تاريخ انتشار: 18 ارديبهشت 1397 ساعت 19:59:31
پولشویان دستشان به همه جا بند است

عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: اصلاح قانون هم مانع پولشویی نمی‌شود.

به گزارش اعتماد آنلاین؛ در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، نمایندگان با کلیات لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی موافقت کردند. بعد از این موافقت نمایندگان مجلس بود که حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با انتقاد از به نتیجه نرسیدن دادگاه‌های محکومان پولشویی گفت که از ابتدای انقلاب تاکنون صدها مورد پولشویی در کشور رخ داده است اما هیچ‌کدام از آن‌ها محکوم نشده و همگی تبرئه شده‌اند.

در همین راستا عزت الله یوسفیان ملا نماینده آمل و عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در گفت‌وگو گفت: بسیاری از جرم‌ها هستند که وصف کیفری شده اما مجازات ندارد. این موضوع به نحوه‌ عملکرد دستگاه‌هایی بستگی دارد که باید به دنبال مجرم بروند و آن‌ها را بگیرند. به واقع در کشور ما مشکل پولشویی وجود ندارد؟

او گفت: مشخص است که دستگاه‌های مرتبط کار نمی‌کنند و به دنبال پولشویان نمی‌روند تا آن‌ها را دستگیر کنند. متاسفانه در این بخش چون افرادی که پولشویی می‌کنند دستشان به همه جا بند است و در همه جا نیرو و نفر دارند، کمتر گیر می‌افتند.

این نماینده مجلس معتقد است که معمولا متخلفان خاکی و کوچه‌بازاری زودتر تحت تعقیب قرار می‌گیرند.

یوسفیان ملا در خصوص تاثیر این لایحه در ممانعت از پولشویی در کشور، تاکید کرد: تا زمانیکه جرم کشف نشود و مجرم تعقیب نشود لایحه مبارزه با پولشویی تاثیری ندارد. قانون روی قانون گذاشتن فایده‌ای ندارد. زمانی آن قانون پاسخگو است که مجرم و متهم دستگیر شود. این لایحه عملیاتی نیست و نمی‌تواند مشکل پولشویی را حل کند.  بنابراین بعد از اصلاح این قانون هم پولشویی ادامه خواهد داشت.

  تعداد بازديدها: 1345
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=79976
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.