تاريخ انتشار: 19 ارديبهشت 1397 ساعت 20:21:24
نگاهی دیگر (قسمت دویست و هشتادوسوم)

 گفتم: آقاجون شب گذشته جهان مستقیما سخنان ترامپ رئیس جمهور آمریکا در خصوص بازگشت تحریم ها علیه  مردم ایران را شنید در حالی که تنها ایرانیان بودند که تشخیص داده شده بود حق و شاید شعور لازم برای شنیدن مستقیم سخنانی را که در امروز و فردای خود و فرزندانشان موثر است را بشنوند ندارند.
گفت: صاحبان صدا و سیما که بخش بزرگی از بودجه عمومی کشور و مردم را در اختیار دارد مانند همیشه خود را محق می داند تا بجای مردم و برای مردم تصمیم گیری کنند مالکانی که دیشب مردم ایران را قابل ندانستند تا مستقیما شنونده سخنان رئیس جمهور آمریکا در مورد امنیت ، منافع و تهدیدات احتمالی فردایشان باشند. مردمی که باید بنابر صلاحدید مالکان صدا و سیما در چنین لحظات تاریخی باید به تماشای تکرار صدباره سریال پایتخت مشغول باشند.
مردم ایران که از امروز صبح مجددا باید امت در صحنه باشند و آثار و تبعات ویرانگر باز گشت بخشی از تحریم های فلج کننده را تحمل کنند.

گفتم: حجت الاسلام و المسلمین صادقی معاون فرهنگی قوه قضاییه در نقد بیانات رئیس جمهور در مورد مخالفت با فلترینگ تلگرام اظهار کرد.
- وقتی اکثر اعضای شورای عالی فضای مجازی رأی به فیلتر تلگرام داده اند دموکراسی حکم می‌کند که همه به این رأی اکثریت تن بدهند تا امنیت کشور به بازی گرفته نشود.
- ما نمی‌دانیم پشت پرده چه خبر است و کسانی که مخالفت می‌کنند چه معاملاتی با رئیس تلگرام کرده‌اند.
- چرا بی‌جهت با وجود آنکه کارشناسان می‌گویند تلگرام برای امنیت خطرناک است با فیلتر آن مخالف می‌کنند.
- فعالیت پیام‌ رسان تلگرام خلاف مصالح عموم مردم است فقط تعدادی خواهان فعالیت تلگرام هستند و این دلیل نمی‌شود که این پیام‌رسان باز شود.
گفت: ایکاش حجت الاسلام صادقی معاونت فرهنگی قوه قضائیه همین دیشب متوجه می شد که بسیاری از مواقع حاکمیت مردم ایران را لایق و شایسته مطلع و فهمیدن نمی دانند چنانکه مالکان صدا و سیما دیشب چنین اندیشیده و تصمیم گرفتند که مردم حق و شاید درک لازم برای شنیدن مستقیم سخنان ضد ایرانی ترامپ را ندارند.
- صادقی هم حتما می داند که اگر دسترسی معمول مردم به تلگرام وجود داشت حتما مالکان صدا و سیما قادر به ارتکاب چنین حماقتی نبودند.
- معاون فرهنگی قوه قضائیه در اظهارات کوتاه خود ابتدا با استناد به مطلبی که توسط معاون اول قوه قضائیه تکذیب شده است مدعی می شود که احترام به رای اکثریت اعضای شورای عالی فضای مجازی مبنی بر فیلترینگ تلگرام یعنی احترام به دموکراسی است بعد در پاراگراف بعد می گوید اینکه تعدادی از مردم (پنجاه میلیون نفر) خواهان استفاده از تلگرام هستند دلیل نمی شود نظر برخی کارشناسان در خصوص ضرورت فیلترینگ تلگرام را ندیده بگیریم.

گفتم: مردم ایران در این آشفته بازار تصمیم گیری نیابتی توسط عده ای مالک صفت محدود بجای تمام ایرانیان مانند حماقت سانسور مردم در برابر سخنرانی ضد ایرانی ترامپ چه باید بکنند؟
گفت: آقاجون سخنان وزیر جهرمی در کمیسیون مجلس شاید پاسخ سوال مذکور باشد که گفت طی دو هفته فیلترینگ از بالغ بر چهل و پنج میلیون کاربر تلگرام حداکثر یک میلیون نفر به پیام رسان های داخلی وارد شده اند.
گفت: ایکاش امثال حجت الاسلام صادقی معاون فرهنگی قوه قضاییه هم می دانستند که علی رغم ایجاد ده ها هزار پورت توسط فیلترشکن سایفون و قطعا ده ها هزار پورت دیگر توسط سایر فیلترشکن ها مردم ایران همچنان برای دسترسی به تلگرام و شنیدن و دیدن به موقع اخبار مرتبط با سرنوشتشان باید ترافیک بسیار سنگین اتصال به تلگرام را متحمل گردند.

  تعداد بازديدها: 3873
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=79988
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.