تاريخ انتشار: 20 خرداد 1397 ساعت 16:30:41
نگاهی دیگر (قسمت سیصدوسیزدهم)

گفتم: آقاجون چرا همزمان با جنجال سازی برخی نمایندگان برای ممانعت از تصویب پیوستن ایران به کنوانسیون FATF قیمت سکه از مرز ۲.۴ میلیون تومان عبور کرد.
گفت: کنوانسیون FATF با عضویت ۱۸۸ کشور هدف اعلامی مبارزه با تامین منابع مالی تروریسم فعالیت می کند
- ایران علی رغم گذشت نزدیک به ۱۸ سال تنها کشور غیر عضو کنوانسیون است.
- عدم عضویت ایران در کنوانسیون به لغو تعلیق ایران از لیست سیاه حامیان مالی تروریسم منجر و زمینه آغاز تحریم جدید مالی روابط مالی ایران خواهد بود تحریم های مالی که به مراتب دشوارتر از تحریم های هسته ای سازمان ملل می باشد.
- طبیعی است که بازار بعنوان حساس ترین سیستم بلافاصله عکس العمل نشان دهد.

گفتم: مخالفین جنجالی مجلس مدعی هستند ایران با عضویت در کنوانسیون جهانی FATF به معنای پذیرش اتهام تروریسم علیه حزب الله لبنان و حماس فلسطین خواهد بود.
گفت: براساس فهرست تنظیمی در FATF تنها چهار گروه داعش ، طالبان ، القاعده و جبه النصره گروه های تروریستی شناخته شدند معرفی هر گروه و سازمانی در فهرست مذکور نیازمند طی مراحل طولانی و با حق اثرگذاری یکسان از سوی تمام کشورهای عضو و تصویب شورای امنیت سازمان ملل می باشد.
گفتم: عدم عضویت در  کنوانسیون چه آثار و پیامدهایی برای ایران خواهد داشت؟
گفت: عدم عضویت به این معنا است که ایران داوطلبانه از امکان اثر گذاری در روند و مراحل تصمیم سازی و تصمیم گیری جهانی در خصوص تروریسم انصراف داده است.
- اولا لبنان و دولت خودگردان فلسطین عضو کنوانسیون بوده و طبیعتا در مواقع شیطنت علیه حزب الله و حماس می توانند از مراکز خود دفاع کنند.
- دوما عدم عضویت کشورمان در کنوانسیون بین المللی با ۱۸۸ عضو مطلقا به معنای عدم تصمیم گیری در مورد یا علیه ایران نیست چنانکه با اتمام فرصت اعطایی برای عضویت و طی مراحل ضروری تعلیق درج ایران در فهرست لیست سیاه تمدید نشده و تمام اعضا ملزم به قطع روابط مالی با ایران خواهند بود.
- سوما عدم عضویت ایران بعنوان تنها کشور غیر عضو و قرار داشتن در لیست سیاه دولت های حامی تروریسم زمینه اتهام سازی آمریکا و سایر کشورها علیه سازمانهای ایرانی را فراهم می نماید.

گفتم: عدم تعلیق نام ایران در لیست سیاه کشورهای حامی تروریسم موضوع برجام چه خواهد شد؟
گفت: جنجال سازان مجلس برای ممانعت از تصویب عضویت ایران در کنوانسیون FATF به بازگشت نام ایران به لیست سیاه دو اسمی (ایران و کره) منجر و ۱۸۸ کشور عضو کنوانسیون ملزم به قطع روابط مالی با ایران خواهند بود یعنی خواست آمریکا و اسرائیل در لغو برجام خارج از اراده ایران و ۱+۴ محقق خواهد شد.
گفتم: یعنی نمایندگان مدعی ولایی مجلس که به جنجال سازی علیه عضویت در کنوانسیون پرداختند واقعا نمی دانند کشور را به ناکجا آباد می کشانند؟
گفت: آقاجون نمایندگان مذکور هم مانند حمله کنند گان روز قدس سال گذشته به رئیس جمهور ، شعرخوانان نماز عید فطر علیه دولت ، حمله کنندگان به رئیس سازمان انرژی اتمی کشور در راهپیمایی روز قدس امسال یا قطعنامه نویسان راهپیمایی روز قدس که بندهایی از قطعنامه روز قدس را بجای موضوع فلسطین و اسرائیل به دولت جمهوری اسلامی ایران ، برجام و FATF اختصاص دادند همه تابع جریان سیاسی هستند که با انزوا و تحقق تحریم جهانی علیه ایران اهدافشان را محقق می بینند.
- مردم ایران باید بدانند جنجال سازان علیه عضویت ایران (بعنوان تنها کشور غیر عضو) در کنوانسیون جهانیFATF در حالی به بهانه اینکه شاید در آینده کشورهایی بخواهند پیشنهاد معرفی حماس و حزب الله در فهرست گروه های تروریسم را به کنوانسیون ارائه کنند کارشکنی می کنند که دولت فلسطین با نخست وزیری اسماعیل هنیه دبیر سیاسی حماس و لبنان با رئیس جمهور و مجلس همراه حزب الله سال ها است به عضویت در کنوانسیون درآمده اند.
- مردم باید بدانند عدم عضویت ایران بعنوان تنها کشور در FATF به بهانه حماس و حزب الله که کشورشان سال ها است عضو کنوانسیون هستند جز بازی در زمین و شاید به فرمان مثلث شوم اما با نفوذ آمریکا - اسرائیل - عربستان نباشد.

  تعداد بازديدها: 3374
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=80324
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.