تاريخ انتشار: 16 فروردين 1397 ساعت 21:21:42
نگاهی دیگر (قسمت دویست وچهلم)


گفتم: آقاجون دیروز چند خبر در باره برجام منعکس گردید.
1- آسوشیتدپرس چهارشنبه به نقل از یوسی کوهن رئیس سازمان جاسوسی اسرائیل نوشت برجام تهدید حیات اسرائیل است توافق هسته‌ای ایران باید کاملا تغییر یا لغو شود.
2- واشنگتن پست نیز. بامداد امروز پنجشنبه نوشت دونالد ترامپ در میان معتمدانش وعده داد که برجام را پاره خواهد کرد.
3- بن سلمان ولیعهد عربستان نیز پس از دیدار با مقامات آمریکایی و اسرائیلی گفت ترامپ باید در صدد اصلاح یا لغو برجام اقدام کند.
4- روزنامه کیهان هم امروز پنج شنبه به نقل از الی لیک در بلومبرگ نوشت ترامپ برای فشار به ایران نیاز به لغو برجام ندارد.
گفت: الی لیک ستون نویس ضد ایرانی بلومبرگ سال هاست در دفاع از اسرائیل و علیه ایران می نویسد در موارد بسیاری نیز مانند موارد ذیل ناچار از تعظیم در برابر ایران بوده است.
1- در مقاله ژوئن ۲۰۱۵ نوشت از آغاز سال ٢٠١٤ نمایندگان اسرائیل و عربستان سعودی برای گفتگو درباره دشمن مشترک خود ایران پنج دیدار محرمانه داشته اند نمایندگان ریاض و تل‌اویو با پرده برداشتن از روی دیپلماسی پنهان خود در شورای روابط خارجی امریکا در واشنگتن معتقدند برای لغو برجام نیازمند کسب هم صدایی از داخل ایران علیه برجام هستند.
2- الی لیک طی یادداشتی دیگری در ۲۰۱۴ به وزرای خارجه ۱+۵ بدلیل احترام خارج از عرف در برابر ظریف وزیر خارجه ایران معترض و تاکید می کند ظریف فهم آنها را در برابر واقعیت توانمندی ایران تغییر می دهد.
3- الی لیک در ۲۰۱۲ نوشت مداخله اوباما می توانست [آیت الله] خامنه ای را در سال ۲۰۰۹ سرنگون کند ولی اوباما رئیس جمهور آمریکا حتی نگفت که انتخابات به سرقت رفته است تصور کنید اگر آن قیام موفق شده بود شاید بعد از آن می شد با یک توافق هسته ای با ایران صلح واقعی را به ارمغان آورد.
4- بسیاری موارد دیگر از الی لیک که کیهان می توانست انتخاب و در چارچوب تمجید از اقتدار ایران منعکس کند اما علی الظاهر کیهان راهی جز همنوایی همزمان با هژمون ملثی آمریکایی ، صهیونیستی و وهابی ندارد.

گفتم: هنوز این سوال باقی است که چرا علی رغم اصرار و استمرار به همسویی و همنوایی آشکار کیهان با مثلث شوم ضد برجامی آمریکا ، اسرائیل و عربستانی هیچ مقام و دستگاه حکومتی ذی ربط در صدد برخورد با اقدام خائنانه رییس و مدیر مسئول موسسه و روزنامه کیهان نیست؟
چرا نامبرده پس از نزدیک به ۳۰ سال ریاست حکومتی بر موسسه و روزنامه متعلق به بیت المال کیهان باید همچنان علی رغم همسویی با دشمنان قسم خورده ایران بی هیچ برخوردی بماند؟
چرا قوه قضائیه که طی سال های گذشته برخورد با عنوان عوامل نفوذی دشمن را تا سطح کارشناس محیط زیست تنزل داده است قادر یا مایل نیست معترض ادامه همراهی آشکار با مثلث آمریکا ، اسرائیل و عربستان در کیهان باشد؟
گفت: باید امیدوار بود که در ادامه تغییرات اخیر در برخی مناصب و برکناری برخی منصوبین که موجبات امیدواری مردم مومن ایران را فراهم ساخت شاهد عزل و سپس برخورد قضایی با دنباله مثلث شوم در کیهان باشیم.
گفتم: چرا شریعتمداری علی رغم کنارگیری بسیاری از اصولگرایان شاغل در در کیهان همچنان بر ادامه روبه مقابله با منافع و مصالح ملی و همسویی و همنوایی با شیطان بزرگ و دوگانه وهابی و صهیونیسم اصرار و ادامه می ورزد.
گفت: آقاجون طی اوائل دهه هفتاد شریعتمداری در جمع سه مدیر مسئول دیگر که میهمان ویژه عصرانه ملک عبداله بودند در برابر پرسش ملک عبداله که از آقایان پرسید چرا تمام توان خود را برای اثبات وجود اختلاف بین ایران و عربستان بکار می گیرید فقط سکوت کردند
اما همسویی امروز کیهان با مثلث شوم شیطان بزرگ ، صهیونیسم و وهابی را دیگر نمی توان و نباید لجاجت سیاسی و جناحی دانست که امام صادق علیه السلام فرموند
إِیَّاكُمْ وَ الْخُصُومَةَ فَإِنَّهَا تَشْغَلُ الْقَلْبَ وَ تُورِثُ النِّفَاقَ وَ تَكْسِبُ الضَّغَائِن / از ستیزه و لجاجت با یكدیگر بپرهیزید زیرا دل را مشغول و موجب نفاق و كینه خواهد شد.

  تعداد بازديدها: 3218
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=79685
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.