تاريخ انتشار: 18 ارديبهشت 1397 ساعت 19:37:43
دکتر سلام یا دکتر کپی؟!/ آیا می توان پذیرفت که با پول بیت المال، گروهی حرم امام را به راحتی مسخره کنند؟/ آیا لازم نیست مدعی العموم، ردّ پای نفوذی ها را در میان این مدعیان افراطی بجوید؟

گیرم شما سید حسن خمینی را سدّ راه اهداف خود می دانید و از حضور و حمایت او در انتخابات ریاست جمهوری برآشفته اید و احساس می کنید باید ریشه بیت امام را برای همیشه کند، اما با همه ی هویت انقلاب چرا بازی می کنید؟

آیا می توان پذیرفت که با پول بیت المال، گروهی حرم امام را به راحتی مسخره کنند؟/ آیا لازم نیست مدعی العموم، ردّ پای نفوذی ها را در میان این مدعیان افراطی بجوید؟]

حجت الاسلام و المسلمین محمدصادق صالحی منش طی یادداشتی نوشت:

برنامه طنز سایت بسیج دانشجویی که مدتهاست با عنوان دکتر سلام اجرا می شود، این هفته در ادامه حمله های جریان افراطی به بیت امام ، متأسفانه به هجو یادگار امام راحل عظیم الشأن پرداخته است. منصفانه اگر قضاوت کنم به نظرم این برنامه از کمترین لطافت در حوزه طنز هم برخوردار نیست و با شکل غیر حرفه ای، حرف های جدی خود را با موزیکهای شاد همراه کرده و از آن با عنوان طنز یاد می کند. 

اما از این اشکال که بگذریم، نویسنده این برنامه معلوم نیست به چه سبب یادگار امام را به سخره گرفته است؟ در  بخشی از این برنامه چندین مورد از همراهی ایشان با بزرگانی را یادآوری می کند و عکس ایشان را در ٩ سال پیش با آقایان مهندس موسوی، کروبی و خاتمی نشان می دهد و در جای دیگر به انتخابات خبرگان اشاره می کند و مصاحبه ی تقطیع شده آیت الله آقای مؤمن را پخش می کند و سعی می کند ثابت کند که یادگار امام را حتی کسی از مراجع تأیید نکرده است. غافل از اینکه این مصاحبه که خود آیت الله مومن انتشار آن توسط خبرگزاری فارس را قبول نداشته اند، مخالف سخنان دیگر ایشان است. چنانکه حجت الاسلام والمسلمین سراج الدین موسوی به خوبی بطلان مضمون مصاحبه ی آیت الله مؤمن را نشان داد و این مطالب هرگز توسط آیت الله مؤمن رد نشد. ضمن اینکه دستخط مراجع و سخنان حضرات ایشان قطعا از سندیت بیشتری برخودار است تا مصاحبه تقطیع شده و خارج از اخلاق حرفه ای با جناب آیت الله مؤمن که در تیر ماه ضبط شده بود و در شهریور ماه بدون اجازه ایشان منتشر شد و حضرت آیت الله در حضور من و فرزند بزرگوارشان بسیار از خبرگزاری فارس گله داشتند و عملکرد آنان را در تقطیع و انتشار بی اجازه آن مصاحبه تقبیح کردند. 

در بخش دیگر،  نویسنده  دکتر سلام به حاضر نشدن یادگار امام در امتحان خبرگان اشاره می کند. امتحانی که به شهادت حجت الاسلام و المسلمین سید علی خمینی هرگز به طور رسمی از آقای حاج سید حسن خمینی برای آن دعوت نشد ، ضمن اینکه در همان انتخابات بسیاری دیگر از علما بدون امتحان قبول شدند و همین سیاست یک بام و دو هوای شورای نگهبان را به وضوح نشان داد و صد البته نتیجه ی  این اجحاف در حق بیت امام هم با رأی منفی مردم به اجحاف کنندگان از یادها نرفته و نمی رود. 

کارگردان دکتر سلام، همچنین بدون اشاره به بودجه سازمان بسیج و اینکه چه سهمی از آن نصیب سازندگان این مجموعه می شود، به بودجه روشن و شفاف سایت جماران اشاره می کند و از میان ده ها هزار عکس و گزارش خبری به چند عکس می پردازد و نتیجه می گیرد که این سایت فقط به انتشار تصاویر سید حسن و سید احمد خمینی می پردازد. ظاهراً تهیه کننده این برنامه آنچنان از کینه ی بیت امام سرشار است که احتمال نمی دهد تا شاید بینندگان این برنامه سری به سایت بزنند و دروغ برنامه دکتر سلام را به وضوح دریابند. 

اما تا اینجای کار مهم نیست و نهایتاً دشمنی گروهی است که احتمالا محبوبیت بیت امام ایشان را آزار می دهد. تلخی مسأله آن گاه رخ می نماید که این گروه به تمسخر حرم امام و قبله ی همه عاشقان حضرت روح الله (س) روی می آورند. 

یا للعجب! این چه داستان تلخی است که برای تخریب بیت امام، مدفن حضرت امام در برنامه ای متعلق به سپاهِ امام،  مسخره می شود؟ و یا صندلی امام که قطب انقلاب اسلامی است به صورت کاریکاتور نمایش داده می شود؟ آیا اگر دشمنان قسم خورده امام می خواستند با نقطه ی آمال یک ملت بد کنند، غیر از این می کردند؟ 

گیرم شما سید حسن خمینی را سدّ راه اهداف خود می دانید و از حضور و حمایت او در انتخابات ریاست جمهوری برآشفته اید و احساس می کنید باید ریشه بیت امام را برای همیشه کند، اما با همه ی هویت انقلاب چرا بازی می کنید؟

آیا شما خواننده ی این سطور فکر نمی کنید لازم است مدعی العموم، ردّ پای نفوذی ها را در میان این مدعیان افراطی بجوید؟ آیا می توان پذیرفت که با پول بیت المال، گروهی حرم امام را به راحتی مسخره کنند؟ همان حرمی که تا یک ماه دیگر باید پذیرای میلیون ها عاشقی باشد که پای سخنان رهبری معظم انقلاب می نشینند. 

با خود فکر می کنم که شاید من به اشتباه برنامه دکتر کپی را دیده ام. اما مگر سایت بسیج برنامه دکتر کپی را بازنشر می دهد؟!

*جماران

  تعداد بازديدها: 2494
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=79972
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.