تاريخ انتشار: 19 فروردين 1397 ساعت 21:37:43
احمدی‌نژاد درس عبرت بزرگی برای تاریخ سیاسی ایران خواهد شد

احمدی‌نژاد همواره احساس می‌کرد که خود و اطرافیانش حق مطلق هستند و حقیقت محض را در اختیار دارند. بنده در یک مقطع زمانی در یک حلقه فکری حضور داشتم که این افراد گمان می‌کردند اسلام مطلق هستند و هر چه می‌گویند حقیقت محض است.

به گزارش جماران؛ به نقل از روزنامه آرمان محسن غرویان با بیان اینکه «احمدی نژاد محصول تفکری است که خودش را حق مطلق می دانست» گفت: «احمدی‌نژاد درس عبرت بزرگی برای تاریخ سیاسی ایران خواهد شد تا پس از آن کسی خود را اندیشه مطلق و حقیقت محض قلمداد نکند.»

او گفت: اگر کسی احساس کند که حق مطلق و حقیقت محض است و هیچ ‌درصدی برای خطای خود در نظر نگیرد به مرور زمان دچار مشکلات جدی خواهد شد. این وضعیت برای احمدی‌نژاد وجود داشته است.

غرویان اضافه کرد: احمدی‌نژاد همواره احساس می‌کرد که خود و اطرافیانش حق مطلق هستند و حقیقت محض را در اختیار دارند. بنده در یک مقطع زمانی در یک حلقه فکری حضور داشتم که این افراد گمان می‌کردند اسلام مطلق هستند و هر چه می‌گویند حقیقت محض است. به همین دلیل نیز بنده در نهایت این حلقه را ترک کردم و مسیر دیگری را در پیش گرفتم.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: نگاه فیلسوفانه و حکیمانه به مسائل اجتماعی و سیاسی اقتضا می‌کند که انسان همواره جانب احتیاط را در نظر بگیرد و ‌درصدی را برای احتمال خطا در نظر داشته باشد. در گذشته برخی که احمدی‌نژاد را در هاله نور می‌دیدند و وی را نماینده امام زمان(عج) خطاب می‌کردند. به‌نظر من همین افراد نیز باید امروز نسبت به مواضع ساختارشکنانه احمدی‌نژاد پاسخگو باشند و به افکار عمومی پاسخ بدهند که چرا و به چه دلیل از احمدی‌نژاد حمایت کردند.

او تاکید کرد: بدون شک احمدی‌نژاد نتیجه و ثمره ‌اندیشه مطلق‌انگاری است و کسانی که خود را حقیقت محض می‌دانستند شرایطی را برای وی به وجود آوردند که وی به این نقطه برسد که در مقابل ساختارهای نظام بایستد.

غرویان افزود: به‌نظر من احمدی‌نژاد درس عبرت بزرگی برای تاریخ سیاسی ایران خواهد شد تا پس از آن کسی خود را اندیشه مطلق و حقیقت محض قلمداد نکند. هر جریان سیاسی باید این احتمال را در نظر داشته باشد که روزی در اوج است و روزی نیز ممکن است در حضیض قرار داشته باشد. این در حالی است که احمدی‌نژاد و حامیانش هیچ‌احتمالی برای شکست و در حضیض قرار داشتن برای خود در نظر نگرفته بودند و به جای اینکه در اندیشه‌های خود بازنگری کنند در مقابل ساختارهای نظام قرار گرفته‌اند.

  تعداد بازديدها: 1995
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=79705
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.