تاريخ انتشار: 02 تير 1397 ساعت 21:06:46
نگاهی دیگر (قسمت سیصدوبیست وهفتم)

گفتم: آقاجون سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفته ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار ثبت‌نام سکه داشتیم ، حسن پور عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادب هم گفته ۵۰ نفر حدود ۵% و ۲ نفر ۵۹ هزار سکه خریدند.
گفت: مردم به ساز و کار حکومت اعتماد کرده و اندوخته خود را بجای بازار دلار و برای فرار از تورم خانمان سوز به طرح اعلامی دولت برای فروش اوراق مشارکت ملی و پیش فروش سکه بانکی سپردند اما به زغم امثال سراج رئیس سازمان بازرسی قوه قضائیه و حسن پور عضو کمیسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی گویی مردم مرتکب جرم قابل تعقیب مفسده اقتصادی شده اند.
گفتم: مدعی شدند حدود ۴هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت و ۱۱هزار میلیارد تومان (۷.۶ میلیون سکه با سر رسید ۱ تا ۲۴ ماهه) سکه پیش فروش شد.
گفت: بانک مرکزی براساس مجوز مراجع ذی ربط با طرح مذکور حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان از نقدینگی سرگردان جامعه را با سر رسید متوسط یکساله از بازار متلاطم سال گذشته جمع آوری کرد.
گفتم: سراج به ابهام در منشاء پول مردم اشاره می کند چنانکه رییس سازمان مالیاتی کشور در اظهاراتی غیر فابل قبول اعتماد کنندگان به حکومت را به اخذ مالیات مضاعف تهدید کرد.
گفت: سراج هم احتمالا می داند تصمیم سه قوه برای مدیریت بحران موسسات مالی و اعتباری به توزیع حدود ۲۰ تا ۲۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی بین چند میلیون سپرده گذار اقدام که با ۵ هزار میلیارد تومان سود سهام عدالت توزیعی تشدید شد سونامی نقدینگی که برای شکل گیری انفجار قیمتی کافی بود.
گفتم: یعنی استقبال مردم نسبت به پیش خرید سکه و اوراق مشارکت بانکی بیانگر اعتماد مردم به حکومت و عدم تمایل مردم برای ورود به بازارهای سوداگری مانند بازار دلار بود و طبیعتا باید مورد قدردانی قرار گیرد.
گفت: ایجاد بدبینی و پشیمان سازی مردم از اعتماد به ساز و کار حکومتی برای سرمایه سپاری به معنای ترغیب عملی مردم به انتقال سرمایه به سمت تبدیل آن به دلار ، شرکت های هرمی و ارز و طلای دیجیتالی است لذا رئیس قوه قضائیه باید پاسخگوی عملکرد و اظهارات غیر کارشناسی معاونش باشد.
گفتم: چرا اقتصاد ایران علی رغم نیاز به تولید فراوان کالا و خدمات و رکود عمیق و بیکاری قادر به جذب سرمایه های در اختیار مردم نیست؟
گفت: ساختار قوانین ایران ضد تولید و جذب سرمایه است مانند قانون کار یا قانون حمایت از اشتغال بانوان که گویی هیچ رسالتی جز نابودی تولید و اشتغال ندارند.
- تعدد و سرعت تغییر قوانین ضد ثبات و امنیت سرمایه است در حالیکه تولید به شدت فرایندی متکی بر ثبات و آرامش است.
- متاسفانه رسانه ملی حتی در دعوت به مشارکت در امور خیر مانند صدقه ، مردم را به فرهنگ کسب ثروت مبتنی بر بخت و شانس توجه می دهد.

گفتم: چرا زمینه های تولیدی برای سپرده های مردم قابل اعتماد نیست؟
گفت: تا دیدگاه امثال سراج رییس سازمان بازرسی کل کشور قوه قضائیه و تقوی رئیس کل سازمان مالیاتی وزارت اقتصاد اثر گذارند و سرمایه مردم را نشان جرم می دانند اعتماد به سپرده گذاری بلند مدت بی معناست.
گفتم: اصولا اقتصاد بیمار ایران درمان پذیر است؟
گفت: آقاجون فارغ از واقعیت های تلخ متاثر از عملکرد عوامل داخلی که به تنهایی برای نابودی اقتصاد کشورمان کافی است باید درک کنیم.
- صندوق بین الملل پول ، اقتصاد ایران را دارای بالاترین ضریب سختی معرفی کرده است.
- سازمان شفافیت جهانی ، اقتصاد ایران را در پایین ترین سطح شفافیت و سلامت اقتصادی اعلام می کند.
- ریسک اعتباری ایران پس از ارجاع پرونده هسته ای به شورای امنیت به گروه ۷ (پر ریسک ترین اقتصادها) تنزل یافت.
- خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم های ثانوی ورود به بازار ایران را برای بسیاری حتی روسیه و چین ناممکن می کند.
- اصرار داخلی مبنی بر احتمال و استقبال از تشدید منازعات منطقه ای و بین المللی ایران پیامدی جز انسداد کامل مسیر حفظ و جذب سرمایه بعنوان موتور محرک تولید ندارد.

  تعداد بازديدها: 4283
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=80423
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.