تاريخ انتشار: 24 ارديبهشت 1397 ساعت 18:30:24
باید متحد و برادر باشیم و دست از نفاق و اختلاف برداریم


آن چه الآن مهم است مسائل اقتصادی است، که قشری از مردم در فشار زندگی هستند و فساد از هر سو دامن گیر جامعه ما شده است.

دیدگاه اشرفی اصفهانی در مورد سخنان اخیر آیت الله جوادی آملی:
دشمن در حال متحد شدن علیه نظام جمهوری اسلامی است ولی ما در داخل نمی توانیم اختلافات را کنار بگذاریم

اشرفی‌اصفهانی: بیشتر تخلفات مربوط به دولت‌های نهم و دهم است /درباره دولت‌های اصلاحات و آقای هاشمی اصلا من پرونده‌ای ندیدم

[اشرفی اصفهانی: متأسفانه یکی از کاندیداها مناظره اول را سیاسی کرد و جوابش را هم گرفت/ جهانگیری نفر اول مناظره بود/ مسلما روحانی پیروز انتخابات است]

در گفت و گو با جماران؛
اشرفی اصفهانی: متأسفانه یکی از کاندیداها مناظره اول را سیاسی کرد و جوابش را هم گرفت/ جهانگیری نفر اول مناظره بود/ مسلما روحانی پیروز انتخابات است

موضوعات داغ

موسسات مالی و اعتباری
تلگرام
تحولات سوریه
گفت و گوی ملی
ارز دیجیتال
ارزش های دهه 60

[محمد اشرفی اصفهانی: باید متحد و برادر باشیم و دست از نفاق و اختلاف برداریم]

محمد اشرفی اصفهانی با اشاره به خروج آمریکا از برجام، بر لزوم اتحاد و برادری در موقعیت حساس امروز کشور تاکید کرده و ادامه داد: این اوضاع که در آن پیش می رویم خوب نیست، مخصوصا از لحاظ مسائل اقتصادی، و این ها مسائلی است که باید برای آن ها چاره اندیشی کنیم و باید تدبیر به کار گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین محمد اشرفی اصفهانی در گفت و گو با خبرنگار جماران، گفت: قشری از مردم در فشار زندگی هستند و فساد از هر سو دامن گیر جامعه ما شده است. چه فساد اخلاقی، چه فساد مالی، رانت و رشوه و این چیزهایی است که مثل موریانه درون جامعه را می خورد و این ها مسائلی است که مردم در رابطه با آن ها دیگر نمی توانند خودشان را قانع کنند. دشمن هم این موارد را فهمیده و به همین جهت از این سمت وارد می شود، و نقشه می کشد و خدایی نخواسته از این جاست که خون های مقدسی که در راه انقلاب ریخته شده اند، آسیب می بیند.

وی با بیان اینکه در راه انقلاب اسلامی بزرگان زیادی از جمله شهید مطهری، بهشتی و ... را از دست داده ایم، گفت: ما دیگر نظیر شهید مطهری و شهید بهشتی را کجا می توانیم پیدا کنیم؟! شهدای محرابی که هر کدام پایه های نظام بودند از دست رفتند، شهدای دوران دفاع مقدس و هزاران نفر جوان های ما که به دست منافقین ترور شدند، از نخست وزیر و رئیس جمهور تا دیگر بزرگان و این همه توطئه هایی که علیه نظام شکل گرفت و الحمدلله همه خنثی شد.

اشرفی اصفهانی افزود: کشور ما در موقعیت خوبی نیست. مخصوصا از لحاظ مسائل اقتصادی، و این ها مسائلی است که باید برای آن ها چاره اندیشی کنیم و برای این مسائل باید تدبیر به کار گرفت. دولت آقای روحانی که دولت تدبیر و امید است، بالاخره باید خودش را نشان دهد، البته دولت تلاش زیادی کرد و کار بزرگی در برجام شکل گرفت، مخصوصا تیم مذاکره کننده، واقعا ایثار و فداکاری کردند ولی نابخردی مثل ترامپ از برجام خارج شد و کشورهای دیگر هم به فرمایش رهبری روشن نیست که چه خواهند کرد.

وی با اشاره به اوضاع اجتماعی و آینده کشور، تاکید کرد: نمی دانیم دشمن چه نقشه ای پیاده خواهد کرد و آن چه مسلم است این است که امروز باید متحد باشیم و آقایان عوامل اتحاد را بررسی کنند. امروز بعد از 40 سال از انقلاب دامن زدن به مسائل پوچ ارزشی ندارد و باید به مسائل اصلی بپردازیم، چپ و راست، اصول گرا و اصلاح طلب امروز معنا ندارد و باید با هم متحد باشیم. «اِعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللّه جَمِیعاً وَلاَ تَفَرَّقُوا»، اگر خدایی نخواسته به این نظام ضربه ای بخورد دیگر از اسلام نامی برده نخواهد شد، چرا که این انقلاب از اسلام برخواسته شده است و بنیان گذار جمهوری اسلامی کسی است که در تاریخ علمای شیعه نظیر ندارد. اگر این انقلاب که ایشان به وجود آورده، ضربه بخورد خون ها هدر می رود، پس باید متحد و برادر باشیم و دست از نفاق و اختلاف برداریم. 

حجت الاسلام و المسلمین اشرفی اصفهانی تاکید کرد: اکنون که ترامپ از برجام خارج شده، نباید عده ای که مخالف بودند بخندند و طعنه بزنند. اگر خدایی نخواسته بلایی بر این مملکت وارد شود، دیگر چپ و راست و طرفدار روزنامه کیهان یا آرمان نمی شناسد که گروهی از دشمن فرار کنند و گروهی مورد حمله قرار بگیرند. من می دانم روزهای سختی بر نظام می گذرد و توطئه ها از هر سو شکل می گیرد، و همه باید پیرو رهبری باشیم.

اشرفی اصفهانی گفت: نسل عوض شده است و خواه ناخواه فکر هم عوض می شود. الان 40 سال از انقلاب و 30 سال از ارتحال امام(س) می گذرد. نسل چهارم که هنوز کوچک هستند، اما نسل سوم از انقلاب چه می دانند؟! از امام چه اطلاعی دارند؟! اگر می بینید که اعتراضاتی هم صورت می گیرد بررسی که می شود می بینیم اعتراضات از سمت کسانی است که در رنج سنی 18 تا حداکثر 30 هستند. یعنی کسانی که امام را ندیده اند، و اطلاع درستی از امام ندارند. اطلاعاتی هم اگر دارند از اطرافیان می شنوند که احتمالا به حق گفته نمی شود و همین باعث می شود ذهنیت هایی پیدا کنند. این ذهنیت ها رشد پیدا می کند و در جامعه هم چیزی نمی بینند و نمی شنوند به جز اخبار بد و ناگوار و اختلاس ها، که در دولت نهم و دهم اتفاق افتاد.

وی افزود: در دولت های قبل این اتفاقات نیافتاد، در دولت آقای خاتمی نمونه ای نتوانستند در این رابطه پیدا کنند. اتهام ایشان روشن بودن دیدگاه های سیاسی است و این که اصلاح طلب و چپ است. فقط از این جهت ایشان زیر سوال می رود و اصلا هیچ سوء استفاده و مساله مالی در دولت ایشان نبود. در دولت آقای هاشمی هم همین طور، ایشان بعد از دوران دفاع مقدس کمر همت بست و اصلاحات صورت گرفت و خدمات زیادی شد و ایشان سردار سازندگی نام گرفت.

اشرفی اصفهانی در ادامه گفت: ولی در دولت آقای احمدی نژاد که از حمایت همه برخوردار بود، از سپاه و ارتش و نیروهای نظامی و کسبه وبازار، و بهترین موقعیت در فروش نفت در زمان آن دولت بود و قیمت نفت به 140 دلار هم رسید، و خود ایشان مدعی است که  8 سال خدمت کرده است اما مردم می بینند که مشکلات امروز ناشی از دوران ایشان است. قطعنامه هایی که صادر شد در دوران ایشان بود، که می گفت آن ها کاغذ پاره ای بیش نیست، و امروز دولت آقای روحانی تلاش کرد که تحریم ها برداشته شود، که بعد از زحمات بسیار ترامپ به این صورت عمل کرد، و آن ها نتیجه بی تدبیری ها و نابخردی های دولت آقای احمدی نژاد بود، که امروز هم منتقد نظام، دولت، قوه مقننه و قضائیه شده که مایه تاسف است.

وی گفت: وقتی مردم این مسائل را می بینند طبیعی است که چیزی که باید اتفاق بیافتد نمی افتند و ذهن جوان ها مغشوش می شود که چرا مسئولین باید این گونه باشند؟ در حالی که مسئولین اول انقلاب این گونه نبودند، در دوران حضرت امام و دولت مقام معظم رهبری که ایشان رئیس جمهور و آقای مهندس موسوی نخست وزیر بودند و در دولت آقایان هاشمی و خاتمی هم نگاه کنیم یک نفر را نمی بینیم که مشکل مالی داشته باشد ولی این اتفاقات در دولت احمدی نژاد اتفاق افتاد و افکار مردم تغییر کرد و اوضاع اوضاع خوبی نیست.

اشرفی اصفهانی در پایان گفت: آن هایی که باید در صحنه بمانند الان کنار رفته اند وحاشیه نشین شده اند و کمتر در جامعه هستند و از تجربیات آن ها استفاده نمی شود و این ها سهل انگاری و بی توجهی است که صورت می گیرد. مسائل و مشکلات زیاد است و امیدواریم خدا این نظام جمهوری اسلامی را حفظ کند و افرادی که در این نظام مسئولیت می پذیرند، پذیرش مسئولیتشان همراه با تعهد باشد که در برابر ملت و شهدا و ایثارگران مسئولیت دارند و باید به نحو مطلوب مسئولیت را انجام دهند و نظام را حفظ کنند.

  تعداد بازديدها: 1710
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=80040
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.