تاريخ انتشار: 17 فروردين 1397 ساعت 14:04:03
ادامه دوشیدن گاو شیرده عربستانی توسط ترامپ/ آمریکا بیش از یک میلیارد دلار سلاح جدید به عربستان می فروشد

وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه ای اعلام کرد که قرارداد فروش سلاح های آمریکایی به عربستان سعودی 1.31 میلیارد دلار ارزش دارد و شامل توپ های عیار 155 میلی متر پیشرفته از نوع «هاوتزر» خودکششی و دیگر تجهیزات می شود.

به گزارش جماران به نقل از المیادین، وزارت خارجه آمریکا به کنگره این کشور اطلاع داد که با فروش سلاح های جدید به عربستان سعودی موافقت کرده است.

وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه ای اعلام کرد که قرارداد فروش سلاح های آمریکایی به عربستان سعودی 1.31 میلیارد دلار ارزش دارد و شامل توپ های عیار 155 میلی متر پیشرفته از نوع «هاوترز» خودکششی و دیگر تجهیزات می شود.

در این بیانیه آمده است که این قرارداد می تواند توان عربستان سعودی برای مقابله با چالش های کنونی و پیش روی را تقویت کند.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است که بعید است که قرارداد سلاح پیامدهای منفی بر آمادگی نیروهای آمریکایی داشته باشد.

پیش از این عربستان سعودی تقاضای خرید 180 توپ عیار 155 میلی متر با برد متوسط،177 تجهیزات برای این توپ پیشرفته و 180 تفنگ و دیگر تجهیزات نظامی از آمریکا را ارائه کرده بود.

این در حالی است که سازمان عفو بین الملل چندی پیش ایالات متحده آمریکا و انگلیس و شماری دیگر از کشورهای غربی را متهم به تجهیز عربستان به سلاح هایی کرد که در ارتکاب جنایت توسط عربستان در یمن سهم دارند و تأکید کرد که مدارک بسیاری برای ارائه غیر مسئولانه سلاح ها به ائتلاف عربی به رهبری عربستان وجود دارد.

از سوی دیگر، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا پیشتر عربستان را به گاو شیرده تشبیه کرده بود که باید از آن دلار و طلا دوشید و پس از  آن سرش را برید. وی همچنین گفته بود که  عربستان سعودی باید سه چهارم ثروت خود را به آمریکا بابت حمایت های داخلی و خارجی نیروهای نظامی آمریکا از این نظام بپردازد.

به نظر می رسد همین اتفاق نیز در حال رخ دادن است و دولت ترامپ رئیس جمهور آمریکا به وعده خود عمل کرده و در حال دوشیدن دلارهای گاو شیرده عربستان است.

  تعداد بازديدها: 1481
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=79691
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.