفاده کردند. ترامپ با نواختن بلند شیپور تهدید و تحریم و تجاوز... ، ابتدا رقبای داخلی دولت را به عکس العمل تند واداشت، سپس آنها را به انفعال و بعد با چرخشی سریع و دور از انتظار به اعلان حمایت سراسری از دولت روحانی کشاند!
《روزی که شیپور عدو آواز زیر و بم کند/ سردار افخم خم کند ، سردار اکرم رم کند*》!
البته از نظر من هنوز هم فرصت باقی است و ضروری است که شخص روحانی و بلکه مسئولان نظام با صداقت، شفاف و صمیمانه با مردم و نخبگان وارد گفتگو شوند. در این گفتگوی ملی، عملکرد گذشته، رویکردهای سیاسی - اجتماعی و اقتصادی کشور و سیاست خارجی را مورد نقد علمی، بازنگری و تجدید نظر قرار دهند، از جمله ساختار استصوابی و قانون انتخابات را اصلاح کنند و در هر مرحله مسائل و دلایل فساد و فقر و تبعیض و جور و ستم و راه حل ها را با جامعه در میان گذارند. از این طریق است که می توان اعتماد عمومی سلب شده و سرخوردگی ها را رفع کرد، تهدیدات خارجی را دفع نمود و به اعتراضات منطقی نسل جوان کشور پاسخی موثر و قانع کننده داد!
 پ.ن -* شعر از کتاب "قراگزلوهای همدان" نوشته پرویز اذکائی

  تعداد بازديدها: 1775
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=80486
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.