تاريخ انتشار: 18 خرداد 1397 ساعت 23:58:58
نصرالله: امام خمینی(ره) با نامیدن آخرین روز ماه مبارک رمضان «روز جهانی قدس» خواست که همه جهانیان در این مورد همبستگی کنند/ جنگ بزرگ در پیش است/ روز قدس هر ساله پر رنگ‌تر می‌شود | پرده‌برداری از توطئه میلیون دلاری برای تصاحب خانه‌های فلسطینی‌ها در قدس

دبیرکل حزب‌الله لبنان، با بیان اینکه تمامی مردم دنیا با مسأله به حق فلسطین ابراز همبستگی می‌کنند، گفت که هر روز بر اهمیت این مناسبت و اهمیت مسأله قدس افزوده می‌شود و امت اسلامی باید این روز را گرامی بدارد.

به گزارش فارس؛ سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان در جمع هزاران نفر در روستای «مارون الراس» در دو کیلومتری مرز لبنان با فلسطین اشغالی، به مناسبت روز جهانی قدس از طریق ویدئو کنفرانس به سخنرانی پرداخت.

او در ابتدای سخنرانی خود با آرزوی قبولی طاعات و عبادات، گفت که امام خمینی (ره) با ابتکار خود و نامیدن آخرین روز ماه مبارک رمضان «روز جهانی قدس» خواست که همه جهانیان در این مورد همبستگی کنند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان، با بیان اینکه تمامی مردم دنیا با مسأله به حق فلسطین ابراز همبستگی می‌کنند، گفت که هر روز بر اهمیت این مناسبت و اهمیت مسأله قدس افزوده می‌شود و امت اسلامی باید این روز را گرامی بدارد.

وی در بیان دلیل لزوم بزرگداشت روز قدس گفت: اولا قدس و مقدسات اسلامی و مسیحی جوهره اصلی این مبارزه است و دوما هر ساله قدس و مسأله فلسطین در معرض توطئه‌ها و اقدامات دشمن برای تسلط و پاکسازی قرار می‌گیرد که آخرین آن امسال و با شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم غاصب و انتقال سفارت به بیت‌المقدس صورت گرفت.

نصرالله افزود: خطرناک‌ترین [توطئه دشمن] در سال جاری همان چیزی است که از آن به عنوان «معامله قرن» یاد می‌شود و هدف آن فیصله دادن به مسأله فلسطین و تسلیم قدس و مقدسات آن به رژیم غاصب صهیونیستی است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در چرایی برگزاری این مراسم در روستای «مارون الراس» گفت که این اقدام دو دلیل داشت: اولا به خاطر هم مرز بودن با فلسطین اشغالی و دوما اینکه «مارون الراس» نماد مقاومت و پایداری و شجاعت مجاهدان مقاومت در برابر دشمن اسرائیلی در جنگ تموز است.

حسن نصرالله در ادامه گفت: هنگامی که به فلسطین و سرتاسر جهان می‌نگریم و به دها هزار نفری که در مسجدالاقصی به نماز ایستادند و به غزه که دهها هزار نفر با زبان روزه در راهپیمایی بازگشت شرکت کردند و همچنین هنگامی که به 900 شهر در ایران و صنعاء و الحدیده و بغداد و پاکستان تا بحرین و سراسر جهان نگاه می‌کنیم، می‌فهمیم که علی رغم تلاش دشمنان جهانی و منطقه‌ای برای به حاشیه بردن این روز و تبلیغات دهها ساله علیه آن، اما با قدرت و زنده‌تر از گذشته روز جهانی قدس برگزار می‌شود و مسأله قدس زنده و حاضر در افکار و قلوب امت و در سراسر جهان وجود دارد

وی در ادامه به سه تهدید اصلی که متوجه بیت‌المقدس است اشاره کرد و گفت: تهدید اول شناسایی قدس به عنوان پایتحت اسرائیل از سوی آمریکاست که مسأله‌ای است  با توجه سیاست آمریکا پیش‌بینی پذیر بود اما کشورهای اسلامی و تمامی جهان نباید آن را به رسمیت بشناسند و تسلیم این اقدام شوند و اندکی تلاشی از سوی کشورهای عربی و سالامی و سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب کافی است تا در این مبارزه پیروز شویم و نگذاریم که باقی کشورها نیز به سمت به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل پیش بروند.

سید حسن نصرالله گفت که چالش دوم قدس مربوط به تغییرات دموگرافی (جمعیتی) در این شهر است که رژیم صهیونیستی از زمان اشغال آن در سال 1967 به دنبال تغییر هویت این شهر بوده و قصد دارد با انضمام شهرک‌های صهونیست اطراف به شهر قدس تحت عنوان «قدس بزرگ» شمار صهیونیست‌ها را در این شهر زیاد کرده و مسلمانان را مجبور به چشم پوشی از این شهر کنند.

وی در بیان چالش سوم شر بیت‌المقدس گفت که چالش سوم مسأله مقدسات به ویژه بیت المقدس، مسجد الاقصی و تمامی آثار و اماکن موجود در داخل بیت‌المقدس است.

سید حسن نصرالله گفت که در هر دو نبرد (چالش دوم و سوم) بار سنگین مقابله با صهیونیست‌ها بر دوش ساکنان مسلمان و مسیحی قدس است؛ به این معنا که بقای آن‌ها در قدس و حفظ خانه و کاشانه خود در این شهر نبرد واقعی است و این نبرد از سال 1967 تا به این روز شروع شده است.

رهبر مقاومت لبنان افزود: مردم بیت‌المقدس به نیابت از امت اسلامی از بیت‌المقدس و مسجدالاقصی دفاع می‌کنند و بقیه مردم و باقی مسلمانان باید با کمک مالی و انفاق مال برای کمک به اهالی بیت‌المقدس برای اینکه در خانه‌هایشان بمانند و شهر را ترک نکنند و تحت فشار اقتصادی و معیشت تسلیم نشوند، آنان را یاری کنند.

وی همچنین گفت: متأسفانه برخیی اعراب و برخی کشورهای خلیج [فارس] برای خرید خانه از اهالی بیت‌المقدس پول می‌فرستند و تاجران خائن عرب خانه‌های فلسطینیان را برای صهیونیست‌ها می‌خرند.

سید حسن نصرالله در ادامه به خطر توجیه دینی و تحریف تاریخی اشغالگری رژیم صهیونیستی پرداخت و گفت که در طول 70 سال گذشته، هیچ کس از روی ضعف و شکست و احساس عجز دست به نظریه‌پردازی دینی و فلسفی یا تاریخی برای شکست در برابر صهیونیست‌ها نکرده اما امروزه این نظریه‌پردازی در درجه اول از سوی سعودی‌ها صورت می‌گیرد و قلم‌ها و زبان‌هایی در جهان عرب برای این منظور پیدا شده‌اند و هر کسی بگوید که اسرائیل حق تاریخی در قدس دارد، این تحریف تاریخ و دین است.

وی افزود: حاکمانی در منطقه وجود دارند که هیچ ارزشی در میان مردمشان ندارند و خود ترامپ در مورد برخی کشورها گفته است که اگر یک هفته آن‌ها را رها کنیم سقوط می‌کنند و بنابراین هزینه این حمایت باید حذف مسأله فلسطین باشد.

وی افزود: در جهان عربی و اسلامی برخی مردم ساده‌لوح هستند که امکان دارد فریب بخورند یا کسانی هستند که آروزی پایان مسأله فلسطین را دارند و مسئولیت اندیشمندان و رسانه‌ها و دانشگاهها و مراکز پژوهشی این که در مقابل فتنه‌ها بایستند و پیش از گسترش این تفکر گمراه کننده جلوی آن را بگیرند. دشمنان بر روی نا امیدی نسل‌های جدید و تغییر اولویت‌ها حساب باز کرده‌اند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در خصوص تظاهرات بازگشت در غزه گفت: مردم غزه دهها شهید و هزاران زخمی تقدیم کرده‌اند و مقابل یکی از قدرتمندترین ارتش‌های منطقه و گلوله و کشتار ایستاده‌اند و این مسأله نقطه امید بزرگی است.

وی افزود: تمامی نشانه‌ها حاکی از این است که این مردم از قدس و مسجدالاقصی و فلسطین و حق بازگشت کوتاه نخواهند آمد و پس از هفتاد سال کشتار و انواع فشارها این مردم همچنان حضور پر قدرتی دارد.

او از مواضع مردم یمن در حمایت از قدس و فلسطین تقدیر کرد و گفت که مردم این کشور به رغم محاصره، برای حمایت از قدس راهپیمایی کردند و در مقابل، رژیم بحرین از اسرائیل دفاع می‌کند و به دنبال عادی‌سازی روابط با آن است. محور مقاومت امروز از فلسطین گرفته تا یمن از هر روز دیگر قوی‌تر است و مقاومت مردم فلسطین محور اصلی در نبرد با صهیونیست‌ها است؛ چرا که این مقاومت در شکست معامله قرن مهم است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه گفت: اگر ایران در مسأله فلسطین و توطئه علیه فلسطین تسلیم می‌شد تا این حد در معرض دشمنی آمریکا و اسرائیل و کشورهای عربی خلیج فارس قرار نمی‌گرفت و طبیعی است که هر کسی با ایران دشمنی کند خود را به اسرائیل نزدیک کرده و این اتفاق افتاده است و در محور مقاومت، کشور و دولت و مردم ایران از فلسطین و قدس حمایت می‌کنند و این نقطه قوت است؛ اما برای کسانی که بر سقوط نظام ایران حساب باز کرده‌اند می‌گوییم که در سراب به سر می‌برید، در محور مقاومت ایران یک کشور بزرگ منطقه‌ای است.

وی در ادامه گفت: سوریه یک کشور تأثیرگذار در محور مقاومت است و من به همه جهانیان می‌گویم که حزب‌الله هیچ طرحی به هیچ وجه در سوریه ندارد و ما صرفا به خاطر درخواست رهبری سوریه در آن‌جا حضور داریم و اگر تمامی جهان جمع شوند تا ما را از سوریه خارج کنند، جز به درخواست رهبری سوریه، هرگز خارج نخواهیم شد.

رهبر مقاومت لبنان در پایان تأکید کرد که قدس به اهالی آن باز خواهد گشت و فلسطین آزاد خواهد شد و تمامی دروغ‌های نتانیاهو فایده‌ای برای او نخواهد داشت.

وی ادامه داد: سخن مقاومت بر اقدام و عمل استوار است تا اینکه متجاوزان از فلسطین بروند و ساکنان واقعی آن بمانند.

سید حسن نصرالله در پایان گفت: جنگ بزرگ در پیش است و آن روزی است که به زودی در قدس نماز می‌خوانیم.

  تعداد بازديدها: 1655
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=80309
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.