تاريخ انتشار: 25 ارديبهشت 1397 ساعت 20:31:38
گفت و گو با فلاحت پیشه/ سیاست خارجی احمدی نژاد، هرم وارونه بود

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه ، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار عصرایران با اشاره به اظهارات محمود احمدی نژاد در فضای مجازی مبنی بر مخالفت وی با مذاکره با آمریکا در زمان مذاکرات هسته ای دولت و انتقاد از مذاکرات مسقط گفت : در زمان دولت احمدی نژاد سیاست خارجی به صورت هرم وارونه اجرا  شد و بخشی ازمشکلات ناشی از این همین هرم وارونه و عدم درک سیاست خارجی توسط دولت گذشته بود .


رییس کمیته روابط خارجی مجلس هشتم در ادامه این مطلب افزود : احمدی نژاد در ابتدای دوره ریاست جمهوری خود پیام‌های به شدت تند و افراطی و خلاف سیاست های کشور از جمله طرح موضوعات پرحاشیۀ درباره هولوکاست به دنیا داد که خلاف طرح ایران درباره سرزمین های اشغالی بود و بهانه دست دشمنان داد.


نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد : در اواخر دولت دوم احمدی نژاد این هرم وارونه تغییر کرد ، زمانی که در داخل کشور پایگاه دولت به شدت تضعیف و گروه های قدرت از اطرف ایشان پراکنده و عملا بسیار از دستگاه های نظام ایشان را طرد کرده بودند ، نامه هایی را برای رییس جمهوری آمریکا نوشت که البته نامه های بی جوابی بود .


فلاحت پیشه خاطر نشان کرد: نامه های بی جواب احمدی نژاد به روسای جمهور آمریکا توهین آمیزترین دوران سیاست خارجی جمهوری اسلامی را رقم زد.


عضو کمیسیون امنیت ملی تاکید کرد: درست در دوره های زمانی مذاکرات مسقط، احمدی نژاد تلاش کرد تا در قالب دیپلماسی نامه، فضایی برای صحبت با آمریکا ایجاد کند اما به حدی لابی های ضد ایران را با مواضع خود در آمریکا و عرصه بین الملل تقویت کرده بود که مجال هرگونه دیپلماسی حتی استفاده از دیپلماسی عمومی هم سلب شده بود.

  تعداد بازديدها: 1158
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=80056
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.