تاريخ انتشار: 17 ارديبهشت 1397 ساعت 23:20:17
محمدعلی انصاری: امام مظهر امید و مظهر اقتدار بود/ مراسم ارتحال حضرت امام عصر روز 14 خرداد برگزار می شود

مراسم امسال عصر روز 14 خرداد برگزار می شود. این مراسم تقریبا سه ساعت مانده به اذان مغرب شروع می شود و علی القاعده 2 ساعت مراسم رسمی و بیانات مقام معظم رهبری خواهد بود و یک ساعت مانده به وقت اذان پایان برنامه است.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی با تأکید بر اینکه امام مظهر امید و مظهر اقتدار بود، گفت: مسأله تفرقه اندازی و ایجاد دشمنی و کینه توزی و احساسی برخورد کردن مردم در دستور کار دشمنان ما است و ما راهی نداریم جز اینکه به مسیر، فکر و مکتب سیاسی امام و نظام مقدسی که امام پایه گذاری کرد اعتقاد کامل داشته باشیم و از هیچ قدرتی نترسیم.

به گزارش خبرنگار جماران، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی انصاری در دومین نشست ستاد مرکزی بیست و نهمین بزرگداشت امام خمینی(س) با اشاره به خنثی سازی توطئه دشمنان داخلی و خارجی علیه جمهوری اسلامی و گام های بلند در راستای استقلال، آزادی و پیشرفت کشور، گفت: البته می دانیم کمی ها و کاستی ها در جامعه ما محسوس است که ان شاء الله با همت مردم و دولتمردان سختی ها را یکی پس از دیگری پشت سر می گذاریم.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی تأکید کرد: امیدوارم بدانیم که دشمنان ما یک اتحاد شوم علیه ما در سطح بین المللی به وجود آورده اند و هیچ ابایی ندارند که اعلام کنند هدف آنها براندازی نظام و بر هم زدن وحدت ایران اسلامی است. زیر چتر آمریکا و اسرائیل و برخی دولت های غربی و برخی نوکران آنها و مرتجعین منطقه و در رأس آنها تکفیری ها این اتحاد شوم رسما اعلام موضع کرده است.

وی اظهار داشت: تعجب آور نیست که رئیس جمهور آمریکا که آن همه در زمینه حقوق بشر ادعا دارند، در هر مناسبت آشکار و پنهان و با ربط و بی ربط رسما بگوید که ما تعهدات گذشته را زیر پا می گذاریم و اگر ملت ایران خواسته های ما را نپذیرند توطئه ها ادامه پیدا می کنند؛ و نوکران آنها مثل عربستان سعودی به آنها می گویند دست ما را بگیرید تا جمهوری اسلامی را شکست دهیم.

انصاری با بیان اینکه آنها چهار رکن موجودیت ما را هدف قرار داده اند، تصریح کرد: اولین رکنی که آنها هدف قرار داده اند باورها و اعتقادات ما است که بعضی از آنها ریشه در تاریخ بیش از هزار سال ما دارد و ملت ایران سختی های فراوانی را تحمل کرده تا این اعتقادات به خدا، انبیاء آسمانی و اسلام نهادینه شود.

وی دومین هدف دشمنان را شخصیت، راه و مکتب سیاسی و انقلاب امام خمینی(س) دانست و افزود: بیش از حملاتی که به اعتقادات ما در سراسر دنیا شکل گرفته، حمله علیه امام وجود دارد. در هر مناسبت و فضای ممکن هجمه ها علیه امام، رهبری و نظام شکل گرفته و سربازان، افسران و برنامه هایی ردیف شده که در مسیر هموار کردن مبارزه با امام کار می کنند. هدف آنها ایجاد شبهه و سؤال نسبت به هر مسأله تاریخی در ذهن جامعه و جوانان است.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی با تأکید بر اینکه دست منافقین حداقل به خون 17 هزار انسان بی گناه آلوده است، گفت: عده ای برای آنها اشک تمساح می ریزند که چرا آنها محترم نبودند، مجال نداشتند و نتواستند بیش از این جنایت کنند!؟ اگر با اراده قاطع امام و لطف الهی مسأله جنگ به آن سرانجام نیکوی خودش ختم نشده بود و همچنان منافقین برای صدام جاسوسی می کردند این ملت ایران در بمباران شیمیایی و حتی هسته ای فجایع بزرگی را شاهد بودند. با این حال عده ای می گویند چرا در آن مقطع با آنها قاطعانه برخورد شده است!؟

وی افزود: امروز ما اذعان داریم هیچ کدام از هجمه ها و دشمنی های آشکار و پنهان به لطف الهی علیه ما کارساز نیستند و مردم محکم به پای آرمان ها ایستاده اند. ولی این خطر وجود دارد که اگر واکنش نشان ندهیم و دفاع نکنیم چه بسا حتی فرزندان ما نسبت به گذشته انقلاب دچار تردید شوند.

انصاری هدف سوم دشمنان را هدف قرار دادن موجودیت نظام دانست و ادامه داد: امروز در کنار هجمه به اعتقادات مردم و راه امام یک هجمه وسیع علیه کارآمدی نظام به وجود آمده است. چه کسی است که ضعف های کشور را نداند؟ اما از طرف دیگر حرکت ها، سازندگی ها و اقتدار ما در سطح جهانی را نباید نادیده بگیریم و نگذاریم میدان به دست آدم های ناآگاه بیفتد که اصلا خبر از گذشته ندارند و یا ناآگاهانه  تیشه به ریشه می زنند.

وی با تأکید بر اینکه امام مظهر امید و مظهر اقتدار بود، گفت: من یادم نمی رود، روزی که صدام به فرودگاه مهرآباد حمله کرد و ما در حداقل امکانات بودیم و واقعا در سیمای فرماندهان ارتش بحران زدگی مشاهده می شد، با همه این اوصاف وقتی به امام گزارش دادند ایشان به آنها فرمود: دزدی آمد و سنگی انداخته و فرار کرده؛ بروید آماده شوید. به فاصله یک ساعت همه فرماندهان گفتند ما با قدرت مبارزه می کنیم.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی تأکید کرد: باید روح امید و اعتماد را در جامعه ایجاد کنیم. باید بدانیم دشمنان امروز در صدد ناامید کردن تک تک مردم از انقلاب، نظام جمهوری اسلامی و عملکردها هستند. برای این ملت چه ارمغانی دارند؟ غیر از این است که ما هر کاری در دنیا بکنیم که به مذاق قدرت های بزرگ و کسانی که چند گام از نظر تکنولوژی و صنعت از ما جلوتر هستند خوش نیاید، می گویند باید در همین جا آنها را متوقف کنیم؟ آن وقت ما اعتقاد داشته باشیم که این فکرهای پوسیده می توانند ملت ایران را به تعالی برسانند؟

وی با بیان اینکه مسأله چهارم دشمنان هدف قرار دادن اتحاد ما است، تصریح کرد: ما یک جامعه با ادیان، مذاهب و اقلیم های مختلف هستیم که هر عضوی از این پیکر قطع شود موجودیت ایران عزیز ما دچار خدشه شده است. مسأله تفرقه اندازی و ایجاد دشمنی و کینه توزی و احساسی برخورد کردن مردم هم در دستور کار دشمنان ما است و ما راهی نداریم جز اینکه به مسیر، فکر و مکتب سیاسی امام و نظام مقدسی که امام پایه گذاری کرد اعتقاد کامل داشته باشیم و از هیچ قدرتی نترسیم.

 انصاری با اشاره به تهدید کشورهای خارجی مبنی بر ادامه دادن تحریم ها، گفت: البته این هجمه و اتحاد شوم هم این طور نیست که ما فکر کنیم برای خنثی کردن آن به یک نهاد و یا ارگان نیاز داریم. اگر تمام قدرت ملی و آحاد مردم پشت سر راه امام بایستیم دشمنان هیچ کاری نمی توانند بکنند و راه امام را در چهلمین سال با اقتدار ادامه می دهیم.

وی تأکید کرد: اگر کسی می خواهد راه و هدف امام را به طور عینی و عملی محقق کند راهی نداریم جز اینکه به خودمان متکی باشیم و خودمان، جوانان و صنعتگران خودمان را دست کم نگیریم و کشورمان را با دست خودمان آباد کنیم. امیدواریم بتوانیم نیت و توصیه مقام معظم رهبری را عمل کرده و دست واسطه ها و کالاهای خارجی را رها کنیم و محکم در جهت اعتلای مملکت گام برداریم.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه سالگرد امسال امام خمینی(س) آمیخته به عطر رمضان و در ایام شهادت حضرت علی(ع) است، اظهار داشت: افتخار امام ما این بود که نزدیک به 13 سال هر شب در کنار ضریح امیرالمؤمنین(ع) اظهار ارادت می کرد. در ایامی که شب های قدر در پیش است از همین مناسبت ها باید به خوبی بهره برداری کنیم.

وی گفت: مراسم امسال عصر روز 14 خرداد برگزار می شود. این مراسم تقریبا سه ساعت مانده به اذان مغرب شروع می شود و علی القاعده 2 ساعت مراسم رسمی و بیانات مقام معظم رهبری خواهد بود و یک ساعت مانده به وقت اذان پایان برنامه است. اما مسئولین باید به این نکته مهم توجه داشته باشند که همه برنامه ریزی های ما باید علاوه بر روز 14 خرداد ناظر به مراسم احیای شب 14 خرداد باشد.

انصاری افزود: سال گذشته تصمیم گرفتیم همه جمعیت را در حرم پذیرایی کنیم ولی امسال تصمیم گرفتیم پذیرایی را خارج از محدوده صحن های حرم داشته باشیم. ما هیچ مهمانی را بعد از مراسم 14 خرداد در تهران نخواهیم داشت. باید برنامه ریزی ها به  گونه ای باشد که مردم به شهرها و استان های خودشان برگردند.

وی تأکید کرد: مسأله مهم دیگر امنیت مراسم است. این اتحاد شوم ممکن است به هر کاری برای آسیب زدن به مراسم دست بزنند. این را بدانیم که هدف هر ضد انقلابی این نیست که فقط در صحن حرم کاری انجام دهد. من تأکید می کنم مسأله امنیت را باید از مبدأ ببینیم.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی گفت: در جلسه ای که با رئیس سازمان صدا و سیما داشتم توافق کردیم که برنامه های شب های احیا را به صورت مستقیم پخش کنند. لذا افراد در برنامه ریزی های خود بدانند که ما باید تدارک حضور مردم در شب 14 خرداد به مناسبت احیا داشته باشیم. البته هنوز موضوع اینکه شب 14 خرداد علی رغم مراسم احیاء سخنرانی یکی از مسئولین نظام  را داشته باشیم هم در حال گفت و گو و برنامه ریزی هستیم.

وی تأکید کرد: مراسم 14 خرداد باید با اهمیت بسیار بالایی در رسانه ها منعکس شود و هیچ رسانه ای تأثیرگذارتر از صدا و سیما نیست. ما برای تأسیس یک پایگاه دائمی در حرم امام مکان لازم را در اختیار صدا و سیما می گذاریم. البته روزهای دیگر احیا را هم به صورت رسمی صدا و سیما پخش خواهد کرد. علاوه بر آن قرار است در حرم امام از روز اول ماه مبارک رمضان هر روز برنامه رسمی قرائت یک جزء از قرآن کریم را داشته باشیم. در تبلیغ مراسم های حرم باید از همین مناسب ها به خوبی بهره برداری کنیم.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به سرمایه عظیم خرج شده در نمایشگاه شهر آفتاب، گفت: ان شاء الله سال آینده شهرداری این مجموعه را تکمیل کند و  وزارت ارشاد هم سال آینده نمایشگاه کتاب را در کنار حرم امام برگزار کنند. چون برگزاری نمایشگاه در داخل شهر تهران به هر شکلی برای  مردم ملال آور است. شهر آفتاب یک مرکز فرهنگی است که باید آن را تقویت کنیم.

  تعداد بازديدها: 1916
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=79968
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.