تاريخ انتشار: 12 خرداد 1397 ساعت 21:21:52
نگاهی دیگر (قسمت سیصدوهفتم)

گفتم: آقاجون پس از اعلام کمپانی های بزرگ مانند توتال ، زیمنس ، جنرال موتور ، فولکس واگن ، ایرباس ، بوئینگ و... مبنی بر احتمال تبعیت از قوانین تحریمی آمریکا در خصوص کار با ایران اخیرا نیز گروه دیگری از شرکت ها و بانک ها مانند دالیم کره جنوبی (قرارداد 2 میلیارد دلاری پالایشگاهی)، جنرال الکتریک ، بانک BCP سوئیس ، SBC بزرگ‌ترین بانک هند ، شرکت های چینی مجری بازطراحی راکتور اراک و فوردو و حتی کمپانی نایک از احتمال ترک بازار ایران می گویند.
گفت: وقتی پس از برجام شاهد ورود هیات های بلند پایه سیاسی و اقتصادی کشورهای مختلف به ایران بودیم برخی مکرر می گفتند که حضور هیات های خارجی ثمری ندارد.
- وقتی گروه های بزرگ و کوچک اقتصادی در صدد آغاز فرایند سرمایه گذاری و ساماندهی مبادلات مالی با ایران بودند برخی ضمن انکار ورود سرمایه به ایران با اشاره به قراردادهای بزرگی مانند پیمان پنج میلیارد دلاری توتال فریاد وا مصیبتا از غارت ایران را سردادند.
- وقتی با اقدام ترامپ بسیاری از کمپانی های بزرگ ورودی به ایران برای گرفتار نشدن در دام جریمه آمریکایی خروج از ایران را مطرح کردند برخی با سکوت کینه توزانه نسبت به موفقیت برجام در بازگشایی اقتصادی و جلب شرکت های بزرگ خارجی صرفا از ضعف برجام در مقابله با اقدام ترامپ دم زدند.

گفتم: چرا گروه ها یا جریان های فکری مذکور مدام در صدد ناامیدی مردم از موفقیت دولت و کشورشان هستند؟ چرا موفقیت دولت و کشور را شکست خود می دانند؟ چرا امید و اعتماد مردم به حرکت ، تصمیمات و اقدامات کشور را عین بی اعتمادی مردم به خودشان می بینند؟
گفت: آقاجون رهبری طی موارد متعددی در مورد ناامید سازی مردم تاکید کردند.
- هزاران توپخانه‌ی دروغ‌ پردازی به سمت این ملت مشغول شلیک هستند برای اینکه مردم را ناامید و بدبین کنند و اعتماد به نفس مردم را بگیرند.
- متأسفانه در داخل هم گروهی درست همان کار دشمن را ادامه می‌دهند ، ناامید کردن مردم ، متهم کردن ، دروغ‌های شاخدار دشمن‌ساز را در ذهن مردم جا انداختن این‌ها کارهایی است که عده‌ای دارند انجام می‌دهند.
- این‌ها تقوا ندارند آن کسانی که کار دشمن را در داخل انجام می‌دهند تقوا ندارند این‌ها دینشان سیاسی است به‌جای آنکه سیاستشان دینی باشد.
- بعضی‌ها صاحب رسانه‌اند بعضی‌ها صاحب منبرهای تبلیغاتی هستند می‌توانند حرف بزنند و نه خدا نه دین نه انصاف را رعایت نمی‌کنند.
- اینکه برداریم همین‌طوری بی‌هوا این قوه و آن قوه را بدون هیچ تمیزی محکوم کنیم اینکه هنری نیست هر بچه‌ای هم می‌تواند سنگ بردارد و شیشه‌ها را بشکند اینکه هنری نیست هنر این است که انسان منطقی و منصفانه حرف بزند و برای قدرت‌یابی حرف نزند و خدا را در نظر بگیرند.
- اینکه همین‌طور دائماً یأس را بیایند تزریق بکنند در داخل جامعه که دارد می شود این کار این کاری خصمانه است حالا ممکن است آن کسی که این کار را می کند واقعاً دشمن نباشد امّا کار دشمنانه دارد می کند هر کسی که یأس را تزریق می کند که آقا نمی شود فایده ندارد همه چیز به‌هم ریخته است نه این کار دشمنانه‌ است.

  تعداد بازديدها: 3417
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=80239
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.