تاريخ انتشار: 24 فروردين 1397 ساعت 13:41:08
نگاهی دیگر (قسمت دویست وچهل وششم)


گفتم: آقاجون امیر تیمسار پوردستان فرمانده سابق نیروی زمینی ارتش و رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش اظهار کرد هیچ کشوری جرات تجاوز به خاک ایران را ندارد.
گفت: بیان چنین ادعایی برای فرماندهان نظامی کشوری که در سال های نچندان دور متحمل جنگی هشت ساله بوده و با تقدیم صدها هزار شهید و بالغ بر یک میلیون جانباز به خاتمه جنگ رسید حیرت انگیز است.
گفتم: جنگ تحمیلی هشت ساله بدلیل رفتار جنون آمیز فردی قدرت پرست مانند صدام حسین شکل گرفت.
گفت: هیچ جنگی توسط افراد سلیم النفس و عاقل آغاز نمی شود و حکام امروز غربی و عربی نیز از سلامت و عقلانیتی بیش از صدام و حامیانش برخوردار نیستند.
گفتم: امیر تیمسار پوردستان اظهار کرد دشمنان بدانند نیروهای مسلح ایران هرگز غافگیر نمی‌شوند.
گفت: ما هم در خصوص آمادگی و توانمندی نیروهای مسلح با حدود یک میلیون نیرو از چنین باور و امیدی برخورداریم هر چند اظهارات و اصرار مکرر مقامات عالی رتبه و سپس فرماندهان علی رتبه ارتش و سپاه مقداری مردد و نگرانمان کرد.
گفتم: کدام بخش از اظهارات مقامات عالی رتبه و فرماندهان می توانست باعث نگرانی نسبت به قدرت و توانمندی دفاعی نیروهای مسلح در دفاع و محافظت از مرزها و امنیت کشور را فراهم کند.
گفت: آقا جون وقتی مقامات عالی رتبه و سپس فرماندهان طی سال گذشته در توجیه حضور هفت ساله نیروی نظامی ایران در سوریه اصرار و تاکید می کردند.
1- اگر در سوریه با داعش مقابله نمی کردیم باید در خیابان های کرمانشاه ، همدان ، اصفهان و تهران با داعش می جنگیدیم نگران کننده بود.
2- ادعای توجیهی مقامات و فرماندهان ناخواسته القا کننده این فرض بود که داعش می توانست به سهولت و در برابر چشمان نزدیک به یک میلیون نیروی مسلح ایران از مرزهای کشورمان عبور و به خیابان های تهران برسند.
3- اقدامی که حتی در روزهای فاقد نیروی نظامی سازمان یافته در ایران برای ارتش تا دندان مسلح عراق میسر نبود و ارتش عراق حتی در تصرف چند شهر کوچک و خالی از سکنه ی مرزی کشورمان هم عاجز و درمانده ماند.
4- مقامات و فرماندهان عالی رتبه باید توجه داشته باشند دنیا هرگز از مجنونی چون صدام خالی نیست و ما می توانیم دیگران را به اتخاذ معقول ترغیب و تشویق کنیم.

  تعداد بازديدها: 3413
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=79730
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.