تاريخ انتشار: 24 فروردين 1397 ساعت 01:45:16
نگاهی دیگر (قسمت دویست وچهل وپنجم)


گفتم: آقاجون علی الظاهر تهاجم نظامی ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی به سوریه ی پیروز بر داعش جدی و سنگین خواهد بود.
گفت: برای درک بخشی از واقعیاتِ امروز شاید توجه به موارد ذیل جالب باشد.
1- رئیس جمهور آمریکا به تصمیم برای دخالت نظامی در سوریه تاکید کرد.
2- هم‌اکنون ناوهای جنگی آمریکا مجهز به ده‌ها فروند موشک کروز و توماهاوک در دریای مدیترانه مستقر شدند.
3- کشور انگلستان ، فرانسه ، استرالیا از تصمیم رییس جمهور آمریکا برای حمله به سوریه حمایت می کنند.
4- رییس جمهور آمریکا برای حمله به سوریه نیاز به اخذ موافقت کنگره ندارد.
5- رییس جمهور در نشست خبری اعلام کرد که برای حمله به سوریه نیاز به موافقت کنگره داریم.
6- نتانیاهو گفت برای حمله به مجوز واشنگتن نیاز ندارد ضمن اینکه اسرائیل و آمریکا نسبت به بحران سوریه مواضع کاملا هماهنگ دارند.
7- دبیرکل سازمان ملل گفت گزارش بازرسان درباره عامل استفاده کننده از سلاح شیمیایی در سوریه هنوز دریافت نشده است.
8- ضمن اعلام حمایت ائتلاف عربی از حمله به سوریه یک روزنامه کویتی نوشت تهاجم نظامی آمریکا به سوریه قطعی و حمله ساعاتی پس از خروج تیم بازرسان انجام خواهد شد.
9- مقام آمریکایی؛باید در صورت حمله به سوریه از واکنش‌ روسیه و ایران به شدت نگران باشیم.

10- رییس جمهور آمریکا امشب در خصوص حمله به سوریه تصمیم خواهد گرفت.
گفتم:  بله منهم دیروز مواضع اعلامی مذکور را در خصوص حمله به سوریه در رسانه های خبری خواندم بنظر شرایط بسیار پیچیده و دشواری برای ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی همچنین ایران و روسیه در سوریه خواهد بود.
گفت: مواضع مذکور علی رغم تشابه ، متعلق به دیروز نیست بلکه در ۱۹ اسفند ۹۲ بیان شد زمانی که تلاش برای جایگزین سازی معارضه مورد حمایت آمریکا - عربستان - اسرائیل شکست خوردند.
گفتم: یعنی باید تهدید به حمله نظامی به سوریه با هدف جایگزین سازی حکومتی جدید و الزام به خروج ایران و روسیه را مانند تهدید اسفند ۹۲ را نباید جدی تلقی کرد؟
گفت: تهدید و توان دشمن را هرگز نباید سبک شمرد و طبیعتا برای هر شرایطی باید آماده بود ایران امروز قطعا در شرایطی بسیار آماده تر از ۹۲ قرار دارد چنانکه دولت و ارتش سوریه پیروز بر داعش با انگیزه و روحیه بسیار بالاتری نسبت به زمان آغاز جنگ داخلی تحمیلی در ۲۰۱۱ ایستاده است.
گفتم: امروز چه تغییراتی را برای دو سوی جبهه شامل محور ایران - روسیه - سوریه و ائتلاف به رهبری آمریکا - عربستان - اسرائیل نسبت به سال ۹۲ می توان مورد اشاره قرار داد.
گفت: طرفین جنگ تحمیلی به سوریه نسبت به اسفند سال ۹۲ تغییرات قابل توجهی مانند موارد ذیل داشته است.
1- پس از تحمیل جنگ داخلی به سوریه ( ۹۳-۹۵) نزدیک به ۷۰% سوریه در اختیار معارضه و داعش قرار داشت اما امروز ارتش و دولت بر بیش از ۹۰% کشور مسلط هستند.
2- ایران در سال های ۹۰ -۹۳ با حضور مستشاری به تنهایی در برابر ائتلاف از سوریه حمایت می کرد اما امروز روسیه نیز کنار ایران در سوریه حضور دارد.
3- ائتلاف با افزودن داعش به معارضه در صدد تغییر معادله سوریه بود اما امروز ایران خاتمه داعش را اعلام و در کنار مردم سوریه در این کشور حضور دارد.
4- دولت و ارتش سوریه در سال ۹۲ بسیار متزلزل و آشفته بود اما امروز با همراه داشتن نیروهای مردمی از روحیه و جایگاه بسیار مناسبی برخوردار است.
5- ایران در سال ۹۲ به دلایلی از اعلام حضور نظامی در سوریه ابا داشت اما امروز همگان به شهدای مدافع حرم افتخار می کنند.
6- ایران نیز مانند غالب کشورها در سال ۹۲ به شلیک موشک های برد بلند و بالستیک آمریکایی با حیرت می نگریست اما پس از شلیک موشک های نقطه زن ایران به مقرهای داعش در سوریه ما را به حیرت می نگرند.
7- امروز همه می دانند که ایران به هر چه گفت عمل کرد و ائتلاف در حال تکرار ادعای ۱۹ اسفند ۹۲ می باشد.

گفتم: دیدار ولایتی مشاور بین الملل رهبری با مقامات سوری و ملاقات محرمانه و فوری دبیر شورای عالی امنیت ملی روسیه با شمخانی طی دو روز گذشته قابل توجه اما می تواند به نادیده گرفتن رییس جمهور و وزیر امور خارجه کشورمان تلقی و زمینه ایجاد اختلاف و دوگانه سازی در تصمیم گیری و همسو سازی ملی را القا کند.
گفت: آقاجون ولایتی بعنوان مشاور بین الملل رهبری قطعا به امر معظم له و در چارچوب سناریویی ملی وارد سوریه شده است ملاقات خاص شمخانی با دبیر شورای عالی امنیت ملی روسیه نیز با توجه به اهمیت موضوع قطعا با اطلاع رییس جمهور و وزیر امور خارجه انجام شده است اما ضروری است به منظور ممانعت از شایعه سازی و گمانه زنی های غیر واقعی اقداماتی از این دست نیز به گونه ای اطلاع رسانی گردد که هماهنگی داخلی مسجل و زمینه شائبه سازی فراهم نگردد.

  تعداد بازديدها: 3762
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=79729
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.