تاريخ انتشار: 24 خرداد 1397 ساعت 00:50:29
نگاهی دیگر (قسمت سیصدوبیستم)

گفتم: آقاجون رسانه های اسرائیلی نوشتند احتمالا توافق آمریکا و کره شمالی می‌تواند منجر به جنگ آمریکا و ایران منجر شود.
گفت: موضوع ایران و آمریکا با سابقه حدود چهار دهه تقابل از شرایط بسیار پیچیده و دشوارتری نسبت به موضوع آمریکا و کره برخوردار است.
- دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز پس از توافق با کره اظهار کرد به زودی یک معامله واقعی با دیگر دشمن خود یعنی ایران خواهد داشت.

گفتم: یعنی آمریکا در صدد تهاجم نظامی از جنس افغانستان یا عراق به ایران نیست؟
گفت: ترامپ در ادامه گفته بود حال با این توافق می تواند روابط خود با ایران را نیز بهبود بخشد. البته ترامپ نیز مانند اسلافش اعمال تحریم های اقتصادی را بهترین راه همراه سازی ایران می داند.
- ترامپ معتقد است تحریم های اعمال شده بر ایران بی رحمانه خواهند بود و من امیدوارم این تحریم ها ایران را به میز مذاکره نزدیک کند تا برای دستیابی به یک توافق واقعی تلاش کنیم.

گفتم: با توجه به تجربه دیوانگی صدام و تحمیل جنگ هشت ساله که تجربه کردیم نباید نگران اقدام نظامی احتمالی آمریکا علیه کشورمان باشیم؟
گفت: آقاجون آمریکا پس از فروپاشی امپراطوری شوروی و حادثه یازده سپتامبر از حیث قدرت نظامی ، روانی و پذیرش جهانی در اوج اقتدار قرار داشت در چنین شرایطی که با انقلاب های رنگین چهار حکومت را جابجا و دو کشور عراق و افغانستان را اشغال کرد قادر به برخورد نظامی با ایران نبود.
- ایران در شرایط مذکور فاقد توانمندی فنی و نظامی امروز بوده و متهم به اخلال و تهدید صلح و امنیت جهانی نیز بودیم در حالی که امروز مورد تائید و حمایت شورای امنیت ، آژانس انرژی اتمی و ۱+۴ می باشد.
- آمریکا با توجه به شرایط مذکور موفق به ایجاد ائتلاف های جهانی و اقدام مشترک نظامی علیه دولت ها بود موضوعی که امروزه حتی در حوزه ی اقدام سیاسی خروج از برجام برای آمریکا قابل دستیابی نبود.
- اوائل دهه هشتاد بار تجربه تلخ پذیرش قطعنامه ۵۹۸ را داشتیم و امروز تجربه موفق توافق مورد حمایت جهانی برجام و کسب پیروز غرور انگیز نابودی داعش و مستحکم سازی دو حاکمیت قانونی سوریه و عراق را داریم.
- آمریکا در حوزه ی نظامی نقطه آسیب پذیری ایران نبوده و نیست چنانکه امروز در حوزه ی مذاکره ی رو در رو نیز اذعان به پیروزی ایران دارند.
- ایران مقتدر به حضور موثر ، با انگیزه و به هم پیوسته مردمی است ، مولفه ی اصلی قدرت که از ایجاد تفرقه و وحدت شکنی داخلی نه در برابر آمریکا که در برابر کویت نیز آسیب پذیر خواهد بود.

  تعداد بازديدها: 3920
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=80356
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.