تاريخ انتشار: 12 فروردين 1397 ساعت 14:12:58
نمی‌توان بار مسئولیت فیلتر تلگرام را روی دوش یک فرد انداخت / اکثریت اعضای شورای عالی فضای مجازی با نظر رییس‌جمهور و وزیر ارتباطات همسو نیستند؛ اینها مخالفت خود با شبکه‌های اجتماعی را به صورت علنی اعلام کرده‌اند / حتی ریاست شورا هم نمی‌تواند تصمیمات اعضا را وتو کند

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی ابطحی، عضو مجمع روحانیون مبارز می گوید نمی توان بار مسئولیت در خصوص فیلتر تلگرام را به گردن یک فرد مانند وزیر ارتباطات یا رییس جمهور انداخت.

ابطحی در گفت و گو با «انتخاب» در پاسخ به سوالی درباره شایعات پیرامون احتمال فیلتر تلگرام و اینکه عده ای مسئولیت این امور را متوجه وزیر ارتباطات می دانند، گفت: در این گونه موارد که یک شورا مسئولیت کار را بر عهده دارد، و اکثریت شورای عالی فضای مجازی با نظرگاه‌های رییس جمهور و وزیر ارتباطات همسو نیستند، نمی شود بار مسئولیت تصمیم‌گیری‌ها را روی دوش یک فرد انداخت.

او ادامه داد: این یک اتفاق شورایی است و اکثریت اعضای شورا هم بارها نظرات خود در مخالفت با شبکه های اجتماعی را به صورت علنی اعلام کرده اند و طبیعتا اینها به دلیل اکثریت نظراتشان را می توانند در شورا اعمال کنند.

مشاور رییس دولت اصلاحات ادامه داد: حتی ریاست شورا هم تعیین کننده نیست و بیشتر اداره کننده جلسات است. ولی به این معنا نیست که بتواند تصمیمات اعضای شورا را وتو کند.

او در پاسخ به سوالی پیرامون سابقه فیلتر تلگرام در حوادث دی ماه و اینکه در آن زمان، شورای عالی امنیت ملی به ریاست رییس جمهور این تصمیم را گرفته بود گفت: اتفاقات موردی با فیلتر دائم یکی از شبکه های اجتماعی بسیار متفاوت است و نمی توان این دو را با هم مقایسه کرد.

ابطحی افزود: حوزه های جدید فضای مجازی آنقدر وسیع  شده که با بستن یک شبکه اجتماعی، خیلی اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد؛ نه تاثیر ویژه ای روی امنیت ملی می گذارد و نه روی نحوه کسب اطلاعات توسط مردم.

او گفت: معتقدم بیشتر از اینکه به سمت فیلتر برویم باید مسئولان و مردم خودشان را با این اتفاقات جدید همسو کنند و در فضای جدید قرار دهند.

ابطحی تصریح کرد: رهبری انقلاب در یکی از سخنرانی های خود که کمتر مورد تجه قرار گرفته، همه را به اهمیت این فضاها توجه داده بودند و گفتند که این فضاها چیزی شبیه به انقلاب صنعتی است که تمام اتفاقات دنیا را تغییر داد و پس از آن یک دنیای جدید ایجاد شده بود. ما هم بعد از انقلاب ارتباطات، باید بفهمیم که در چه دنیایی هستیم و برای خودمان برنامه ریزی های متناسب با این دنیا انجام دهیم.

  تعداد بازديدها: 1738
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=79644
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.